پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۶ قبل از ظهر به وقت تهران

تخریب امامزاده‌ های جعلی در استان کهگیلویه و بویراحمد

امامزاده‌ های جعلی و قلابی که به وسیله افرادی سودجو در استان کهگیلویه و بویراحمد بنا شده اند، تخریب می شوند.

   اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی  ,امام زاده

تخریب امامزاده‌ های جعلی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد از تخریب امامزاده های قلابی و جعلی که توسط عده ای سودجو در برخی مناطق این استان خبرداد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور رد جمع خبرنگاران ضمن انتفاد از سوء استفاده از شان و جایگاه امامزادگان از سوی برخی سودجویان افزود: امامزاده های قلابی و جعلی که توسط عده ای سودجو در برخی مناطق این استان بناه شده بود، تخریب شد.

 

وی بیان کرد: برخی از این افراد که با سوء استفاده از اعتقادات پاک مردم در مبانی دینی برای خود بازار و دکانی باز کرده بودند، شناسایی و با آنها برخورد شد .

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: دو سه مورد امامزاده جعلی در استان شناسایی شده که بیشتر در مناطق روستایی بوده است.

 

حجت الاسلام جنتی پور تصریح کرد: با هماهنگی شورای تامین استان با این موارد برخورد لازم صورت گرفته است و از آنها تعهد کتبی اخذ شد.

 

وی با اشاره به اینکه برخی از این افراد بیان می کردند که خواب دیدم فلان جا امامزاده هست، ادامه داد: این افراد سودجو با تعبیر و تعریف خواب هایی از معجزات و مشکل گشایی این امامزادگان دروغین، اعتقادات دینی مردم بویژه روستائیان را هدف قرار می دهند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: تا در این استان هستم اجازه وهن، خرافه پرستی و عوام فریبی در دین را به هیچ کس نمی دهم و به شدت با این مسایل برخورد می کنیم.

 

حجت الاسلام جنتی پور با بیان اینکه برخی ها دنبال بازی با اعتقادات مردم هستند، تاکید کرد: امامزادگان میراث فرهنگی و دینی هستند که باید از آنها غفلت نکنیم چرا که برخی ها می خواهند این میراث را از ما ایرانیان بگیرند و افرادی نا آگاهانه از سوی برخی ها به این مسایل دامن می زنند.

 

وی اضافه کرد: طبق آمار ثبت احوال ۳۰ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد را سادات جلیل القدر تشکیل می دهند.

 

عکس خبر تزئینی است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *