پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۲ بعد از ظهر به وقت تهران

تحلیل زبان بدن کیم جونگ اون و ترامپ

کارشناسان تحلیل زبان بدن می‌گویند، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در اولین دقایق دیدار تاریخی خود با یکدیگر هر دو به دنبال نشان دادن حس تسلط و کنترل بر اوضاع بودند اما در ابتدای این نشست در سنگاپور مقداری اضطراب را نیز نشان دادند.

http://scd.fa.rfi.fr/sites/persian.filesrfi/imagecache/rfi_16x9_1024_578/sites/images.rfi.fr/files/aef_image/000_15u7z7_0.jpg

کارشناسان زبان بدن می‌گویند که رئیس‌جمهور آمریکا در مدت ۱۳ ثانیه‌ای که برای نخستین بار با کیم جونگ اون دست داد، طبق معمول با اول دراز کردن دست خود و همچنین لمس شانه رهبر کره شمالی حس تسلط و کنترل را نشان داد.با این حال کیم جونگ اون نیز که نمی‌خواست عقب بماند با قدرت دست ترامپ را تکان می‌داد و مستقیم به چشمان او در این مدت نگاه می‌کرد.

آلن پیز، یک کارشناس زبان بدن استرالیایی و نویسنده چندین کتاب مطرح در این حوزه گفت: این یک دست دادن مستقیم نبود.او اظهار کرد: این دست دادن از نوع بالا و پایین بود و به نوعی نزاع در آن وجود داشت که هر یک طرف دیگر را به سمت نزدیک تر به خودش می‌کشید و هر یک از آنها نمی‌خواست به دیگری اجازه دهد که در دست دادن مسلط باشد.این در حالی است که ترامپ چند روز قبل از این نشست در اظهاراتی گفته بود که در همان اولین دقایق دیدارش با رهبر کره شمالی از طریق “احساس و تماس” خواهد فهمید که این نشست موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر.برای ترامپ معمولا نشان دادن حس قدرت و تسلط به عنوان یک رهبر جهانی، تاجر و همچنین شخصیت تلویزیونی سابق آسان بوده و او در به کار بردن موثر از زبان بدن مهارت زیادی دارد.

او همچنین در دیدار با رهبر کره شمالی به لحاظ بلندی قد نیز بر او امتیاز داشت.هنگامی که هر دوی آنها در کنار به سمت کتابخانه می‌رفتند تا اولین دیدار رودرروی خود را برگزار کنند ترامپ تلاش می‌کرد با گفت و شنود با کیم از تنش‌ها در فضا بکاهد و اجازه دهد که کیم جونگ اون به آرامی کمی جلوتر قدم بردارد.با این حال در این گفت‌وگو ترامپ از طریق گذاشتن دستش به روی بدن کیم و همچنین به کار بردن دست خود برای هدایت کیم جونگ اون در اتاق کنترل خود را بر او حفظ کرد.با این حال کیم نیز متقابلا با دستش را روی بدن ترامپ قرار داد تا از جانب خود کنترل را اعمال کند.به هنگام گفت‌وگو کیم جونگ اون عمدتا به سمت پایین نگاه می‌کرد و گوش فرامی‌داد اما چندبار نیز نگاهش را به بالا دوخت.
پیز گفت: دونالد ترامپ به شکلی آشتی جویانه و تقریبا به حالت مطیع صحبت می‌کرد اما زبان بدن او به وضوح نشان می‌داد که در اینجا من مسئول هستم. وی افزود: اگر کسی که این دو نفر را نمی‌شناسد این صحنه را ببیند قطعا خواهد گفت که مرد بزرگتر (ترامپ) پدر و مرد کوچکتر (کیم جونگ اون) پسر او است.

کارن لئونگ، مدیر موسسه “راه‌حل‌های نفوذ” در سنگاپور و متخصص در حوزه رفتار گفت: ترامپ در این نشست هیچ یک از نشانه‌های تخاصمی را که در زمان حضورش در گروه ۷ در کانادا در چند روز پیش نشان می‌داد، نشان نداد. لئونگ گفت: هر زمان که آنها (ترامپ و اون) دست می‌دهند شما می‌توانید سفیدی برجای مانده از فشار نوک انگشتانشان را ببینید که این نشان می‌دهد آنها از نوع تیپ شخصیتی آلفا (قویترین و باتجربه‌ترین) هستند. آنها هر دو می‌خواهند نشان دهند که تسلط دارند و به همین دلیل به شکلی استخوان خردکن دست می‌دهند. با این وجود هر دوی آنها به سختی تلاش داشتند که به هنگام نشستن عصبی بودن خود را پنهان کنند و به این منظور ترامپ لبخند می‌زد و دستانش بی قرار بود در حالی که کیم جونگ اون خم شده و به زمین نگاه می‌کرد.

لئونگ گفت: ترامپ یک قمارباز است و بر سر اینکه بتواند کره شمالی را مهار کند، دست به قمار زده است. درست مثل پدری که می‌خواهد بچه شیطان خود را رام کند. بر عکس کیم جونگ اون که نسبتا چیزی برای از دست دادن ندارد با موافقت ترامپ برای دیدار با او به نوبه خود یک پیروزی بزرگ به دست آورده است. پیز گفت: در سنگاپور کیم جونگ اون مثل بچه‌ای بود که به تازگی وارد یک شهربازی شده است. بچه‌ای که نترسیده بلکه هیجان زده و کمی عصبی است./ دانش تفسیر سیاسی

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *