سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۹:۴۸ قبل از ظهر به وقت تهران

تراژدی هولناک رومینا +عکس

مرد تالشی سر دخترش را به دلیل فرار با پسری با داس برید!

تراژدی هولناک رومینا +عکس

اهالی تالش اول خرداد شاهد جنایت هولناکی در محله شان بودند که مرگ تلخ دختر ۱۴ ساله را رقم زده بود. رومینا در خواب به قتل رسیده بود.به گزارش رکنا، رومینا، دانش‌آموز ۱۴ساله تالشی به جرم فرار با دوست پسرش دستگیر و به رغم این که اصرار کرده بود او را به پدرش تحویل ندهند، به خانواده‌اش بازگردانده شد.

عصر اول خرداد کانال های محلی تالش از یک قتل فجیع ناموسی خبر دادند. دختری ۱۴ ساله در سفید سنگان لمیر از بخش حویق به دست پدرش در خواب سر بریده شد. رومینا دلباخته یکی از پسرهای همشهری خود شده بود. به گفته محلی ها ، مخالفت های شدید پدر دختر با ازدواج این دو نفر به دلیل تفاوت های فرهنگی، آن ها را به فکر فرار از منزل وا داشت. اما پیگیری های خانواده ها به دستگیری آن ها توسط پلیس منجر شد .

به گفته افراد محلی رومینا برای حفظ امنیت جانی خود و به دلیل آشنایی با خلقیات پدرش تمایل به بازگشت به خانه نداشته اما به ناچار و طبق قوانین به پدر خانواده تحویل داده می شود. به گزارش رکنا ،شنیده ها حاکی از آن است که پس از بازگشت رومینا به خانه، جو حاکم بر خانه نه تنها آرام نمی شود بلکه اختلافات و تحریکات خانوادگی بالا می گیرد و آتش خشم پدر شعله ور تر می شود تا جایی که در روز اول خرداد با خلوت کردن خانه، گردن رومینای ۱۴ساله را با استفاده از داس درحالی که او در خواب بوده، به طرز فجیعی از تن جدا می کند. به گفته افراد محلی، پدر بعد از ارتکاب جرم با در دست داشتن داس از خانه خارج می شود و به قتل دخترش اعتراف می کند و توسط پلیس بازداشت و به مراجع قضایی سپرده می شود. در همین حال خبرنگار سایت میدان با اسفندیار اشرفی، عموی مقتول و همچنین بهمن خاوری، همان پسری که یکی از شخصیت‌های این داستان دردناک است، گفت‌وگو کرده است که هر کدام روایت متفاوتی ارائه می کنند.

بهمن حدود ۳۵ سال دارد و حالا بعد از رومینا مدعی است که زندگی اش نابود شده و می گوید: ما عاشق هم بودیم و چون خانواده اش با ازدواج ما مخالف بودند تصمیم به فرار گرفتیم و پنج روز ناپدید شدیم ، بعد از دستگیری هم موقع بازجویی من گفتم که آن دختر را دوست دارم و اجباری در کار نبوده و دختر هم در بازجویی این حرف‌ها را تایید کرد. اما این داستان وقتی از زبان خانواده رومینا نقل می‌شود، تفاوت بسیاری دارد. اسفندیار اشرفی، عموی رومینا می‌گوید: «این پسر رومینا را با زور و تهدید این که او را می‌کشد با خود برد و شش روز تمام هم او را نگه داشت. بعد از این موضوع حتی ما خواستیم که بیایند و خواستگاری کنند اما خانواده آن پسر گفتند نه، پسر ما اشتباه کرده است. حتی عاقد آمده بود که عقدشان کند اما آن پسر قصدش چیز دیگری بود.»او می‌گوید که بهمن رومینا را اغفال کرد و پس از آن باعث شد برادرش به مرز جنون برسد.وی با اشاره به تهدیدهای بهمن و انتشار عکس رومینا توسط وی می افزاید: کدام

مردی عکس ناموس اش را در اینستاگرام می گذارد ؟

در این میان برخی منابع مدعی شده‌اند: «بهمن تصویر یا ویدئویی را به پدر رومینا پیامک می‌کند که باعث جنون آنی او می شود و رومینا را در خواب به قتل می‌رساند.»
مطابق با ماده ۲۲۰ قانون مجازات اسلامی پدر در جایگاه ولی دم در قتل فرزند، قصاص نمی شود بلکه قصاص به دیه و تعزیر تبدیل می شود. هرچند هنوز باید منتظر مراحل قضایی آن باشیم. در هر صورت قتل رومینا با واکنش های مختلفی از سوی اهالی منطقه و افکار عمومی مواجه شده است.در فضای مجازی نیز کاربران زیادی به این مسئله واکنش نشان دادند و خواستار اقدام قاطع قضایی درباره مقصران این ماجرا شدند .
در همین حال معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی گیلان از ورود دادستانی و سازمان بهزیستی به پرونده قتل یک دختر۱۴ساله درتالش خبرداد. رضا جعفری گفت: «دادستان مطابق با ماده ۵ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان به عنوان مدعی‌العموم ورود کرده است.»وی افزود: «قتل دختر ۱۴ ساله توسط پدر در شهرستان تالش نمونه‌ای از نقض آشکار حقوق کودک است.»
توضیحات معاون پیشگیری از وقوع جرم گیلان در باره قتل دختر تالشی
در همین حال معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با ارائه توضیحاتی درباره وقوع جرم در گیلان و قتل دختر تالشی، گفت: پرونده برای بررسی در دستور کار دادسرا قرار می‌گیرد.اگرچه پیشتر برخی منابع سن دختررا ۱۳ و پسر مورد اشاره در این پرونده را ۳۵ سال اعلام کرده بودند اما این مقام قضایی سن دختر را ۱۴ و پسر را ۲۹ سال اعلام کرد.
به گزارش میزان طبق اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، آقایی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان درباره انتشار خبری مبنی بر قتل یک دختر ۱۴ ساله در یکی از روستا‌های شهرستان تالش اظهار کرد: در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه این دختر به همراه پسری ۲۹ ساله متواری می‌شود و یک روز پس از آن پدر این دختر شکایتی را با عنوان آدم ربایی در دادسرای شهرستان آستارا مطرح می‌کند.وی ادامه داد: پرونده برای بررسی در دستور کار دادسرا قرار می‌گیرد.
آقایی افزود: با اطلاع رسانی دادسرا ، پدر و مادر و بستگان دختر به دادسرا مراجعه می‌کنند و دختر را مورد تفقد و لطف قرار می‌دهند. بازپرس با مشاهده این که پدر از روی مهربانی و گذشت از اشتباه دختر چشم پوشی کرده است ، وی را تحویل خانواده می دهد. معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با رد ادعای اعتیاد پدر خانواده در تشریح چگونگی قتل گفت: پس از این که فرزند تحویل خانواده می‌شود آن‌ها شب را در منزل یکی از بستگان در آستارا ساکن می‌شوند و شرایط کاملا معمولی و طبیعی بوده است، ولی فردای آن روز به روستای خود مراجعت می‌کنند و مشخص نیست آن جا چه اتفاق غیر عادی‌ افتاده است که هنگام غروب و وقتی دختر در خواب بوده، پدر، دختر خود را به قتل می‌رساند. وی اضافه کرد: پدر این دختر بلافاصله پس از این اقدام از کار خود پشیمان می‌شود و از خانه بیرون می‌آید و تقاضای کمک می‌کند که بی فایده است. آقایی اضافه کرد: پدر دختر اکنون در بازداشت است و تحقیقات تکمیلی درباره انگیزه و علت قتل ادامه دارد.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان این که این دختر، قربانی خشونت خانوادگی شده است، افزود: فارغ از انگیزه پدر در به قتل رساندن دختر خود، چنین جنایتی به هیچ عنوان از نظر قانون قابل پذیرش نیست و این پرونده به صورت ویژه رسیدگی خواهد شد.وی تاکید کرد: حکم، مطابق ضوابط قانونی صادر خواهد شد و به اطلاع عموم خواهد رسید.

۴.۲/۵ - (۱۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *