پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۸ بعد از ظهر به وقت تهران

تخم مرغ را در یخچال نگه ندارید!

مجله انلاین دوستان :   آیا می دانید که نگهداری گوجه فرنگی در یخچال به بافت، رنگ و مزه ‌آن آسیب می رساند؟ به علاوه مانع از رسیدن گوجه های نارس می شود. بهترین روش برای حفظ شادابی گوجه فرنگی، نگهداری آن در پاکت کاغذی است.

به گزارش  قدس آنلاین؛ یخچال وسیله ای است که از مدت های طولانی برای نگهداری بهتر و ماندگاری بیشتر مواد غذایی کاربرد داشته است. با این حال، بسیاری از افراد تصور می کنند که یخچال بهترین مکان برای همه خوراکی هایی است که خریداری می کنند زیرا به نظر می رسد که شرایط آن از دمای محیط مناسب تر است.

اما جالب است بدانید که همه مواد غذایی محیط یخچال را دوست ندارند زیرا سرما بافت و مزه آنها را تغییر می دهد و باعث خراب شدن سریع تر می گردد. در ادامه شما را با ۹ نوع خوراکی که باید در محیط معمول نگهداری شوند آشنا می کنیم:

میوه های هسته دار

در صورتی که این میوه ها کاملا رسیده باشند باید هر چه زودتر مصرف شوند. اما اگر قرار است آنها را در یخچال بگذارید حتما باید دورتر از خوراکی های دیگر باشند. اگر هم نارس هستند نباید در محیط سرد نگهداری شوند زیرا سرما مانع از رسیدگی کامل آنها می شود.

سیر

این خوراکی مفید اگر مدت طولانی در دمای بسیار پایین باشد طعم خود را از دست می دهد. برای حفظ سیر در بهترین حالت و مدت طولانی تر باید آن را در پاکت کاغذی در محیطی خنک و تاریک قرار دهید.

قهوه

نگهداری قهوه در یخچال تصور اشتباهی است زیرا این شرایط طعم خوشمزه و تلخ آن را تغییر می دهد. بهترین حالت نگهداری قهوه در دمای محیط است زیرا روغن های طبیعی و همچنین مقدار بالای ریز مغذی های آن حفظ می شود.

سبزیجات معطر

رطوبت یخچال روند فساد سبزیجات معطر را تسریع می کند زیرا این خوراکی ها به محیط نسبتا گرم نیاز دارند تا ترکیبات آن به بهترین حالت حفظ شوند. بهتر است ساقه های سبزی را در یک ظرف شیشه ای و حاوی آب بگذارید و هر زمان که نیاز دارید برگ های آن را جدا کنید.

عسل

عسل را نباید در یخچال نگه داشت زیرا باعث ایجاد شکرک می شود. این خوراکی محیطی نسبتا گرم و ترجیحا تاریک را می پسندد.

تخم مرغ

امروزه در اکثر کشورهای دنیا، تخم مرغ به شکل صنعتی تولید و در دمای محیط نگهداری می شود زیرا دمای پایین تازگی آن را از بین می برد و طعم تخم مرغ را تغییر می دهد. این خوراکی در محیط خنک و خشک تا دو هفته قابلیت نگهداری دارد بدون اینکه مزه و بافت آن تغییری کند. اگر پوست آن کثیف یا ترک خورده است بهتر است در یخچال نگهداری شود و هر چه زودتر مصرف گردد تا از فساد آن جلوگیری شود.

روغن های گیاهی

روغن زیتون، کتان، سویا و دیگر روغن های گیاهی که به طور معمول در آشپزی استفاده می شوند تحمل دمای سرد مانند یخچال را ندارند. توصیه می شود این روغن ها را در محیط خنک، خشک و تاریک در آشپزخانه نگهداری کرد تا ماندگاری بیشتری داشته باشند. به علاوه، بهتر است مقدار کم خریداری شود تا همیشه روغن تازه مصرف گردد.

گوجه فرنگی

زمانی که گوجه فرنگی را چندین روز در یخچال نگه می دارید، بافت، مزه و رنگ طبیعی آن تغییر می کند. به علاوه، اگر گوجه ها سبز است زمان بیشتری برای رسیدن نیاز دارند و این در حالی است که سرما این روند را به تاخیر می اندازد. برای نگهداری گوجه فرنگی در بهترین شرایط، توصیه می شود گوجه فرنگی را در پاکت کاغذی قرار دهید. هنگامی که گوجه ها کاملا رسیده است، آنها را در کوتاه ترین زمان میل کنید تا قبل از اینکه خراب شوند از ریز مغذی های بی نظیر آن بهره برده باشید.

آووکادو

معمولا آووکادو قبل از رسش کامل چیده و به فروش می رسد. نگهداری این میوه در یخچال مانع از رسیدن آن می شود، ترکیبات غذایی آن را کاهش می دهد و طعم آن را تغییر می دهد. برای اینکه یک آووکادو شیرین، نرم و عالی داشته باشید،‌ بهتر است آن را در تکه ای کاغذ روزنامه بپیچید و در قسمت گرم منزل بگذارید. زمانی که با دست زدن نرمی آن را احساس کردید، زمان مصرف خواهد بود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *