جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۹ قبل از ظهر به وقت تهران

تصاویری جالب از معروف ترین برج های ساعت جهان!

در گذشته نه چندان دور ساعت وسیله گرانقیمت بود که معیاری برای سنجش توسعه یافتگی افراد و شهرها به حساب می امد. از این رو در بیشتر شهر های مهم برج هایی زیبا برای نمایش ساعت ساخته میشد.

با پایان قرون وسطی ساخت برج های ساعت به عنوان یکی از معیارهای توسعه یافتگی جوامع شناخته می شد؛ بنایی مکانیکی که دسترسی به ساعت را که کالایی لوکس بحساب می آمد بطور رایگان در اختیار عموم قرار می داد.

به گزارش شهرفردا، با پایان قرون وسطی ساخت برج های ساعت به عنوان یکی از معیارهای توسعه یافتگی جوامع شناخته می شد. بنایی مکانیکی که دسترسی به ساعت را که کالایی لوکس بحساب می آمد بطور رایگان در اختیار عموم قرار می داد. با گذشت سالها این بناها هنوز هم جایگاه ویژه از بابت معماری و زیبایی شناسی در شهرها دارند.

10 برج ساعت مشهور جهان+تصاویر

 

تالار شهر فیلادلفیا مکان : فیلادلفیا سال ساخت : ۱۹۰۱ قطر هر صفحه ساعت این برج ۸ متر می باشد.

 

10 برج ساعت مشهور جهان+تصاویر

 

بیگ بن مکان : لندن سال ساخت : ۱۸۵۸ نام این برج از روی بزرگ ترین ناقوس آن اقتباس شده است.

 

10 برج ساعت مشهور جهان+تصاویر
Rathaus-Glockenspiel مکان : مونیخ سال ساخت : ۱۹۰۸ این ساعت خاص دارای ۴۳ ناقوس و ۳۲ مجسمه اندازه واقعی می باشد که راس ساعت ۱۱ با نواختن ناقوس بطور همزمان دو نمایش ۱۲ دقیقه ای توسط این مجسمه ها بصورت همزمان اجرا می شود.

10 برج ساعت مشهور جهان+تصاویر

 

Spasskaya Tower مکان : مسکو سال ساخت : ۱۶۲۵ طراحی این ساعت در سال ۱۴۹۱ انجام شد و در نهایت در سال ۱۶۲۵ بر فراز دیوار کاخ کرملین شروع بکار کرد.

 

10 برج ساعت مشهور جهان+تصاویر
The Zytglogge Tower مکان : برن سال ساخت : ۱۲۱۲ میلادی این برج ساعت در ابتدا با کاربری نمایش زمان، برج دیده بانی و زندان مورد استفاده قرار گرفت، اما نمایی که از آنامروز می بینیم مربوط به بازسانی آن جایگزینی ساعت ستاره شناسی با ساعت اولیه بنا می باشد.

10 برج ساعت مشهور جهان+تصاویر

 

برج صلح مکان : اوتاوا سال ساخت : ۱۹۸۱ این برج که بر فراز پارلمان کانادا قرار دارد. در سال ۱۹۱۶ به دلیل تخریب برج بر اثر آتش سوزی برج ۹۲ متری جایگزین برج اصلی به ۵۵ متری دوره ویکتوریایی شد.

 

10 برج ساعت مشهور جهان+تصاویر

 

Old Joe مکان : بیرمنگهام سال ساخت : ۱۹۰۸ این برج ساعت به یادبود اولین مدیر دانشگاه بیرمنگهام ساخته شد که بلندترین برج ساعت تک کاربره جهان شناخته می شود. ارتفاع آن ۱۰۰ متر است.

 

10 برج ساعت مشهور جهان+تصاویر

 

برج ساعت رجبای مکان : بمبئی سال ساخت : ۱۸۷۸ این برج که کپی برداری شده از برج بیگ بن لندن می باشد با هزینه شخصی یک تاجر مشهور بنام Premchand Roychand ساخته شد. ارتفاع برج ۸۵ متر می باشد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *