سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۹ قبل از ظهر به وقت تهران

تستر شیشه و کارتمام کن حرفه‌ای!

در روزهای گذشته نام این دو حرفه را زیاد شنیده‌ایم؛ از آن‌ها چه می‌دانید؟

بارها درباره شغل های عجیب و غریب نوشته‌ایم  اما چه کنیم که باز تا به خودمان می آییم سر و کله یک شغل عجیب   دیگر در این روزگار غریب پیدا می شود. البته برخی از این کارهایی که بعضی برای پول درآوردن انجام می دهند در اصل شغل نیست و کار خلافی است که با آن پول در می آورند. البته این کارها و البته شغل ها تا پیش از این هم بوده اما رسانه ای نشده و ما از آن آگاهی نداشتیم. با این حال امروز می خواهیم درباره دو شغل به نام های «تستر مواد» و «کار تمام کن» بیشتر بنویسیم.

تسترهایی برای قیمت گذاری شیشه

تستر شیشه و کارتمام کن حرفه‌ای!

شاید باورش هم سخت باشد اما سازندگان مواد صنعتی مانند شیشه برای این که روی موادشان قیمت بگذارند از تسترهای مواد استفاده می کنند. به تازگی یکی از این تسترها در گفت و گویی با ایلنا درباره کارشان توضیح داده: «سر پخت بار، مقداری از مواد را برای مصرف به ما می‌دادند تا میزان خالصی مواد را بسنجند و از روی رفتارهای ما قیمت مواد را تعیین می کردند.» گفته می شود فرد تستر مواد نباید معتاد باشد و بعد از پخت شیشه، آن را به تستر می دهند تست کند و اثر مواد را بر روابط جنسی، خواب و بیداری، تمرکز و…  آزمایش می‌کنند تا بتوانند روی آن مخدر قیمت گذاری کنند. مارال یکی از همین تسترها می گوید: «من چند باری برای این کار رفتم و هر دفعه هم حدود ۵ میلیون تومان حدود ۷ سال پیش دریافت می‌کردم.» هرچند به نظر می رسد پول خوبی برای تست مواد می گرفته اما او برای این کار با جانش بازی می کرده و ممکن بود در هر کدام از تست ها به خاطر مواد ناشناخته ای که مصرف می کرده جانش را از دست بدهد.

کار تمام کن!

تستر شیشه و کارتمام کن حرفه‌ای!

محمد دلاوری مجری با سابقه تلویزیون در استوری اینستاگرامش، یک آگهی را که روی آن نوشته بود «به تعدادی کار تمام کن نیازمندیم» منتشر کرد و از نام عجیب این شغل گفت. دلاوری در یک استوری دیگر از خاطره فردی نوشت که قصد داشته در روزنامه آگهی استخدام برای «کار تمام کن» چاپ کند. او به نقل از فرد آگهی دهنده نوشت: «به روزنامه زنگ زدم که استخدام «کار تمام کن» را چاپ کندو آن طرف گوشی خانمی که آگهی را می گرفت بعد از شنیدن کار تمام کن، به همکارانش گفت: این قاتل می خواد!» اما واقعا کار تمام کن چه شغلی است.  کار تمام کن به کسی می‌گویند که در کارگاه‌های کفش‌دوزی، مرحله آخر تولید کفش را انجام می‌دهد. البته به نظر من یک کار موفق کاری است که به خوبی به پایان برسد و داشتن یک شغل کار تمام کن برای همه بخش ها لازم است تا به همان اندازه انرژی زمان شروع با نتیجه مطلوب کار   را   به   پایان ببرد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *