پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۲ قبل از ظهر به وقت تهران

تصاویر: تعداد مردگان در این شهر بیشتر از زنده هاست!

کولما شهر آرامی در ایالت کالیفرنیا است که خانه ۱۷۰۰ ساکن زنده و بیش از ۱ میلیون و پانصد فرد مرده است. بخش اعظم جمعیت این شهر عجیب در سانفرانسیسکو زندگی کرده و از دنیا رفته اند اما مثل بیشتر ساکنین زنده شهر از پس مخارج هنگفت دفن شدن در شهرهای بزرگ بر نمی آمدند.

سانفرانسیسکو در سال ۹۰ میلادی شهری با انبوهی از مردگان بود. جویندگان طلا، تجار و مهاجران از سراسر جهان به دنبال زندگی بهتر به این شهر می آمدند اما به همراه بیماری های متعدد. به تدریج با افزایش تعداد مردگان، مردم شهر و شواری نظارت وادار شدند که دیگر اجازه تدفین ندهند و دستور داد قبرستان های بزرگتر شهر به بیرون از آن منتقل شوند. این موضوع که با مخالفت های زیادی روبرو شد سرانجام به جایی رسید که تا سال ۱۹۴۲ تنها دو قبرستان در سانفراسیسکو باقی مانده بودند. این دو آرامگاه که همچنان نیز وجود دارد هیچ مرده جدیدی را نمی پذیرند.

از آن موقع بالغ بر ۱۵۰ هزار جسد از سانفرانسیسکو به شهر کوچک کولما منتقل شده اند، شهری که در سال ۱۸۹۲ به دستور اسقف اعظم پاتریک ریوردان تأسیس شد. در واقع این زمین کوچک سیب زمینی که توسط همین اسقف متبرک شده است به عنوان مکانی جدید برای قبرستان جدید کاتولیک ها تنها شهر جهان است که تعداد مردگان آن از زنده ها بیشتر است.

colma-cemeteries-600x337 colma-cemeteries3-600x507 colma-cemeteries2-600x337

در واقع این شهر که افراد محلی از قبرستان هایش مثل پارک استفاده می کنند همچنان به عنوان محل تدفین مردم سان فرانسیسکو عمل می کند بنابراین تعداد ساکنین نهایی آن با سرعت بالایی درحال افزایش است. برآوردها نشان می دهد که در هر روز چیزی حدود ۷۵ پیکر بیجان به کولما وارد می شود.

این شهر اسامی متعددی دارد مثل شهر ساکت ها، شهر ارواح یا شهر مردگان. با اینکه جمعیت زنده ها حالا بیشتر از مرده ها است اما آنها می دانند که به لطف مرگ است که محل زندگی شان منحصر به فرد و معروف شده است. آنها حتی با این موضوع شوخی می کنند و یکی از شعارهای رسمی شهر را به همین مناسبت چنین نوشته اند: «زنده بودن در کولما چیز خوبی است».

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *