پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۸ بعد از ظهر به وقت تهران

تساوی بدون گل ایران برابر کره جنوبی

تیم ملی کشورمان در حالی که از اوایل نیمه دوم با اخراج سعید عزت اللهی، ۱۰ نفره شده بود، به یک تساوی ارزشمند مقابل کره جنوبی دست یافت.

www.dustaan.com-تساوی بدون گل ایران برابر کره جنوبی

تساوی بدون گل ایران برابر کره جنوبی

تیم ملی فوتبال ایران که پیش از این صعود ش به جام جهانی را قطعی کرده است در دیداری تشریفاتی و با ترکیبی ۱۰ نفره مقابل کره جنوبی به تساوی دست یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی از ساعت ۱۶:۳۰ امروز پنجشنبه در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و در ورزشگاه جام جهانی سئول دیدار برابر کره جنوبی را آغاز کرد که پیش از این با پیروزی برابر ازبکستان در دیداری که ۲۲ خردادماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، صعود خود به این دوره از رقابت های جام جهانی را قطعی کرده بود تا برای پنجمین بار و البته دومین دوره متوالی در جام جهانی شرکت کند.

کارلوس کی روش برای آغاز دیدار برابر کره جنوبی علیرضا بیرواند، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمد انصاری، میلاد محمدی، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، علیرضا جهانبخش، وحید امیری، اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد را ترکیب تیمش قرار داد.

نیمه نخست دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی با تساوی بدون گل به پایان رسید. این نتیجه در پایان نیمه دوم بازی هم تغییر نکرد در حالیکه تیم ملی فوتبال ایران از دقیقه ۵۲ با اخراج سعید عزت اللهی ۱۰ نفره رقابت با مقابل کره جنوبی را ادامه داد.

تیم ملی کره جنوبی در حالی در دیدار خانگی برابر ایران به تساوی بدون گل رضایت داد که این تیم برای قعطی کردن صعودش به جام جهانی به امتیاز کامل این بازی نیاز داشت.

گزارش این بازی را در زیر می خوانید:

* دیدارهای تیم های کره جنوبی و ایران در حالی با قضاوت داور استرالیایی به نام «پیتر گرین» آغاز شد که ظرفیت ورزشگاه جام جهانی سئول با حضور تماشاگران کره ای تکمیل شده است.

* کره ای ها که برای صعود به جام جهانی به امتیاز کامل دیدار برابر ایران نیاز دارند، از همان دقایق ابتدایی مسابقه سعی کردند تا جریان بازی را به سود خود کنترل کنند. آنها در دقیقه سوم مسابقه توسط «کیم چئول» یک موقعیت جدی برای گلزنی ایجاد کردند که با عبور توپ از کنار دروازه ایران البته نتوانستند از آن به نتیجه برسند.

* اولین کارت زرد این مسابقه در دقیقه ۹ به مرتضی پورعلی‌گنجی داده شد.

* تا دقیقه ۱۰ بازیکنان ایران که نسبت به حریف با خیال آسوده تری وارد زمین شده اند، بازی منطقی و آرامی ارائه کردند. در همین دقایق توسط رضا قوچان نژاد حمله خوبی تدارک دیده شد که البته به کرنرل منجر شد. بازیکنان ایران از این موقعیت نتوانستند استفاده کنند تا بازی همچنان بدون گل پیش برود.

* در دقیقه ۱۴ خطای انصاری فر روی بازیکن کره ای، موقعیتی را درون محوطه جریمه برای بازیکنان کره ای ایجاد کرد. «سان» بازیکن کره ای که بود که نتوانست از ضربه ایستگاهی برای گلزنی استفاده کند. این ضربه در نهایت منجر به یک کرنر شد که آنهم دروازه ایران را تهدید نکرد.

* در دقیقه ۱۹ جدی ترین موقعیت گلزنی برای بازیکنان کره جنوبی ایجاد. البته توپی که با ضربه سر بازیکن بازیکن کره ای به سمت دروازه ایران زده شد، به فاصله چند سانتی متر از کنار دروازه عبور کرد تا همچنان نتیجه بدون گل مساوی باشد.

* در دقیقه ۲۶  بعد از اینکه ضربه احسان حاج صفی گلی را برای تیم ملی فوتبال ایران به همراه نداشت، بازیکنان کره جنوبی یک موقعیت ضد حمله برای گلزنی به دست آوردند که البته ثمری برای آنها نداشت.

* ۳۰ دقیقه از آغاز بازی گذشته است اما همچنان دو تیم کره جنوبی و ایران بدون گل مساوی هستند.

* در دقیقه ۳۳ مصدومیت وحید امیری که در اثر برخورد با حریف کره ای ایجاد شد، توقف چند دقیقه ای بازی را به همراه داشت.

* در دقیقه ۳۶ سعید عزت الهی هم به دلیل برخورد با بازیکن کره ای دچار آسیب دیدگی شد.

* در دقیقه ۳۸ ضربه رضا قوچان نژاد به سمت دروازه کره جنوبی توسط دروازه بان این تیم گرفته شد تا در این صحنه هم توپی از خط دروازه عبور نکند.

* در دقیقه ۴۱ پاسکاری بازیکنا ایران، رضا قوچان نژاد را در موقعیت گلزنی قرار دارد اما به اوت رفتن توپ توسط مدافعان کر جنوبی، فرصت استفاده از این موقعیت را از این بازیکن و تیم ایران گرفت.

* در دقیقه ۴۶ پرتاب بلند کره ای ها از کنار زمین ایران ثمری برای آنها نداشت.

* در دقیقه ۴۴ و برای نیمه اول دیدار تیم های ایران و کره جنوبی دو دقیقه وقت اضافه از سوی داور استرالیایی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نیمه نخست دیدار تیم های ملی فوتبال کره جنوبی و ایران بعد از دو دقیقه وقت اضافه بدون گل به پایان رسید.

* در دقیقه ۴۶ اولین حمله تیم ایران در نیمه دوم با ضربه بی ثمر رامین رضائیان که به اوت رفت، منجر به گل نشد.

* در دقیقه ۵۲ سروش عزت الهی بادریافت کارت قرمز از داور مسابقه از زین بازی اخراج شد. این کارت بعد از برخورد شدید عزت الهی با بازیکن کره ای به وی داده شد.

* در دقیقه ۵۴ و بعد از ۱۰ نفره شدن تیم ملی فوتبال ایران، کارلوس کی روش اولین تعویض خود را انجام داد و علی کریمی را به جای رضا قوچان نژاد وارد زمین کرد.

* در دقیقه ۶۳ دومین تعویض در ترکیب تیم ملی فوتبال انجام شد. بر این اساس اشکان دژاگه جای خود در زمین را به مهدی طارمی داد و بازوبند کاپیتانی هم را هم در اختیار احسان حاج صفی قرار داد.

* در دقیقه ۶۸ ملی پوشان کره جنوبی موقعیتی را که در محوطه ایران به دست آورده بودند با سماجت رامین رضائیان از دست دادند.

* در دقیقه ۷۰ و بعد از ارسالی که توسط وحید امیری روی دروازه کره جنوبی انجام شد، مهدی طارمی می توانست یک موقعیت گلزنی برای خود و تیم ایران ایجاد کند که البته چنین نشد و این در حالی بود که دروازه بان کره ای عملکرد خوبی در مهار توپ نداشت.

* در دقیقه ۷۲ خطای علی کریمی، یک ضربه ایستگاهی در اختیار بازیکنان کره جنوبی که البته نتوانستند از آن استفاده مثمرثمری داشته باشند. قبل از استفاده از این موقعیت، اولین تعویض در ترکیب تیم ژاپن انجام شد.

* در دقیقه ۷۵ کی روش سومین و آخرین تعویض را در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران انجام داد و طی آن روزبه چشمی را به جای وحید امیری وارد زمین کرد.

* در دقیقه۷۶ داور مسابقه در مورد حرکت روزبه چشمی در پشت محوطه ایران را اعلام خطا کرد و بدین ترتیب موقعیت استفاده از یک ضربه ایستگاهی دیگر برای کره ای ها ایجاد کرد. چونگ در این صحنه شوت خطرناکی به سمت درازه ایران زد که از بالای دروازه عبور کرد و منجر به گل نشد.

* در دقیقه ۸۴ دومین تعویض در ترکیب تیم ملی کره جنوبی انجام شد. در این جابه جایی کیم جائه از زمین خارج شد و جای خود را به کیم ژو داد.

* در دقیقه ۸۶ خروج به موقع بیرانوند قبل از اینکه بازیکن کره ای به نام کیم شین از توپ ارسالی هم تیمی هایش برای ضربه سَر استفاده کند، این موقعیت را از وی گرفت.

* در دقیقه ۸۶ سومین تعویض در ترکیب تیم کره جنوبی انجام شد و لی دونگ  که ظاهرا محبوبیت زیادی بین کره ای ها دارد به جای  هوانگ وارد زمین شد. پیش از این تعویض کره ای ها موقعیتی ها را در محوطه ایران ایجاد کردند اما نتوانستند از آن برای باز کردن دروازه ایران استفاده کنند.

* در درقیقه ۸۹ و پیش از پایان وقت قانونی نیمه دوم، داور اعلام ۴ دقیقه وقت اضافه کرد.

به گزارش مهر، دیدار برگشت تیم های ملی فوتبال کره جنوبی و ایران در مرحله انتخابی جام جهانی در حالی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسیده بود که کره ای ها در دیدار رفت متحمل شکست یک بر صفرشده بودند. این دیدار ۲۵ مهرماه در ورزشگاه آزادی برگزار شد و تیم ملی فوتبال ایران با تک گل رضا قوچان نژاد صاحب برتری شد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *