جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۹ قبل از ظهر به وقت تهران

تصویری رویایی از جنگل ابر شاهرود

برای راه رفتن روی ابرها نیازی نیست حتما به آسمان بروی، در جنگل “ابر” آسمان به زمین می آید و ابرهایی که از قبل خبر نمی‌کنند هر وقت دلشان بخواهد می‌آیند و هر وقت هم که دلشان بخواهد می‌روند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجاورت دو ناحیه کم فشار و پرفشار یعنی دشت گرگان و منطقه ابر سبب شده هر وقت زمین انرژی می‌گیرد، ابرها جابه‌جا شوند.

جنگل ابر شاهرود یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین جنگل‌های دنیاست که در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی شاهرود در مسیر جاده آزادشهر قرار دارد که در آن می توانید هم نشینی خاطره انگیزی با طبیعت داشته باشید.

جنگل ابر پس از عبور از میان باغات باصفای بسطام و تحت تأثیر قرار گرفتن در فضای عرفانی قطبین عالم عرفان سلطان‌العارفین بایزید بسطامی و شیخ ابوالحسن خرقانی که در ۱۰ قرن پیش گفته است “هر که در این سرای درآید، نانش دهید و از ایمانش مپرسید” بر ورای رشته کوه‌های دوردست و در امتداد قله ۴ هزار متری شاهوار ابرهایی را مشاهده می‌کنی که گویی در چنگال‌های تیز کوه گرفتار آمده‌اند و جنگل رویایی ابر را نوید می‌دهند.

این جنگل در مجاورت روستای ابر واقع شده و از آنجا که در اغلب مواقع فضای این جنگل را پوششی اقیانوسی از ابر فراگرفته، به این نام مشهور است.

تصویری رویایی از جنگل ابر شاهرود

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *