پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۶ بعد از ظهر به وقت تهران

تصاویر: این مجسمه آرامش ژاپنی‌ ها را به هم می زند

” سوگا یوشیهیدی ” وزیر کابینه ژاپن اعلام کرد با وجود نصب چنین نمادهایی، مبادلات ارزی و گفت و گوهای اقتصادی بین دو کشور متوقف نمی شود.

مجسمه مشهور دختر جوان در کره جنوبی در شهر بندری ” بوسان ” با مشت های گره کرده روی یک صندلی به چالشی دیپلماتیک میان دو قدرت برتر اقتصادی آسیا تبدیل شده است .

ایران آنلاین: به گزارش سی ان ان ، چهره مصمم ، پاهای کوچک و پرنده ای کوچک بر شانه اش هر کدام پیام های خاصی دارد.

این مجسمه حاوی یکی از حوادث تلخ بین المللی  و زخم  و شکاف عمیق بین ژاپن و کره جنوبی است

نخستین بار در سال ۲۰۱۱ میلادی از این مجسمه در مقابل سفارت ژاپن در سئول پرده برداری شد و اعتراضات زیای ژاپنی ها را  در پی داشت.

در ماه ژآنویه دو دیپلمات ارشد در ژاپن خواستار استقرار مجمسه ای به عنوان حرکتی مقابله به مثل در برابر کنسولگری کره جنوبی شدند .

” سوگا یوشیهیدی ” وزیر کابینه ژاپن اعلام کرد با وجود نصب چنین نمادهایی، مبادلات ارزی و گفت و گوهای اقتصادی بین دو کشور متوقف نمی شود.

%postname%
%postname%
%postname%
%postname%

با این همه این سوال هنوز به قوت خود باقی است که چرا این مجسمه تا این حد اهمیت دارد؟ واقعیت این است که  هنوز اختلاف های تاریخی  بین توکیو و سئول رفع نشده است .مردم  کره جنوبی معتقدند که اقدامات تلخ ژاپنی ها در کشتار و نیز آزار رساندن به زنان و دختران کشورهای چین، تایوان، اندونزی، کره جنوبی در طول جنگ  جهانی دوم فراموش شدنی نیست . آنها حکایت های بسیار از آن دوره سیاه که ارتش ژاپن مثل ارتش هیتلر میداندار جنگ بود به خاطر دارند می گویند اکثر زنان قربانی برده داری جنسی بوده اند. به این ترتیب است که نسل امروز بویژه دانشجویان کره ای هر بخش این مجسمه را حاوی پیامی از زنان قربانی جنگ جهانی دوم می دانند .اگر چه توکیو برای تغییر این نگرش منفی تاریخی تلاش می کند و حتی  طی توافقی قبول کرده که به قربانیان غرامت ۱ میلیارد ینی (۸٫۷ میلیون دلاری ) پرداخت کند .

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *