جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۷ قبل از ظهر به وقت تهران

تصویری از به هلاکت رسیدن سرکرده «النصره» در سوریه

در جریان عملیات گسترده نیروهای ارتش سوریه، سرکرده «النصره»  در شمال شرقی حماه به هلاکت رسید.

تصویری از به هلاکت رسیدن سرکرده «النصره» در سوریه

تصویری از به هلاکت رسیدن سرکرده «النصره» در سوریه

نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان توانستند روستای «المستریحه» در حومه شمال شرقی حماه را در ادامه عملیات خود علیه تروریست‌های جبهه النصره در این محور آزاد کنند.

این عملیات به هلاکت شماری از تروریست‌های جبهه النصره از جمله «ابومعاذ الافغانی» یکی از سرکردگان باند موسوم به تحریرالشام (نام دیگر جبهه النصره) منجر شد.

 

این در حالی است که منابع میدانی تاکید کردند تعداد دیگری از تروریست‌های داعشی به سمت مناطق تحت سیطره گروه‌های مورد حمایت صریح آمریکا موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) فرار کرده‌اند.

یک منبع میدانی به تسنیم گفته که شماری از تک‌تیراندازان داعشی، با برچیدن پرچم‌های این گروه تکفیری،‌پرچم‌های نیروهای قسد را برافراشتند که دلیل و مدرک آشکاری مبنی بر حمایت آمریکا از تروریست‌های داعشی و استفاده از آنها بر  اساس منافع خود در شرق سوریه قلمداد می‌شود.

ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان مهر ماه سال گذشته اعلام کرد که ۱۵۰۰ جنگجوی وابسته به گروه تروریستی داعش در شرق افغانستان با سرکردگانی در سوریه مرتبط هستند.

همچنین «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان نیز چند ماه قبل اعلام کرد که ۲۵۰۰ حامی گروه تروریستی داعش در افغانستان حضور دارند اما برنامه‌ای برای مقابله با نظامیان آمریکایی و نظامیان افغان ندارند.

وی افزود: گروه تروریستی داعش در افغانستان جنگجویان کمتری نسبت به طالبان دارند، ولی با نظامیان آمریکایی و افغان درگیر نمی‌شوند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *