پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۷ قبل از ظهر به وقت تهران

تروریست های دستگیر شده در فارس داعشی بودند

دبیر شورای تامین استان فارس از وابستگی عوامل تروریستی دستگیر شده به گروهک تکفیری داعش خبر داد.

هادی پژوهش معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: با توجه به اینکه جریان تکفیری و معاند نظام بخصوص داعش بعد از شکست در سوریه و عراق به‌دنبال ایجاد ناامنی در کشورهای منطقه هستند و از طرفی جمهوری اسلامی ایران نیز از امنیتی بالایی برخوردار است، آنان به تصورخود به دنبال رسوخ در ایران اسلامی و وارد کردن ضربه بوده و هستند.
پژوهش با تصریح اینکه ایران اسلامی و به‌خصوص استان فارس از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است و در داخل کشور معاندین و گروه‌های معاند حضور وفعالیت ندارند، گفت: در مرزهای گسترده جمهوری اسلامی نیز عوامل تروریستی و خرابکار  همواره به دام نیروهای اطلاعات، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و ارتش سرافراز، افتاده‌اند.
او با بیان اینکه همواره برای نیروهای تروریستی گروه‌های معاند و تکفیری، نفوذ به ایران اسلامی و انجام خرابکاری در این کشور بسیار مهم بوده است،‌گفت: آنان قصد دارند اعلام کنند که به ایران هم توانسته‌اند نفوذ کرده و در آنجا عملیات خرابکاری انجام دهند.
پژوهش تصریح کرد: از طرفی استان فارس با وجود ضریب امنیت بسیار بالا، گستردگی و پهناور بودن و حضور اقوام و ادیان مختلف، از مولفه‌هایی برخوردار است که می‌تواند آن را مد نظر گروه‌های معاند قرار دهد.
وی تصریح کرد: از مدت‌ها قبل اشراف کامل اطلاعاتی در خصوص گروهی که قرار بود در داخل ایران و جنوب فارس به عنوان استانی که ترکیب جمعیتی خاصی دارد، عملیات تروریستی و خرابکارانه را دنبال کند وجود داشت اما قصد این بود که این افراد به شکل کامل شناسایی شده و بتوانیم همه افراد را دستگیر کنیم.
دبیر شورای تامین استان فارس با تصریح اینکه همواره هدف این افراد و گروه‌های تکفیری ایجاد اختلاف قومی و مذهبی خصوصا بین شیعه و سنی و به‌خصوص در ایام عزاداری محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا است، گفت: این هدف مد نظر همین کیس دستگیر شده هم بود.
وی با تاکید براینکه از ابتدای هفته کار دستگیری این افراد در نقاط مختلف جنوب استان فارس آغاز شد،‌ تاکید کرد که همه این افراد در شهر لار شناسایی و دستگیر نشده‌اند بلکه در نقاط مختلف جنوب فارس از نقاط شهری و روستایی، مورد شناسایی قرار گرفته‌اند.
پژوهش با بیان اینکه برخی از این افراد طی چهارروز گذشته دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه هر ۱۱ عضو این گروه قبل از انجام هرگونه عملیات خرابکارانه‌ای به همراه بیش از ۱۰۰ کیلوگرم مواد منفجره، دستگیر شدند.
او با تصریح اینکه اکنون منطقه جنوب فارس کاملا امن و از لوث وجود معاندین و تکفیری‌ها پاک‌شده است،‌ وابستگی این افراد به گروهک داعش را تایید و اضافه کرد: این افراد هیچ‌کدام ایرانی نیستند.
پژوهش گفت: هدف این افراد انجام عملیات انتحاری در یکی دو حسینیه و محل تجمع مردم در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در جنوب استان فارس بوده است.
معاون سیاسی استانداری فارس با قدردانی از تمام نیروهای اطلاعاتی،‌ امنیتی، انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج، گفت: همراهی و تعامل مطلوب اعضای شورای تامین استان و همکاری خوب مردم با مسئولان، در شناسایی و دستگیری به‌موقع این افراد معاند تاثیرگذار بوده است.
پژوهش با بیان اینکه فارس همچنان امن است، این امنیت را مرهون نگاه تیزبینانه سربازان امام زمان(عح) دانست و گفت: به‌حمدالله مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) با امنیت و شور کامل در مناطق جنوب فارس برگزار شد.
امتیاز دهید!

یک دیدگاه

  1. خداقوت چراعکس های ازآنها نمی گذارید.درصورت امکان همکارانشان درایران اطلاعات بیشتربدهیدوالا خبر مشکلدار می شود هرچندمامطمئین هستیم .آرزوی موفقیت برای شما درپناه خدا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *