جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۱ قبل از ظهر به وقت تهران

تصویر تاثیر گذار بهرام بیک محمدی که برادرشهیدش را در آغوش گرفته

چند روز پیش بود که خبر پیدا شدن پیکر مطهر خلبان شهید دفاع مقدس، شهید بیرجند بیک محمدی پس از گذشت ۳۲ سال از شهادتش اعلام شد. مراسم تشییعی برای او در پایگاه شکاری دزفول و پایگاه هوایی شهید نوژه همدان برگزار شد. سپس پیکر مطهر او در حرم رضوی توسط خدام امام رضا(ع) تشییع و گرد ضریح مطهر طواف داده شد اما در این میان تصویر تاثیرگذاری از بهرام بیک محمدی برادر شهید که در آمبولانس در کنار پیکر برادرش دراز کشیده و او را در آغوش گرفته بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت. امروز درباره این شهید که بعد از ۳۲ سال در آغوش برادر آرام گرفته بیشتر نوشته ایم.

 

 

تصویر تاثیر گذار بهرام بیک محمدی که برادرشهیدش را در آغوش گرفته

آخرین پرواز
شهید  بیرجند بیک محمدی خلبان نیروی هوایی ارتش ایران،  ۶ خرداد ۶۷، چند ماه مانده تا پایان جنگ، در یک ماموریت، بالای کانال ماهی، آن طرف شلمچه هواپیمایش توسط دشمن هدف قرار گرفت و دیگر خبری از او نشد تا این که چند روز پیش در تفحصی که در خاک عراق در حال انجام است، پیکر مطهر این شهید به همراه لباس خون آلودش تفحص شد  و به آغوش کشور بازگشت. سردار باقرزاده، فرمانده کمیته جست وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح درباره نحوه پیدا شدن پیکر خلبان شهید بیرجند بیک محمدی گفته: «بعد از شناسایی اولیه محل مفقود شدن پیکر، در مرحله دوم تفحص، منطقه دقیق مشخص و دو دستگاه بیل مکانیکی به محل اعزام شد. در روز چهارشنبه ششم اسفند ۹۹ در آستانه روز پدر، چتر دم هواپیما و سپس پیکر شهید در عمق چهار متری زمین پیدا شد. بخشی از استخوان های پیکر این شهید دفاع مقدس به همراه پیراهن خونی او و اجزایی از لباس خلبانی اش پیدا شد.»
شهید بیک محمدی که بود
خلبان شهید بیرجند بیک محمدی در ۱۵ اسفند سال ۱۳۲۶ در تهران متولد شد. او پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی، متوسطه و گرفتن دیپلم طبیعی در تهران در اول آبان ۱۳۴۸ به استخدام آموزشگاه همافری نیروی هوایی درآمد. دوره های تخصصی وسایل زمینی هواپیمای
اف ۴ را در ایران و آمریکا گذراند و از آن جا که علاقه وافری به خلبانی داشت، تغییر رشته داد و پس از موفقیت در آزمون های مربوط، به استخدام دانشکده خلبانی نیروی هوایی درآمد. آموزش مقدماتی پرواز را در ایران گذراند و برای تکمیل دوره خلبانی به آمریکا اعزام شد و پس از ۳۵۰ ساعت پرواز با هواپیمای اف۳۳، تی۴۱، تی۳۷ و تی۳۸ به ایران بازگشت و به جمع خلبانان هواپیمای اف ۵ در پایگاه چهارم شکاری پیوست.
برگرفته از صفحه اینستاگرام مصطفی مسجدی
* من برادر ندارم ولی می‌فهمم یک روز دلتنگی چطور بختک می‌شود و راه نفست را می‌بندد. درک می کنم این برادر چطور بعد از ۳۲ سال دلتنگ برادر است. ببین مادرش در این ۳۲ سال چه حالی داشته!
* آقای بیرجند بیک محمدی! اگر کسی بگوید «الان انکسر ظهری» یعنی شبیه برادر شما می‌شود؟ اگر کسی برادرش را در بغل بگیرد و بگوید «بیچاره» شدم، یعنی شبیه برادر شما شده است؟ آقای بیرجند بیک محمدی! اگر کسی پیکر برادرش را بردارد و بیاورد و بگذارد توی خیمه‌ها و بعد عمود خیمه برادر را بندازد، شبیه برادر شما می‌شود؟
* قهرمان وطن. خوش آمدی خلبان بزرگ. خدا به دل برادرت صبر بدهد. به دل دختر و پسرت و به دل زنی که ۳۲ سال عاشقانه‌ترین آهنگ برایش «گلی گم کرده‌ام» بوده است.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *