پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۵ بعد از ظهر به وقت تهران

تصویری کمیاب از خسرو شکیبایی

مجله انلاین دوستان :  عبدالله اسکندری چهره‌پرداز سینمای ایران در اینستاگرام عکسی از خسرو شکیبایی منتشر کرد.

تصویری کمیاب از خسرو شکیبایی
تصویری کمیاب از خسرو شکیبایی

عبدالله اسکندری چهره‌پرداز با انتشار عکسی از زنده یاد خسرو شکیبایی یادی از این بازیگر کرد. او درباره این عکس نوشت: «یک عکس کمیاب از عمو خسرو همیشه زنده یادش گرامی شکیبایی نازنین.»
خسرو شکیبایی، بازیگر سینمای ایران با نقش‌های بسیاری در خاطره مردم جاودانه شده است. او سینما را اگرچه با فیلم‌هایی مثل «دزد و نویسنده» و «ترن» آغاز کرد اما با «هامون» مهرجویی بر پرده نقره‌ای خوش درخشید. نقشی که برای او نخستین سیمرغ بلورین را هدیه آورد.

با این حال شکیبایی در قالب حمید هامون درجا نزد و نقش‌های متفاوت بسیاری بازی کرد تا این بار به خاطر بازی در فیلم «کیمیا»ی محمدرضا درویش دوباره سیمرغ بهترین بازیگر روی شانه‌اش بنشیند.
پس از او یک بار دیگر و این دفعه به خاطر عادل مشرقی در «سالاد فصل» جیرانی توانست صاحب سومین سیمرغ شود و دست آخر به خاطر بازی در «کاغذ بی‌خط» ناصر تقوایی بود که آخرین جایزه سینمایی را جشن ماهنامه دنیای تصویر به دست آورد. او همچنین در جشن منتقدان سینمایی عنوان یکی از برترین بازیگران سی سال سینمای ایران را به دست آورد.

جدای از سینما شکیبایی در تلویزیون هم بسیار خوش درخشید. هنوز آدم‌های زیادی آن مونولوگ طولانی و معروف مدرس را که شکیبایی اجرا کرد به یاد دارند.

در «روزی روزگاری»، مرادبیگ شد که زیر دست خاله لیلا دوباره انسانیت یاد می‌گرفت و در «خانه سبز» رضا صباحی وکیل دادگستری.

او نقش مهمی در سینمای ایران داشت و اگرچه زود رفت اما خاطره‌اش در حافظه مردم و سینمای ایران جاودانه ماند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *