سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱:۲۳ بعد از ظهر به وقت تهران

تحولی بزرگ در گوشی های هوشمند با فناوری شارژ کامل گوشی فقط در ۱۲ دقیقه

بنابر اعلام متخصصان یک موسسه تحقیقاتی وابسته به سامسونگ، تولید نوعی باتری جدید که در ۱۲ دقیقه شارژ میشود در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

محققان این شرکت به فناوری دست یافته اند که سرعت شارژ باتری های گوشی هوشمند را ۵ برابر می کند.

این فناوری تحول بزرگی در گوشی های هوشمند و گجت ها ایجاد خواهد کرد. در این فناوری از ماده ای به نام گرافین استفاده شده است. این ماده شیمیایی در یافت می شود. 

متخصصان موسسه تحقیقاتی SAIT وابسته به شرکت سامسونگ ، از ساخت نوعی باتری جدید خبر دادند که کاربران قادر خواهند بود تنها در ۱۲ دقیقه باتری گوشی هوشمند خود را شارژ کنند.

اخبار,اخبار تکنولوژی,شارژ گوشی
به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت سیز، محققان در موسسه پیشرفته تحقیقاتی وابسته به سامسونگ (SAIT) به یک فناوری جدید در عرصه باتری گوشی های هوشمند دست یافته اند که سرعت شارژ کامل باتری این گوشی ها به ۵ برابر افزایش خواهد یافت و کاربران قادر خواهند بود تنها در ۱۲ دقیقه باتری گوشی هوشمند خود را به طور کامل شارژ کنند.

این غول تکنولوژی کره ای روز سه شنبه در پست وبلاگ خود اعلام کرد که این فناوری جدید باتری از یک ماده ای موسوم به گرافین ساخته و تشکیل شده است که از باتری های لیتیوم یونی موجود و بکار رفته شده در گوشی های هوشمند، ۵ برابر سریع تر شارژ می شود. متخصصان سامسونگ بر این باورند که این فناوری قادر است تحول بزرگی در زمینه باتری گوشی ها ، گجت ها و سایر وسایل الکترونیکی ایجاد کند.

ماده تشکیل دهنده در این باتری های جدید که موسوم به گرافین است، یک ماده شیمایی موجود در طبیعت است که کاربردهای بسیاری از جمله استحکام بخشی و افزایش عمر آسفالت، ارتقای کیفیت صفحه نمایش گوشی های هوشمند، از بین بردن باکتری ها و کاهش دمای بدن انسان دارد.

این ماده شیمایی علی رغم انعطاف پذیری بالایی که دارد، از استحکام و ثبات بالایی برخوردار است و رسانایی الکتریکی آن ۱۰۰ برابر بیشتر از عنصر مس است. این ماده ، الکترون ها را ۱۴۰ برابر سریع تر از سیلیکون جابه‌جا می‌کند.

شارژ کامل باتری حاوی ماده گرافین تنها ۱۲ دقیقه به طول می‌انجامد اما این در حالیست که باتری های لیتیوم یونی موجود بکار رفته شده در گوشی های داخل بازار، این زمان به حداقل یک ساعت می رسد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت با تایید فناوری مذکور ، تولید گوشی ها و سایر وسایل الکترونیکی بسیار مقرون به صرفه تر و بهتر خواهد شد و کاربران نیز از ان استقبال بی نظیری خواهند کرد.

البته واضح و بدیهی است که نباید به این زودی منتظر عرضه گوشی و گجت های الکترونیکی مجهز به این باتری های جدید و سریع باشیم و همانطور که سامسونگ اعلام کرده است این فناوری باید مدت های طولانی مورد آزمایش قرار بگیرد و پس از تایید کامل آن و انجام آزمایش های فراوان، به تدریج در گوشی های هوشمند روانه بازار شود.

تحولی بزرگ در گوشی های هوشمند با فناوری شارژ کامل گوشی فقط در ۱۲ دقیقه

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *