پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۰ بعد از ظهر به وقت تهران

تصاویر / شیطانی در روسیه که تبدیل به جاذبه توریستی شده!

مجله انلاین دوستان :   در زمان جنگ سرد برای آمریکا یکی از خوفناک‌ترین تسلیحات شوروی بود و به خاطر همین نامش را شیطان گذاشته بودند. موشکی که حالا در موزه‌های اوکراین دیده می‌شود اما چه مشخصاتی دارد؟

در اتحاد جماهیر شوروی با عنوان R-36m شناخته می‌شد اما آن قدر خوفناک بود که در ناتو نام SS-18 شیطان را برایش انتخاب کردند.

این موشک بیش از هزار بار، قوی تر از بمب هایی بودند که هیروشیما و ناگازاکی را ویران کردند. پس از فروپاشی شوروی خیلی از این موشک ها، به دست اوکراین افتاد و حالا در این کشور تبدیل به جاذبه گردشگری و توریستی شده‌اند.

مشخصات فنی شیطانی که حالا تبدیل به جاذبه توریستی شده است

R-36 ( در ناتو SS-9 Scarp) اولین مدل از خانواده موشک های R-36 قاره پیمای بالستیک روسیه بود . این نسخه مد ۱ نامیده می شد و فقط توانایی حمل یک سر جنگی اتمی با قدرت تخریب ۱۸-۲۵ مگا تن تی‌ان‌تی را داشت و دارای بردی در حدود ۱۱۲۰۰ کیلومتر بود. اما نسخه جدید موشک R-36 به نام جدید R-36M – SS-18 Satan نامگذاری شد که توانایی حمل ۱۰ کلاهک هسته ای را داشت.

مشخصات فنی شیطانی که حالا تبدیل به جاذبه توریستی شده است

مشخصات فنی شیطانی که حالا تبدیل به جاذبه توریستی شده است

تمامی انواع موشک ها از سیلو های زیر زمینی شلیک می شدند و مکان سیلوها در وسعت زیادی پراکنده شده بودند .هم سیلوهای پرتاب موشک و هم اتاق فرمان در مقابل انفجارات هسته ای مقاوم شده بودند.این موشک قاره پیمای بالستیک دارای دو مرحله بود.موشک به موتور سوخت مایع مجهز بود و به محض شلیک موشک و خروج از نگهدارنده موتور اصلی موشک در ۱۰ متری بالای سطح زمین روشن می‌شد. این موشک توسط اتحاد جماهیر شوروی برای حمله به نقاط حساس و استراتژیک آمریکا طراحی و ساخته شد که نابودی هر نوع هدفی را تضمین می کرد. /خبرآنلاین

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *