پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۶ بعد از ظهر به وقت تهران

ترامپ : توافق هسته‌ای«احمقانه» است

«دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن «احمقانه» توصیف کردن توافق هسته ای با تهران، گفت: ایران و روسیه از اسد حمایت می کنند و ما به جنگ با این دو کشور نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، ترامب در گفت و گو با شبکه «ام اس ان بی سی» آمریکا در پاسخ به سوالی در مورد سیاست خارجه دولتش در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: با تمام توان با داعش مبارزه خواهم کرد و از  فرماندهان نظامی عالی رتبه برای شکست داعش استفاده خواهم کرد.

وی در مورد مداخله در سوریه گفت: در سوریه مداخله نخواهم کرد و اولویت اول من مبارزه با بشار اسد نخواهد بود، چرا که آمریکا مشکلاتی بزرگتر از اسد دارد.

این کاندیدای جنجالی انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد: در حال حاضر، ایرانی هست که ما با احمقانه ترین قراردادهایی که تا کنون دیدم، آن را به یک قدرت تبدیل کردیم. در حال حاضر، ایران و روسیه طرفدار اسد هستند. ما به جنگ با این دو کشور و نیز جنگ با داعش که با اسد در حال جنگ است، نیاز داریم.

ترامپ ضمن اعلام مخالفت خود با مداخله آمریکا در عراق و لیبی و تاکید بر اینکه در صورت ورود به کاخ سفید، آمریکا را درگیر این دو کشور نخواهد کرد، گفت، شکل گیری داعش نتیجه تصمیمات بد و رهبری غلط آمریکاست.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *