پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۶ بعد از ظهر به وقت تهران

تغییر ناگهانی رنگ رودخانه مردم را شگفت زده کرد! +تصاویر

رودخانه «Valira» در اندروا به صورت ناگهانی تغییر رنگ داده و به رنگ سبز غیر عادی در امده است، وقوع این حادثه مردم را به شدت وحشت زده کرده است. مسئولان زیست محیطی به بررسی این موضوع پرداختند.

به گزارش ایلنا، تغییر رنگ رودخانه Valira به رنگ سبز غیر عادی موجب نگرانی و هراس مردم شده است، این رودخانه در آندورا قرار دارد.

چندی پیش بیماری اسهال و استفراغ بین مردم حوالی رودخانه رایج شده بود که تصور همه از علت بیماری، آلوده بودن آب این رودخانه بود.

وزارت بهداشت، درمان و پژوهش آندورا باور دارد که آب هیچ‌گونه سمی ندارد و تغییر رنگ آن تنها به دلیل اضافه کردن ماده شیمیایی است که هیچ ضرری ندارد.

آزمایشات نشان داد که این تغییر رنگ به خاطر وجود یک ماده شیمیایی غیر سمی در آب است.

با اضافه شدن این ماده شیمیایی به آب رودخانه واکنشی به نام «فلورسئین» رخ داده، بدین شکل رنگ آب از حالت عادی به رنگ سبز درآمده که طبیعت این ماده است.

به گفته مردم حوالی رودخانه Valira، چنین واقعه‌ای می‌تواند فضا و محیط این منطقه را تحت تاثیر قرار داده و به نابودی کشاند.

تغییر یک روزه رنگ آب این رودخانه، بسیار عجیب و مشکوک به نظر می‌رسد. به همین دلیل مسئولان محیط زیست به سرعت شروع به بررسی و تحقیق در این زمینه کردند و تاکنون باورشان سمی نبودن آب است، با این حال تحقیقات تا ۸ هفته دیگر ادامه دارد.

شهردار آندورا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، این ماده غیر سمی برای تحقیقات بیشتر آب رودخانه اضافه شده است.

آندورا کشور کوچک و مستقلی است که در کوه‌های پیرنه بین دو کشور فرانسه و اسپانیا قرار دارد.

 

www.dustaan.com-dustaan.com-%image_alt%

 

www.dustaan.com-dustaan.com-%image_alt%

 

www.dustaan.com-dustaan.com-%image_alt%

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *