پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۸ قبل از ظهر به وقت تهران

ترامپ: توافق هسته ای با ایران باعث تحقیر مردم امریکا شده است

نامزد جنجالی حزب جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در جمع هوادارانش در یکی از شهرهای ایالت کانادا مدعی شد که توافق هسته‌ای با ایران مردم آمریکا را تحقیر کرده است.

%postname%

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا، در جمع هوادارانش در «دیتونا بیچ»، از شهرهای ایالت فلوریدا به انتقاد از سیاست‌های باراک اوباما، رئیس‌جمهور فعلی کشورش پرداخت و گفت که «برجام»، واشنگتن را تحقیر کرده است.

وی گفت: «سیاست‌های اوباما ما را تحقیر کرده. توافق (هسته‌ای) ایران ما را تحقیر کرده است.»

نامزد جنجالی حزب جمهوری‌خواه در ادامه اظهاراتش گفت: «ایران اکنون یک قدرت است و آنها بسیار زودتر از آنچه ما فکر می‌کردیم به سلاح دست پیدا خواهند کرد.»

ترامپ پیش از این گفته در صورت ورود به کاخ سفید، بار دیگر با ایران بر سر بندهای توافق هسته‌ای یا برجام مذاکره خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی به گزارش ادعایی روزنامه وال‌استریت‌ژورنال درباره انتقال ۴۰۰ میلیون دلار از طرف واشنگتن به تهران در ارتباط با آزادی زندانیان آمریکایی از ایران پرداخت.

ترامپ گفت: «امروز صبح از خواب بیدار شدم، روزنامه‌ها را ورق زدم و دیدم که نصف‌شب ۴۰۰ میلیون دلار پول نقد به ایران فرستاده شده؛ ما رئیس‌جمهوری داریم که واقعاً فاقد صلاحیت است.»

نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا تأکید کرد: «مثل این است که ما ۴۰۰ میلیون دلار برای گروگان‌ها پرداخته‌ایم و این رویه بسیار بدی است که اوباما راه انداخته است.»

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *