جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۰ بعد از ظهر به وقت تهران

تصاویر کامل از کشف حجاب و بی بند و باری دختران در خیابانهای تهران

مجله انلاین دوستان : به تازگی در ساعات میانی صبح و همچنین در ساعات عصرگاهی همزمان با افزایش تردد در معابر ومکان‌های مختلف تهران گروهی از دخترکان و زنان با پوشش‌های بسیار زننده و آرایش غلیظ در مکان‌های از پیش تعیین شده می‌ایستند و سوژه فیلمبرداری و عکاسی برخی ازرهگذران را فراهم می‌کنند.متاسفانه تاکنون واکنشی در برابر این حرکت ضد اسلامی و ضد فرهنگی مشاهده نشده است و جریان مشکوک دایره فعالیت خود را گسترش می‌دهد.
این درحالی است که به گفته برخی نمایندگان مجلس و اعضای کمسیون فرهنگی و همچنین مشاهدات عینی، بی حجابی در تهران به سمت کشف حجاب رفته است.برداشتن روسری و پوشیدن دامنهای کوتاه و بر تن کردن مانتوهای نازک افزایش معناداری یافته است.

تمامی جامعه شناسان بر این نکته متفق القولند که هر تصمیم حکومتی در عرصه های مختلف به خصوص در عرصه سیاست اثر خود را بر جامعه می گذارد. به نظر می رسد در چند ماه گذشته نیز جامعه از تاثیر گذاری حوزه سیاست در امان نمانده و اظهار نظر برخی از مردان عرصه سیاست منجر به افزایش کشف حجاب در سطح جامعه شده است تا آنجا که چند هفته قبل آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران به این امر معترض شد و بر این نکته تاکید ورزید که بد حجابی در جامعه در حال حرکت به سمت کشف حجاب و بی حجابی است.

در همین راستا خبرنگار اجتماعی جهان برای تهیه یک گزارش میدانی به میان مردم رفت و نظر آنها را در این مورد جویا شد:

خانم تدینی که دبیر بازنشسته آموزش و پرورش است و هم اکنون در یکی از مدارس غیر انتفاعی تهران در حال تدریس است معتقد است که تعصب و غیرت خانواده ها در برابر دختران نوجوان و جوانشان به شدت افت کرده است به نحوی که دیگر حساسیت زیادی در مورد بد حجابی و پوشش نا مناسب و حتی استفاده از لوازم آرایش و … به خرج نمی دهند .

وی می گوید: من سالها در مدارس مختلف تهران دبیری کرده ام اما در چند سال گذشته متوجه شده ام که آنقدر خانواده ها در تربیت دینی فرزندانشان سهل انگار شده اند که دیگر دانش آموزان در کلاس درس از مباحث های دینی واخلاقی کتابهایشان هیچ گونه تاثیری نمی پذیرند و در واقع شنوایی گوششان را برای شنیدن احکام و اوامر الهی به خصوص در مورد نحوه حجاب و نوع پوشش و طرز رفتار یک دختر خانم مسلمان از دست داده است.

یک خانم خانه دار نیز در این زمینه معتقد است که در چند ماه اخیر کشف حجاب در سطح جامعه به شدت افزایش یافته است به نحوی که انسان به عینه می بیند که برخی از زنان ما بی حیا تر و برخی ازمردان ما نیزبی غیرت تر شده اند.

وی می گوید :من به جرات می توانم بگویم که هر بار که برای کاری ازمنزل خارج شدم و یا با ماشین همسرم در اتوبان بودیم چند مورد از زنانی را دیدم که در داخل ماشین به طور کامل روسری هایشان را از سر برداشته بودند و از این کار نیز هیچ ابایی نداشتند.

آقای شریفی نیز بیان داشت علاوه بر اینکه برخی از زنان در پی ریختن قبح بی حجابی در سطح جامعه هستند ، در برابر اعتراض برخی از افراد متدین نیز با وقاحت تمام می ایستند و بعضا با داد و فریاد سعی می کنند این امر را یک مساله شخصی جلوه دهند.

آقای شریفی که شغل خود را آزاد معرفی می کند در این زمینه به بیان یک تجربه شخصی می پردازد و می گوید: در نزدیک محل کار من یک تالار عروسی است که اغلب شبها در آنجا مراسم بر پا است. یکی از شبها بعد از پایان مراسم عروسی در این تالار ،تمامی مهمانان با وضعی بسیار زننده به داخل خیابان آمدند.زنان علاوه بر اینکه هیچگونه پوششی بر سر نداشتند با همان لباسهای مجلسی که فقط مخصوص چنین مراسمهایی است بیرون آمده بودند و متاسفانه در مقابل تالار به رقص و پایکوبی مشغول بودند.

وی در ادامه می افزاید:من و دو سه نفر از کاسبهای محل تصمیم گرفتیم که به این وضع زننده آنها تذکر دهیم .اما آنها چنان حق به جانب و گستاخانه به ما بی ادبی می کردند که انگار یک چیزی هم از ما طلب داشتند .ادعای آنها این بود که حتی یک شب عروسی هم نمی توانیم آزاد باشیم و آنطور که دلمان می خواهد بگردیم!

وی ادامه می دهد اگر در جامعه برای این وضع زننده حجاب قوانین محکمی تصویب شود و ضمانتهای اجرایی معتبری نیز داشته باشد ،مردم کمتر با اینگونه موارد مواجه می شوند.

خانم امامی نیز که خود را کارمند معرفی می کند با اسفبار خواندن وضع جامعه در مورد رعایت حجاب می گوید:چه دختر و چه پسر در این زمینه کار را از حد به در برده اند و هر نوع پوششی که در ماهواره تبلیغ می شود به سرعت از آن تبعیت می کنند و از آن استفاده می کنند و به هیچ عنوان به این موضوع فکر نمی کنند که آیا این نحوه پوشش با فضای فرهنگی جامعه مطابقت می کند یا نه و آیا اصلا این نوع آرایش مو و صورت برای رفتن به خیابان صحیح است یا خیر؟

وی با نگرانی ادامه می دهد :من به عنوان یک مادر که دخترانم در سن نوجوانی قرار دارند و این چیزها برایم مهم است ، برای تربیت فرزندانم احساس خطر می کنم.چگونه می توانم اینگونه تبعیضها را برایشان توجیه کنم و آنها را از این فضای مسموم جامعه مصون نگاه دارم؟انتظار من از مسئولین این است که در این زمینه جدی تر وارد عمل شوند.

دکتر رامیار جامعه شناس و استاد دانشگاه در مورد افزایش پوشش نامناسب در سطح جامعه معتقد است : اصولا وقتی انجام کاری را به تعویق می اندازیم و به آینده موکول می کنیم باعث می شود در زمینه انجام آن کار دچار سهل انگاری شویم.

وی می گوید:در حال حاضر مسئولین ما معتقدند در مورد نحوه بد پوشش و حجاب نباید کار ضربتی انجام داد و باید با یک کار فرهنگی دراز مدت زمینه اصلاحات مورد نیاز رابوجود آورد. بر همین اساس چون کار فرهنگی زمان بر است و اثر آن به وضوح در جامعه قابل رویت نیست مردم نیز حساسیت خود را در این زمینه از دست می دهند.

دکتر رامیار در ادامه می افزاید:متاسفانه در سطح مسئولین همتی برای کاهش بد حجابی در سطح جامعه وجود ندارد.از یک طرف قانون خوبی در این زمینه نداریم و از طرف دیگر هیچگونه ضمانت اجرایی محکم و مطمئن برای انجام قانونمان نداریم.علاوه بر همه اینها مبارزه با بد حجابی را موکول به کار فرهنگی دراز مدت می کنیم و از کنار آن عبور می کنیم.

این استاد دانشگاه می گوید :همه عوامل فوق منجر به سهل انگاری در زمینه رعایت حجاب به خصوص از طرف غرض ورزان شده است. منظور از غرض ورزان کسانی هستند که با اینکه می دانند رعایت حجاب نص صریح قرآن و اسلام است و می دانند در مورد نحوه پوشش قانون تصویب شده است ،باز هم با آن مخالفت می کنند و در سطح جامعه با نحوه پوشش نامناسب و بعضا با کشف حجاب سعی در گسترش آن دارند.از این رو مسئولین فرهنگی جامعه علاوه برانجام کار فرهنگی در این زمینه باید در غالب کارهای عملی کوتاه مدت از سهل انگاری در این زمینه و گسترش آن جلوگیری به عمل آورند.

 تصاویر/ کشف حجاب و بی بندوباری دختران در خیابانهای تهران
تصاویر/ کشف حجاب و بی بندوباری دختران در خیابانهای تهران
 تصاویر/ کشف حجاب و بی بندوباری دختران در خیابانهای تهران
تصاویر/ کشف حجاب و بی بندوباری دختران در خیابانهای تهران
 تصاویر/ کشف حجاب و بی بندوباری دختران در خیابانهای تهران
تصاویر/ کشف حجاب و بی بندوباری دختران در خیابانهای تهران
 تصاویر/ کشف حجاب و بی بندوباری دختران در خیابانهای تهران
تصاویر/ کشف حجاب و بی بندوباری دختران در خیابانهای تهران
 تصاویر/ کشف حجاب و بی بندوباری دختران در خیابانهای تهران
تصاویر/ کشف حجاب و بی بندوباری دختران در خیابانهای تهران

/// جهان

۳.۴/۵ - (۲۵ امتیاز)

۵۶ دیدگاه‌ها

  1. زنان ایران بی حجاب نیستند بلکه بی حیا هستند

  2. تیتر شما بسیار وقیخ و قبیخ است. به عنوان یک بسیجی تیتر شما را بر نمیتابم. بی بندو باری ؟ لزوما فرد بیحجاب بینبدو بار است؟ از کجا همچنین قضاوتی کردید شما؟ یعنی زنان چادری همشون عفاف دارند؟ این همه زن هرزه که چادری هستند چه میشود؟ اینها یک نوع اعتراض است. بفهمید اینو. به قول پرویز پرستویی در فیلم مارمولک که گفت اینقدر با فشار میخوایید بفرستید بهشت که از اون یکی درش میرن تو جهنم

  3. سلام علیکم

    حجاب که فقط برای حفظ ایمان دیگران نیست در درجه اول مصونیت اجتماعی خود زن ودر درجات بعدی، مواهب الهی مثل نشاط درونی حال خوب آرامش امنیت حفظ خانواده، دوری از تنش واضطراب ، سلامتی روح و روان شخص را تضمین میکند. زن بفرموده مولاعلی ع ریحانه است، نازک ولطیف است اگر آنرا در معرض تندبادها بگذاری خیلی زود پرپر میشود. چرا در این زمینه از باحجابها وبدحجابهایی که سنی ازشان گذشته تحقیق نمیکنید تا حقیقت واثرات آنرا ببینید. !

  4. دیدگاه یعهده متوهم و نشر میدی که چی؟؟یکی میگه جریمه کنیم،یکی میگه برخورد بشه،یکی میگه اسید بریزیم،یکی خواهان اعدامه!!!پس بد حجاب های توی خیابون و خونواده شون کی هستن که فقط توی خیابون دیده میشن؟؟

  5. من مردم والا با دیدن هیچ زنی هم تحریک نمیشم چون آزاد و با شخصیت بار اومدم مثل شماها نه عقده دارم نه از بچگی مریض جنسی بزرگ شدم …، پس شماها بد بار اومدین و مریض جنسی هستین، همتونم میریزین توی همین سایت های خنده دار فکر می‌کنید زیادین اما اقلیت هستین و کمتر از بیست درصد جامعه

  6. سلام. به نظرم کار فرهنگی باید برای نسل قبلی یعنی پدر و مادر ها انجام میشد که چنین فرزندان بی بند و باری تربیت نکنند.
    متاسفانه اینقدر در کار فرهنگی تعلل و سستی شد که کار به اینجا رسید. حالا جامعه مثل بیماری شده که باید با یک حرکت انقلابی اول جلوی این همه فساد و بی بند باری رو گرفت و بعد به فکر کار فرهنگی اصولی رفت. ولی انگار خود مسئولین هم با خانواده هاشون مشکل دارند تا چه برسه که بخوان برای جامعه نسخه فرهنگی بنویسن! وقتی مال حرام و دست درازی به بیت المال زیاد شد فساد در جامعه زیاد میشه و این هم نتیجه شه.

  7. خدایی نکرده برخورد تند و خشن نکنید ها!! فقط بشینید فرهنگی سازی کنید آفرین!! تا سه چهار ماه دیگه همین ها لخت میان بیرون،فقط بشینید فرهنگ سازی کنید!!!

  8. سلام. همین خانمایی که الان بدون پوشش میان بیرون و شعارشونم اینه که آزادن و ذوق مرگ شدن اگه با همچین آرایش و پوششی تو اروپا بودن به ثانیه نکشیده همچین بهشون تجاوز میکردن که حالشون اساسی جا بیاد. حالا تو کشور اسلامی با همچین پوشش و آرایشی بهشون تجاوز نمیشه بخاطر قانون و امنیتی هستش که زیر سایه اسلام تو کشور وجود داره. پس بقیه افرادی که میگن حجاب هرکی بخودش مربوطه، زیادی گوه میخوره، تو اروپا الان به این نتیجه رسیدن که پوشش بهتره چون باعث میشه بهشون تجاوز نشه، حالا شما از لج ج. ا. خودتو لخت کردی به کنار، فقط اینو بدون یه روز حتما بهت تجاوز میشه، نه از اون تجاوزایی که خودتون دوست دارید، بلکه از نوع اروپاییییییییش…….

  9. تعجب میکنم چرا برخورد نمیشه

    واقعا بی بندو باری بیداد کرده

    همش هم زیر سر سما آقایونه !چرا؟چون زنان و‌دختران طبق سلیقه مردان و پسرا جامعه می گردند

    چه خوشمون بیاد چه نه یک زن برای جلب نگاه آقایون و برای کشیدن مردان سمت خودشون با این وضع بیرون میادن

    نگید نه که من هم جنسهای خودم را بهتر میشناسم

    بدبختی اینه که دیگه بی بندو باری پیر و جوان نمیشناسه

    نمیدونم به کجا داریم میریم؟
    فقط تعجب نمیکنم چرا برخورد نمیشه؟
    همکارای من سر کار بهشون گفتند ناخن های کاشته شده شما به محصولات تولیدی خش وارد میکنه باید ناخن هاتون را بردارید

    باورتون میشه برای دوزار حقوق همشون برداشتن
    یا گفتن مچ پا نباید مشخص بشه شلوارها درست شد البت برای چند روز چون مسول شرکت دختر خودش بیشتر از همه پرو پاچش مشخص بود و قانون منع مچ پا برای یک هفته بود

    قانون اگه اجرا نمیشه احتمالا دختران خودشون هم همرنگ جماعت هستند

    اگه این روال ادامه پیدا کنه منتظر همجنسبازی و …. مابقی گناهان باشید
    واقعا خدا نکنه گناه عادی بشه که اگه بشه کی میتونه جمعش کنه؟

    • سلام و درود بر شما بانوی بزرگوار،من هم پسر هستم ولی خانم با حجاب دوست دارم همسرم باشه،این پسر هایی که میگید هم همشون موقع ازدواج باشه دنبال با حجابن و از دخترا استفاده ابزاری میکنن،امیدوارم شما شیرزن ها وارد جامعه بشید و در خانه نمانید و زیبایی حجاب رو به دوستانتون تبیین و تفهیم کنید و ما مرد ها حریف زن های بی حجاب نیستیم شماها باید مواظب شید و با اینا دوست نشید

    • بگو و مگوی شما ها الان این شده نتیجه کار ، یک عده توی خیابان راه افتادن و معلوم نیست برای چی ؟ به نظرم بد حجابی و یا بی حجابی دلیل بر ریختن توده مردم تو خیابان نیست ، باید به سایر جوانب نگاه کرد آتش زدن روسری و چاک دادن لباس که تن و بدن را نشان دهند ، بهونه است ، نقطه کوری دارد این اغتشاشات که باید اون نقطه کور را پیدا کرد و یا اون گره را باید باز کرد ، چند صد و یا هزاران نفر در ۸ سال دفاع مقدس خونشان ریخته شده که مردم در رفاه و آزادی باشند و به ناموس مردم دست درازی نشود نه اینکه یک مشت آدم از بی وجدان که معلوم نیست از کجا اومدن تا اهداف شهدا را لگد مال کند ، بعد از دستگیری به غلط کردن و چه خوردن می افتند اگرواقعا هدف شما اصلاح جامعه هست که نیست ، نباید جلو دوربین به چه کنم بیوفتی اگر مسیرت راست هست
      به نظرم اگر شخصی ،اقایی با دیدن پاچه و موی سر یک زن بخواهد بخواهد سست و فکرهای ناجور بکند ، بی فرهنگ و سست ایمان و سست عنصر است

  10. ماچند وقت پیش با شوهرم رفته بودیم یه کلینیک زیبایی که خال صورتمو بردارم .باور کنید تا بشینم بیرون صورتم بی حس شه انقد حرص خوردم از طرز پوشش و حرف زدن پرسنل اونجا .ادم باید حیا داشته باشه شما نباید در یک جامعه که اسلامیه اینقدر فجیع همه چیزتو بریزی بیرون خب الان یعنی من که پوششم خوبه یعنی اونایی که تو داریو ندارم ؟!یا عقده چیو دارین واقعا این چه وضعشه .همشون یه شلوارک پوشیده بودن تا زانو پا کلا بیرون یه تاپ کوتاه ناف بیرون روشم مانتو سفید دکمه هاشم نبسته یه شال نازکم رو گردن کلا موباز انقدم میخندیدن هر هر هر هم دیگرو بغل میکردن و مثل نوزادا حرف میزدن واقعا ادم باید عرف و قانون جامعه رو رعایت کنه خب اونا این رفتارو دارن من چجوری از شوهرم انتظار داشته باشم اونارو نبینه به نظر من با حیا بودن ربطی به ازادی نداره حیا خیلی مهمه واقعا برا همچین جامعه ای متاسفم ما میخایم کجا برسیم با این رفتارامون والا تو خارجم اینجور دخترا خودشونو تحریک کننده نمیکنن .الان اونایی که میگن ازادی ازادی الان اگ من موهامو بریزم بیرون و لباس تنگو بیام با عشوه با شوهرت حرف بزنم تو حسودیت نمیشه غیرتی نمیشی ؟به نظرم اگر نشی خیلی غیر عادی هستی

  11. منم موافق حجابم هر کی هم حجاب نداشت اسید بریزید حالش جا بیاد

    • یعنی چی اسید بریزید حالش جا بیاد.این خشونت از کجا نشات میگیره.این طرز تفکر پوسیده تا کی ادامه داره.پس امر به معروف با اسید اوکیه؟! اگر جامعه ایران آزاد بود و همین حرف رو یک بی حجاب برای یک با حجاب میزد قبول میکردید.میگفتن هر کسی حجاب داره اسید بریزید حالش جا بیاد. بابا به خودتون بیایید.خشونت حتی از سوی پدر و مادر توسط فرزند پس زده میشه چه برسه نسبت به غریبه.درست شید خواهشا.

  12. با توجه به گسترش سرسام آور فساد و فحشا و خیانت زناشویی و طلاق و اعتیاد به مواد مخدر و الکل و سرگشتگی هویتی و بیماری های روحی و روانی و تجاوز جنسی و فروپاشی اخلاقی جامعه بهتر است که یک وزارتخانه کوچک و چابک با نام
    وزارت سلامت رفتاری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی
    تاسیس شود شاید افاقه کند و وضع بحرانی اخلاقی جامعه بهتر شود.

  13. یعنی الان شما با حجاب کامل در یک کشور مسیحی یا سایر ادیان نشین میتونین براحتی تردد کنی؟؟
    بدون اینکه مزاحم تون بشن یا اینکه تذکرتون بدن؟
    نه بزرگوار هر کشور قانون خاص خودش رو داره

  14. ببخشیدا ولی انگار هرچی ما هیچی نمیگیم شما ها پاتونو از گلیمتون دراز تر میکنید هر کسی چه زن چه مرد یا هر چی حق داره لباسشو خودش انتخاب کنه اون کساییم که با نگاه کردن به یه زن تحریک میشن به نظرم خودشون رو به روان شناس نشون بدن چون یا یه اختلال مغزی دارن یا تربیتشون خوب نبوده فقط چرت و پرت یاد گرفتن درزم یه زن بی حجاب یه زن لخت هیچوقت نمیتونه یه جامعه رو مسموم کنه چون یه بچه هیچوقت از دیدن یه زن لخت شوکه نمیشه یا دلش نمیخوتد جاش باشه اگه از بچگی راه درست زندگی کردنو یاد بگیره … اقای ابوالفضل مهربان مثالت کاملا مزخرف و غیر قابل تحمله یکم روش فکر میکردی بعد مینوشتیش هیچکس دوست نداره که مریض باشه چون یه اختلاله تو سیستم بدن اما حجاب اختیاری بپوپشیم هیچ اتفاقی نمیفته نپوشیمم هیچی نمیشه و سیستم بدن دچار مشکل نمیشه اما مثل اینکه امثال کسایی مثل نویسنده این متن حنتما یه مشکلی دارن

    • شایدم شما مشکل و کمبودی داری، واقعا نفهمید که متوجه نمی‌شید حجاب برای امنیت روانی جامعه مفیده و نیازی نیست زن خوب ،خودشو بریزه بیرون و باعث گناه مرد ها بشه تا از دیده شدن لذت شیطانی ببره، هرچی میکشیم از امثال شما آدم های احمقه❤️

  15. اون ایرانیه.مسخره س حرفت ک بره ی کشور دیگه. حق نداری بگه از کشورش بره.چون اگه تو حق داری بگه اون بره .اونم حق داره بگه تو بری

  16. به نام یگانه خالق حکیم و البته مقتدر مطلق.
    بدون شک آزادی واقعی رهایی از اسارت نفس و بردگی شهوترانهای مدافع سرمایه داری و برده کشی نوین، می باشد. نه یک پارچه که همچون کونه بچّه است از سر برداشتن، این آزادی واقعی نیست، آزاد کسی است که بداند از چه بوجود آمده و چگونه باید زندگی نماید تا به تکامل و سعادت ابدی برسد و چگونه می میرد. همواره باید در این امور بسیار مهم بسیار درست اندیشه نماید و بداند که همه ی جهان مُلک خداوند است و آنهایی که به هر دلیلی نافرمانی او را می نمایند عاقبتی همچون فرعون خواهند داشت. یک نکته، آنکه بنده ی مخلص خداوند باشد،هرگز اسیر هوای نفس و وسوسه های شیاطین نمی شود. یاد مرگ دارویی است برای دوری از نافرمانی آنکه جانمان در دست اوست. «تنها راه رسیدن به تکامل و سعادت ابدی و چشیدن لذّات واقعی» نگاهی تازه به انسان و مسئولیتهایش در جهان آفرینش است.

  17. انگار مردم ایران دو روز تو زندگی دیگران دخالت نکنن‌ میمیرن ! خو اون چشا چاره هیزو ندید بدیدتا جمع کن
    شما هارو با این چرتا پرتای دینی بزرگ کردن به ما چه !؟
    نمیزارن از کشور بریم وگرنه کیه که بدش بیاد !هی میگین اینجا اسلامیه اگه نمیخوایید برید !
    به خدا میخواییم چارتا اُمّل مثل خود شما ها نمیزارن بریم

  18. هیچ وقت نباید دست از سر این بی حجابا برداشت اینا ابروی کشور ما رو بردن اگه راضی نیستن این وضع رو تحمل کنند از تو کشور گمشن که همه راحت شن هیچ فایده ای نداردند اینا غیر اینکهخانواده ها رو از هم میپاشونن و مردا رو به گناه میندازن .اونایی هم ک میگن مهم مگه میشه پاکی دل ها رو بدزدند و دلشون پاک باشه خدا گفته حجاب چجوری میشه از دستور خدا سرپیچی کنند بعد پاک باشن خخ واقعا ک خیلی کوته فکرین جهان سومی ها

  19. در عجب اقایونِ مسلمان و متدینِ ایرانی ک اینجا پیام گذاشتن و منع خانومهای بی حجاب رو میکنن چرا انقد سروگوششون تویِ خیابون میجنبه و راه ب راه سر از تایلند در میارن… چقدر دروغ و ریاکاری

  20. چرا حجاب در محیط عمومی مسلمانان باید
    اجباری باشد؟

    در علم پزشکی یک دستورات فردی مربوط به هر بیمار وجود دارد که متعلق به حریم خصوصی او است، و اگر یک شخصی گفت من دارو نمی خورم تا بمیرم ، تا حدودی او را راهنمائی و ارشاد می کنند ، و در نهایت ممکن است او به دور از چشم پزشک و دیگران کاری را که باید انجام بدهد، نکند، یا کار خطرناکی نسبت به سلامتی فردی خود انجام دهد، امّا در علم پزشکی یک سری دستورات عمومی وجود دارد که مربوط به همه ی مردم و محیط عمومی می باشد ، که در این گونه موارد، اگر فردی بخواهد محیط جامعه را آلوده کند قطعاً توسط مسئولین بهداشت از آن جلوگیری می شود، مثلاً اگر کسی بخواهد در آب یا غذای عمومی آلودگی ایجاد کند و مظنون چنین جرم بزرگی باشد ، یقیناً از او جلوگیری می کنند،حال اسلام که برنامه ی تکامل و سلامتی جسمی و روحی و دنیوی و اُخروی انسان است که با توجّه به خطرات و منافع جسمی و روحی و دنیوی و اُخروی، تنظیم شده، مثل علم پزشکی دستورات فردی و اجتماعی دارد، در حیطه ی فردی کسانی که از منکر اطلاع دارند ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر را انجام می دهند (مثل پدر و مادر) امّا عموم جامعه حقّ تجسّس در امور شخصی افراد ندارند؛(مگر در موارد خاصّی که ربط به عموم پیدا کند و توسط مراکز قانونی با حکم ورود به منزل اقدام شود) امّا مسائلی که مربوط به سطح عمومی جامعه هست و اقدام به آن به محیط عمومی لطمه وارد می کند،باید به خاطر حقوق دیگران با آن برخورد بشود، مثل همین مسأله ی حجاب در جامعه ی اسلامی، که اگر کسی در خانه جلوی نامحرم هایی که به عنوان مهمان وارد خانه می شوند، بی حجاب بنشیند، قطعاً اگر بدون توبه از دنیا برود جهنّمی است، امّا حکومت نمی تواند تجسّس کند که این فرد در خانه با حجاب است یا نه، امّا همین خانم اگر بخواهد بی حجاب در سطح عمومی جامعه وارد شود، و باعث تحریک جنسی و به گناه افتادن دیگران بشود، چون ضررش به عموم بر می گردد، حکومت موظّف است با او برخورد کند، که دیگران و خانواده های آنان آسیب نبینند.***
    ضمناً به این چند حدیث دقّت کنید: ۱- از مولای أعظم حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام که دانشمندان بزرگ به علمیّت سخنان مبارکشان اعتراف کرده اند، نقل شده که فرمودند: امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید که بدترین افراد بر شما مسلّط می شوند ، آنگاه هرچه دعا کنید اجابت نمی شود. نهج البلاغه نامه ۴۷-ص۵۵۸*** ۲- از امام صادق علیه السلام نقل شده که می فرمایند: خداوند عموم مسلمانان را به گناه پنهانی گروه خاصّی عذاب نمی کند، ولی وقتی عدّه ای آشکارا گناه کنند و عامّه ی مردم از آن جلوگیری ننمایند، هر دو گروه مورد عقوبت خدای عزّوجل قرار می گیرند. وسایل الشّیعه،ج۱۱،ص۴۰۴*** ۳- باز از امام صادق علیه السلام نقل شده که می فرمایند: هر گناهکاری که در قومی گناهی انجام دهد و بر معصیتش ادب نشود، نخستین چیزی که خدا آن قوم را به آن گرفتار می کند، محرومیّت از برکات الهی است. وسائل الشّیعه،ج۱۱،ص۴۰۴

  21. میگن دلت پاک باشه کافیه….خب ادم…. دلی که پاک باشه نمیاد کاری رو که خدا حرام کرده (بدحجابی) انجام بده…

  22. میگن دلت پاک باشه کافیه….خب ادم…. دلی که پاک باشه نمیاد کاری رو که خدا حرام کرده (بدحجابی) انجام بده… واقعا گند زدن به مملکت…

  23. به نظر من علت بی حجابی نان حرام است . چون دختر فطرتا خجالتی و با حیاتر از پسر هاست . حالا چی میشه که کار فطرت به جایی میرسه که دختر لباسی می پوشی که حساس ترین نقطه بدنش برجسته باشه

  24. حجاب زىنت و و قار زن است که زن را از اذىت وازار هوسرانان حفظ مىکنه و مىزاره که دىگران باه چشم انسان نگاه کنند و زن محجبه وباعفاف باعث افتخار همسر و بچه ها وخانواده خودش هست و مهمتراز ان که عفت و حجاب که فرىضه اللهى است باعث رضاىت خداوند است خداوند براى اىجاد عفت و تقوا در مجتمع مردان وزنان رابه حفظ حجاب و حفظ چشم از گناه دستور مىدهد.و زنان بدحجاب باىدبدانند که برهنه کردن خود افتخار نىست بلکه باعث بغض خداوند است زنى که بى حجابه فقط به خود ضرر نمى رساند بلکه باعث تروىج بى عفتى در مجتمع مىشه .تبلىغ حجاب راباىد از کودکى و نىز در مدارس ابتداىى به کودکان اموزش داه شود و باىد مردم را اگاه کنىم که حتى در وساىل ارتباط اجتماعى مثل تانگو اىنستگرام و.. .از تصاوىر مبتذل و بى حجاب خوددارى کنن و عفت راتروىج بدن.

  25. حجاب درونی مهم هستش که انسان رو از بسیاری از گناهان و انحرافات دور میکنه البته منظورم این نیستش که کسی لخت و عریان در اماکن عمومی ظاهر بشه و انگشت نمای دیگران بشه بنظرم مردی که دنبال هوسرانی هستش بدنبال زنهایی میگرده که از راه باطن راه نفوذ رو براش باز بکنند حتی اگه یک زن محجبه هم باشه اینگونه محدودیتها در مورد پوشش و حجاب در هیچ کشور مسلمانی وجود ندارد حتی لبنان حزب اللهی که مخالف افکار غرب و آمریکاست بزور حجاب رو به زنان کشورش تحمیل نمیکنه چون در دین اسلام اجباری وجود نداره حتی در دوران انقلاب ایران زنان بدون حجاب هم در تظاهرات شرکت داشتند پس حق هر زن ایرانی هستش که در انتخاب پوشش آزاد باشه یکی از بازیگران فیلمهای دوران پهلوی به اسم آذر شیوا خودش با اینکه حجاب نداشت و خوانندگی هم میکرد برخلاف بسیاری از بازیگران ان دوره در اعترض به برهنگی و ابتذالی که در سینمای دهه ۵۰ ایران وجود داشت ضمن اینکه از سینما خارج شد حتی جلوی دانشگاه تهران آدامس فروشی هم میکرد یعنی هدفش اینکه همه فقط از صدا و هنر زیبایش لذت ببرند نه چیز دیگه ای بنظر من شیطان می تونه با چهره زیبای یک زن هم یک مرد رو وسوسه کنه و به گناه بیندازتش پس با این حساب فردا پس فردا نقاب هم باید تحمیل بشه

  26. درود بی پایان به دین اسلام و خداقوت به تمامی خوش حجابها، به قول شماها (بد حجاب)

  27. ⛔️ متن شایعه ⛔️
    بعضی از آدمها
    زیر سنگینی حجاب هم
    وقیحند!
    بعضی از آدم ها
    با پریشانی موهایشان هم نجیب
    وقاحت و نجابت در « ذات » آدم هاست!!!!
    ?

    ✅✅ #پاسخ:

    وقاحت و نجابت در ذات آدم هاست…
    اما چه خوب که باطن و ظاهر هر دو نجیب باشد چرا که
    ❌حجاب بدون باطن خوب …
    و ❌بی حجاب با باطن خوب بدون ظاهر خوب…
    هر دو ناقص هست

    ?بعضی از آدمها
    زیر سنگینی حجاب هم وقیحند!
    اینها همان دسته کسانی هستند که ایمان به حجاب ندارند
    و نهایتاً تحمل وقاحت درزیر حجاب آنقدر برایشان سنگین است که آب و هوایشان که عوض شود، حجابشان را هم برمی دارند…

    ? بعضی از آدم ها
    با پریشانی موهایشان هم نجیبند
    اینها پریشانی موهایشان را مخالف با نجابت دیدند
    محجبه شدند
    حتی اگر خواننده باشند ، مانکن باشند ، هنرپیشه باشند ، در اوج شهرت و ثروت باشند.. حقیقت را می یابند.. خیل تازه مسلمانان غربی اینگونه اند…

  28. نگاه پسر خوب این گندی که تو تهران و اکثر شهرا بالا اومده به هیچ عنوان پاک نمیشه…..چون پسر خوب بی حجابی شده یه فرهنگ شده یه فرههههههههنگ میفهمی چی میگم شده یه فرهنگ…چون هیچ کدوم از مسعولا و پدر مادرا وظیفمونو به خوبی انجوم ندادیم….

  29. حیف عفت وپاک دامنی بعضی ازدختران وزنان ایران زمین باامدن خردجال ماهواره بتاراج رفته وباید افسوس شدیدی خوردکه چرااینگونه اسالت خودشان رابفرهنگ نداشته غرب سپردند وفکرمیکنند که متامدن شدند نمیداند که غربیها هیچ تمدنی نداشته وندارند خواهر عزیز تاریخ رامطالعه کن تابه شخسیت زن ایرانی درطول تاریخ پی ببرید

  30. یک روز یه خانم رو دیدم که حجابشو رعایت نکرده بود وزیبا هم بود ، رفتم کنارش وبهش گفتم به به چه خانم زیبایی ، چقدر خوشگل و ناز و ….. یهو یه آقایی یقم رو گرفت وگفت مردک چرا به زنم متلک میگی گفتم ببخشید اما شمااگر غیرت میداشتی اجازه نمیدادی همسرت بااین وضع بیاد بیرون ، حالا که اومده یعنی اینکه شما اجازه دادی ، وقتی اجازه دادی یعنی اینکه اجازه هست بقیه هم ازش لذت ببرن … ومن هم دارم از خانم شما لذت میبرم ……. راستی چرا بعضی از آقایون که البته فراگیر هم شده دوست دارن خانمشون کنارشون بدون حجاب راه برن ، مطمئن باشید وقتی کنارتون اینجوری راه میرن وقتی کنارشون نباشید دیگه چطوری راه میرن!!!یه موضوع دیگه اینکه وقتی بی حجاب میزنید به خیابون،نبایداز مزاحمت های خیابونی گله ای داشته باشن!!!!!

  31. به نظر من همه ی بی حجبا باس برن به جهنمممممممممممممممممممممممممممممممممممممم

  32. حضرت فاطمه زهرا یک فرد چادری با حجاب بودن بانوی دو عالم بودن نسیبشون شد با باحجابی هم یه زن امنیت داره هم عاقبتش بخیر میشه با این وضعیتی که اینا دارن به جز تحقیر و.. هیچی نسیبشون نمیشه

  33. اگه این دخترا بگن مسلمون نیستن و دلشان هم نمیخواد مسلمون بشن دست از سرشون ور میدارید؟

  34. سلام…جناب سامی موسی به دین خوعیسی به دین خود ضرب المثلی است که دشمن ان رارواج داده…..دین حضرت موسی وعیسی(ع) یکی است.

  35. یعنی باید … به دهن هرچی دختر بی حجابه….واقعا اخر زمان شده

  36. من موافق قوانین اسلامی هستم ویک شیعه تمام عیارم ولی قرار نیست هم میهنانمان که دین دیگری دارن وهیچ الزامی برای حجاب کامل ندارند. به خاطر اینکه یک مرد مسلمان منحرف نشود باید حجابشان کامل باشد ما باید اسلام را توهمه ی شرایط بپذیریم نه اینکه اگه همه حجاب نداشته باشن دینمون ضعیف بشه ،فکر کنیم تو یک کشور اروپایی زندگی میکنیم ولی یه مسلمان درست وحسابی هستیم. ما باید همیشه مسلمان باشیم نه فقط موقعی که زنا خودشونوبپوشن مسلمان بمونیم این فرهنگ سازی میخواد نه اجبار

  37. من خودم فرد باحجابی هستم اما معتقدم این طور مسائل رو نباید به دیگران تحمیل کردهر فردی خودش باید به این درک برسه ودرضمن ما باید یاد بگیریم به نظرات بقیه احترام بگذاریم.شاید شما هم اگر در خانواده هایی بی حجاب به دنیا می آمدید به همین شکل بودید پس حق نداریم درباره دیگران قضاوت کنیم

    • هر کسی دوست داره هرجوری که دلش به خواد بیاد بیرون ولی اگه بهش تجاوز شد یا خطری بهدخاطر حجاب نامناسبش تهدیدش کرد هم دیگه به خودش مربوطه وربطی به قانون مجازات واین جور چیزا نداره…همچین چیزی نمیشه چون ما همه با هم داریم توکشور اسلامی زندگی میکنیم…

  38. آفرین واقعا لذت بر دم .نگاه کردن به این نامحرمان قلب را سیاه وخاطرراافسرده میکند.

  39. چرا حجاب در محیط عمومی مسلمانان اجباری است؟
    درعلم پزشکی یک دستورات فردی مربوط به هر بیمار وجود دارد که مربوط به حریم خصوصی او می باشد،و اگر یک شخصی گفت من دارو نمی خورم تا بمیرم،تا حدودی او را راهنمائی و ارشاد می کنند،و در نهایت ممکن است او به دور از چشم پزشک و دیگران کاری را که باید انجام بدهد، نکند، یا کار خطرناکی نسبت به سلامتی فردی خود انجام دهد؛امّا در علم پزشکی یک سری دستورات عمومی است که مربوط به همه ی مردم و محیط عمومی می باشد،که در این گونه موارد،اگر شخصی بخواهد محیط جامعه را آلوده کند قطعاً توسط مسئولین بهداشت از آن جلوگیری می شود، مثلاً اگر کسی بخواهد در آب یا غذای عمومی آلودگی ایجاد کند و مظنون چنین جرم بزرگی باشد قطعاً از او جلوگیری می کنند ؛ حال اسلام که برنامه ی تکامل و سلامتی جسمی و روحی و دنیوی و اُخروی انسان است که با توجّه به خطرات و منافع جسمی و روحی و دنیوی و اُخروی،تنظیم شده، مثل علم پزشکی دستورات فردی و اجتماعی دارد، در حیطه ی فردی کسانی که علم به منکردارند، ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر را انجام می دهند (مثل پدر و مادر) امّا عموم جامعه حقّ تجسّس در امور شخصی افراد ندارند؛امّا مسائلی که ضررش به عموم بر می گردد و به محیط جامعه لطمه وارد می کند باید به خاطر حقوق دیگران،با آن برخورد شود،مثل همین مسأله ی حجاب در جامعه ی اسلامی ، که اگر کسی در خانه جلوی نامحرم هایی که به عنوان مهمان وارد خانه می شوند، بی حجاب بنشیند، قطعاً اگر بدون توبه از دنیا برود جهنّمی است، امّا حکومت نمی تواند مانع ایشان بشود و در خانه ایشان را مجبور به حجاب کند،امّا همین خانم اگر بخواهد بی حجاب در سطح عمومی جامعه وارد شود و باعث تحریک جنسی و به گناه افتادن دیگران بشود ، چون ضررش به عموم بر می گردد، حکومت موظّف است با او برخورد کند، که دیگران و خانواده های آنان آسیب نبینند .
    ضمناً به این چند حدیث دقّت کنید : ۱- از مولای أعظم حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام که دانشمندان بزرگ به علمیّت سخنان مبارکشان اعتراف کرده اند، نقل شده که : امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید که بدترین افراد بر شما مسلط میشوند آنگاه هر چه دعا کنید اجابت نمی شود .نهج البلاغه ،نامه ۴۷،ص ۵۵۸ ***
    و ‎امام صادق(ع) می فرماید:خداوند عموم‎ ‎مردم را به گناه پنهانی گروه خاصی عذاب نمی کند، ولی وقتی عده ای آشکارا گناه کنند‎ ‎و عامه مردم از آن جلوگیری ننمایند، هر دو گروه مورد عقوبت خدای عزّوجلّ قرار می‎ ‎گیرند (وسائل‌الشیعه، ج۱۱، ص۴۰۷***
    باز در جای دیگر ‎امام صادق(ع) می فرماید: هر گناهکاری‎ ‎که در قومی گناهی انجام دهد و بر معصیتش ادب نشود، نخستین چیزی که خدا آن قوم را به‎ ‎آن گرفتار می سازد، محرومیت از برکات الهی است(وسائل‌الشیعه ج۱۱‎ ‎ص۴۰۴‏‎ ‎***

  40. باسلام
    من موافق حجاب خانمهاهستم
    ومعتقدبه فلسفه موسی بدین خودوعیسی بدین خودهستم
    ماچکارکرده ایم که این خانمهاعشق بی حجابی دارند
    بنظرم مابمراتب بدترازانهاهستیم
    خداحافظ

    • اصلا موافق نیستم دین عسی وموسی ربطی به مسئله ندارد مادر یک بلاد اسلامی زندگی میکنیم وباید تابع احکام اسلامی باشیم.۲.از اول ازل تا حالا گمراهی وجود داشته.

    • مگه یهودی هستی؟! .. یا ملحد یا بی دین؟! پس رسما خارج شو.بعد بیا این رو بگو .! در اینکه شخصی به زور مسلمان شود،اجباری نیست.. اما وقتی مسلمان شد. باید باقی مسائل را بپذیرید و در دین تفرقه ایجاد نکند و از دوباره به جاهلیت قبل از دین برنگردد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *