چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۱ قبل از ظهر به وقت تهران

تصادف پسر ۲۰ ساله با ۳ خودروی میلیاردی! +عکس

همواره یکی از حادثه‌ساز‌ترین عوامل در حمل و نقل، خواب‌آلودگی رانندگان است. عاملی که در بسیاری از کشور‌ها مجازات سنگینی برای آن درنظر گرفته شده تا حتی‌المقدور از بروز حادثه جلوگیری شود. چندی پیش خبر تصادف راننده ۲۰ ساله تایوانی به دلیل خواب‌آلودگی در‌حالی در رسانه‌های دنیا پخش شد که شخص مذکور در نهایت بد‌شانسی با سه دستگاه فراری پارک شده در کنار خیابان تصادف کرد و خسارت ۳۹۰ هزار دلاری به بار ‎آورد.

در حالی که با شنیدن این خبر می‌توان راننده این خودرو را از جمله بد‌شانس‌ترین راننده‌های دنیا به شمار آورد، گویی شانس در خانه او را زد. پس از انتشار خبر تصادف، مردم تایوان با اهدای کمک‌های مالی به راننده بخت‌برگشته، بخشی از هزینه خسارت را تقبل کردند. لین چین ۲۰ ساله در حالی مورد مهر‌ورزی مردم کشورش قرار گرفت که با حقوق ۱۱۳۶ دلاری که از کار کردن در یک رستوران می‌گیرد، می‌بایست حدود ۲۸ سال کار می‌‎‌کرد تا خسارت ۳۹۰ هزار دلاری را پرداخت کند.

با وجود تقصیر‌کار بودن لین چین به دلیل رانندگی در خستگی، هیچگونه آثار استفاده از مواد مخدر یا مشروبات الکلی در آزمایش او وجود نداشت. ضمن اینکه سابقه تخلفات رانندگی او نیز کاملا پاک بود. وی در شب حادثه تا ساعت ۳ بامداد در شیفت شب بود و از خستگی زیاد هنگام برگشت با سه فراری پارک شده تصادف کرد. این موارد از مهم‌ترین دلایل دلسوزی مردم تایوان نسبت به این راننده جوان است.

فراری‌های پارک شده متعلق به گروهی از افراد یک کلوپ بود که برای گردش شبانه به خیابان آمده بودند. خوشبختانه در زمان حادثه، رانندگان و دوستانشان در اطراف خودرو‌ها نبودند و کسی آسیبی ندید.

لین چین در مصاحبه با BBC گفت: “اولین چیزی که در لحظه تصادف به خودم گفتم این بود که‌ای وای! خودم را در دردسر بزرگی انداختم. هدف من کار کردن زیاد برای کمک به مادرم بود، اما حال شرایط را بسیار سخت‌تر از قبل کردم”.

بسیاری از مردم تایوان مسیر‌های طولانی را برای دیدن لین چین و همدردی با او طی کرد و کمک‌های نقدی نیز عموما بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ دلار بوده است. البته در این بین مبالغ ۴۰۰۰ و ۶۵۰۰ دلار نیز به چشم می‌خورد. عده دیگری نیز با پیدا کردن مالکان فراری از آن‌‎ها خواستار بخشش لین چین شدند که یکی از مالکان در پاسخ به این خواسته گفت: «من برای خرید این خودرو بسیار سخت کار کرده‌ام و حق دارم که خسارت خودروی خود را طلب کنم». با این وجود مالکان فراری در کمال مهربانی لین چین را تحت فشار نگذاشته و گفتند نیازی به پرداخت یک‌جای خسارت نیست.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *