پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۱ بعد از ظهر به وقت تهران

ترس داعش از زنان رزمنده کُرد

زنان رزمنده کرد پا به پای مردان در جبهه های مبارزه بر علیه تروریست های تکفیری داعش در نقاط مختلف کشور سوریه می جنگند.

زنان رزمنده کرد در میدان نبرد

شش سال است که جنگ در  سوریه ادامه دارد.  در این کشور هیچ زنی از این جنگ بدور نمانده است.  بعضی ها اسلحه به دست گرفتند و  دوش به دوش مردان در دفاع از  سرزمین و جان خود می جنگند.

 دسته زنان رزمنده به نام « بین النهرین»  در  ترکیب «  نیروهای  دمکراتیک سوریه»  در شهر « الحساق» خدمت می کنند که در شمال — شرق  سوریه واقع است.  « دسته زنان  دفاع از خود» نیز  در این شهر خدمت می کنند.  زنان رزمنده در  صفوف  نیروهای امنیت کرد « As-Saish»  و دسته های آشوری « an-Natora » نیز خدمت می کنند.

 رزمنده روشان  برای آژانس « اسپوتنیک» تعریف کرد که در اولین دسته زنان خدمت می کند.  به گفته وی، زنان  سهم زیادی در  عرصه سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و نظامی ایفا می کنند.  آنها خودشان در دفاع از  حقوق زنان، صلح و آزادی اراضی اشغال شده  توسط تروریست ها مبارزه می کنند.

رزمنده « لارا» ۴۰ سال خانه دار بود ، اما با شروع جنگ داوطلبانه  در  دسته مدافعان سوریه نام نویسی کرد. در مصاحبه با آژانس « اسپوتنیک» گفت که هرگز به  مهاجرت از  کشور فکر نکرده است.  لارا معتقد است که سوریه برای  سوری ها از هر دین و مذهبی،  وطن باقی می ماند.  او برای نبرد بخاطر آزادی هر مشت زمین میهن آماده است.

محصل مدرسه به نام سارا  که در سال آخر درس میخواند  همراه دوستانش  اسلحه بدست گرفته  و برای آزادی  وطن می جنگد. او به خبرنگار « اسپوتنیک» گفت: دفاع از میهن وظیفه هر شهروند سوریه است. باید روحیه جنگی هموطنان خود را بالا برد و به تحکیم اعتماد شهروندان کمک کرد و از مردم خود حمایت کرد  تا آنها بتوانند از کشور خود دفاع کنند.

 نجوا از روستای « Tell Arboush»  وقتی تروریست ها در مقابل چشمان او بشکل وحشیانه ای برادر  بزرگش را کشتند به ارتش پیوست. آنها به دلیل ظن ارتباط برادرش با ارتش سوریه ، او را کشتند.  اما او دانشجوی  دانشگاه بود و ارتباطی با ارتش نداشت.

تروریست ها  زنی به نام Um Ziyad از  روستای « Um Garkan » واقع در نزدیکی  شهر « تل- تمر»  را متهم به کمک به  نیروهای سوری کردند، تمام دارایی او را تصاحب  و  خانه اش را ویران کردند. وی به آژانس « اسپوتنیک» گفت: « من  به ارتش کمک می کردم. به  سربازان آب و غذا می دادم».

به گفته یکی از مربیان  اردوگاه تمرینی، هم اکنون  انتخاب زنان و دختران برای  دوره های فشرده نظامی  و استفاده از انواع تسلیحات جریان دارد.  توجه زیادی به کار با کالاشنیکوف مبذول می شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *