پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۶ بعد از ظهر به وقت تهران

تظاهرات صدهاهزار نفر در آمریکا علیه خشونت سلاح +تصاویر

اعتراضات موسوم به “تظاهرات برای زندگی و جان ما” که در شهرهای مختلف آمریکا در روز شنبه برگزار شده، پس از آن بوده است که یک دانش‌آموز سابق دبیرستانی در ایالت فلوریدا با شلیک گلوله حداقل ۱۷ نفر از دانش‌آموزان را از پای درآورده است.

تظاهرات صدهاهزار نفر در آمریکا علیه خشونت سلاح

در واشنگتن، برگزارکنندگان تظاهرات امیدوار بودند که حدود ۵۰۰ هزار نفر در این تظاهرات شرکت کنند و از کنگره بخواهند تا قانونی را برای محدود کردن دسترسی به سلاح در آمریکا تصویب کنند.

تظاهرات‌کنندگان آمریکایی خیابان پنسیلوانیا را پر و به‌سوی کاخ سفید راهپیمایی کردند، این در شرایطی است که انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا قرار است در ماه نوامبر برگزار شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هیچ گونه واکنشی به این تظاهرات نه از طریق توئیتر و نه از کاخ سفید نشان نداده است ولی لیندسی والترز سخنگوی ترامپ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما آمریکایی‌های جوان شجاع را که به‌دنبال دستیابی به حقوق اولیه خود هستند، ستایش می‌کنیم.

وی افزود: حفظ امنیت کودکان ما یک اولویت برای رئیس جمهور است، به همین دلیل است که رئیس جمهور از کنگره خواسته است تا قانون توقف خشونت در مدارس را تصویب کند و آن را امضا کرده است.

در کانادا نیز هزاران نفر در شهرهای مختلف در حمایت از اعتراضات آمریکا دست به تظاهرات زدند. در شهرهای مونترال، تورنتو و ونکوور صدها نفر به خیابان‌ها آمدند و خواستار قوانین محدودکننده بیشتری علیه خرید و فروش سلاح شدند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *