جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۲ قبل از ظهر به وقت تهران

تخم کتان و مضراتش بر مبنای طب سنتی

وجود مقدار زیادی فیبر در تخم کتان، خاصیتی ملین به آن می‌دهد. استفاده بیش از حد از تخم کتان می‌تواند باعث ناراحتی شکمی و افزایش تعداد دفعات حرکات روده شود.

تخم کتان و مضراتش بر مبنای طب سنتی

زمان انعقاد خون را به تاخیر می اندازد.

استفاده از تخم کتان در مقادیر زیاد یا با مایع خیلی کم، می‌تواند باعث انسداد روده و یا مری شود. به افرادی که درحال‌حاضر به چنین وضعیت‌هایی دچار هستند، توصیه‌می‌شود که از خوردن تخم کتان خودداری‌کنند.

اسیدهای چرب امگا۳ موجود در این دانه‌های قهوه‌ای، با کاهش التهاب مزمن شرین‌ها از شما دربرابر تصلب شرایین محافظت‌می‌کنند.

با استناد به مطالعه چاپ‌شده در مجله امریکایی تغذیه بالینی، تخم کتان، در کاهش التهاب موثر نیست. حتی بدتر اینکه، استفاده بیش از حد مجاز از تخم کتان می‌تواند التهاب را بدتر کند.

مصرف زیاد تخم کتان می‌تواند شما را در معرض خطر تباهی لکه زرد قراردهد. این به‌دلیل خوردن بیش از حد اسید آلفالینولئیک است.

استفاده بیش از اندازه از تخم کتان می‌تواند زنان را در معرض خطر سرطان سینه قراردهد. مردان نیز در معرض سرطان پروستات هستند.

باعث بروز واکنش های حساسیتی میشود.(مانند تنگی نفس شدید، افت شدید فشار خون و آنافیلاکسی).

این دانه‌های حنایی روشن، به داشتن اثر آسیب‌زا به هورمون‌های زنانه معروفند. این، عملکرد هورمون زنانه استروژن را تقلیدمی‌کند.

زنانی که به‌طور منظم از این مکمل رژیمی استفاده‌می‌کنند، تغییراتی را در دوره قاعده خود می‌بینند.

مطالعات نشان‌می‌دهد که احتمال ابتلای این زنان به مشکلات هورمونی مانند سندرم تخمدان پلی‌کیستیک، فیبروئید رحم،آندومتریوز، سرطان رحم و سرطان تخمدان که همگی باعث نازایی می‌شوند، بیشتر است.

تخم کتان می‌تواند سطح قند خون را بالا ببرد. بنابراین، اگر به دیابت مبتلا هستید، از مصرف این مکمل‌های امگا۳ خودداری‌کنید.

تخم کتان، قدرت کاهش انعقاد خون را دارد. بنابراین، می‌تواند خطر خونریزی شدید را افزایش‌دهد.

افرادی که از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده‌ می‌کنند یا افرادی که دچار اختلالات خونریزی هستند باید از خوردن تخم کتان اجتناب‌ کنند زیرا مطالعات، رابطه‌ای منفی را بین این دو نشان‌می‌دهد.

مطالعات نشان‌می‌دهد که استفاده بیش از حد تخم کتان، باعث ایجاد اختلال دوقطبی می‌شود.

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *