پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۰ بعد از ظهر به وقت تهران

تجمع عوامل مسابقه «آب و آتش» مقابل صداوسیما در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزد

عوامل مسابقه «آب و آتش» در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدشان مقابل صدا و سیما  تجمع کردند.

ای سینما نوشت: خبر پرداخت نشدن دستمزد عوامل یک برنامه تلویزیونی چیزی نیست که قبل از این اتفاق نیفتاده باشد، اما وقتی مسابقه‌ای مثل «آب و آتش» جایزه‌ای ۱۰۰ میلیون تومانی برای برنده نهایی‌اش در نظر می‌گیرد، تسویه نکردن با عوامل برنامه بعد از چند ماه قابل تامل است. عوامل این مسابقه که با تغییر تهیه‌کننده سرگردان شده‌اند، روز گذشته برای سومین بار مقابل ساختمان صداوسیما تجمع کرده‌اند.

%d8%aa%d8%ac%d9%85%d8%b9-%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b6-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%85%d8%b2%d8%af-%d8%b9%d9%88%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%a7%d8%a8-%d8%a7%d8%aa%d8%b4-%d8%aa%d9%84%d9%88%d8%b2%db%8c%d9%88

روزنامه جوان به تازگی گزارشی در مورد تجمع عوامل مسابقه «آب و آتش» در مقابل ورودی بلال ساختمان صداوسیما منتشر کرده است. بر اساس این گزارش روز گذشته عوامل این مسابقه برای سومین بار دست به اعتراض زده‌اند و انتظار دارند مدیران رسانه ملی و به خصوص حسین کرمی مدیر شبکه نسیم این مشکل را حل کنند.

نکته جالب این‌جاست که این مسابقه ۶۰ دقیقه‌ای که از ۲۰ آذر روی آنتن شبکه نسیم رفته و روزهای زوج پخش می‌شود، جایزه‌ای ۱۰۰ میلیون تومانی برای شرکت کنندگانش در نظر گرفته است. علاوه بر این، برندگان هر دوره از برنامه از جایزه نقدی ۲ میلیون تومانی برخوردار می‌شوند و مسابقه از حضور اسپانسر نیز بهره می‌برد.

به نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی این مشکل تغییر تهیه‌کننده باشد، یکی از تجمع‌کنندگان در این‌باره این‌طور توضیح داده است: «ما عوامل آب و آتش هستیم، از پنج ماه پیش که سازمان با تهیه‌کننده آقای «ع. ن» به مشکل خورد و کار تعطیل شد، ما بیکار شدیم در حالی که در این پنج ماه هنوز با ما تسویه حساب نشده است، از راننده و نیروی خدماتی گرفته تا کارگردان، تصویربردار و دیگر عوامل، امروز برای بار سوم است که تجمع کرده‌ایم تا کسی پیدا شود و به حق و حقوق ما رسیدگی کند. هم‌اکنون برنامه با تهیه‌کننده جدید آقای غلامرضا بختیاری و عواملی که آورده در حال انجام است.»

به گفته او قرار بر این بوده که عوامل بین شش ماه تا یک سال سر این برنامه باشند اما بعد از دو ماه تهیه‌کننده عوض شده است:‌ «ما به خاطر برنامه کلی کار را رد کردیم یا اینکه سرکار دیگری بودیم و آن را ول کردیم که سر این پروژه باشیم، به تهیه‌کننده جدید هم که مراجعه کردیم هیچ کدام از ما را نپذیرفت.»

«محمود» راننده سری اول مسابقه «آب و آتش» نیز در این‌باره گفته است: «سر این برنامه ۸۵۰ هزار تومان از سوی راهنمایی و رانندگی جریمه شده، اما اکنون بیکار شده است. تجمع‌کنندگان می‌گویند «ع.‌ن» پول را از سازمان گرفته ولی به آن‌ها پرداخت نمی‌کند و هر چقدر هم که آن‌ها از مدیران سازمان می‌خواهند پیگیری کنند هیچ پاسخی دریافت نمی‌کنند.»

%d8%aa%d8%ac%d9%85%d8%b9-%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b6-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%85%d8%b2%d8%af-%d8%b9%d9%88%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%a7%d8%a8-%d8%a7%d8%aa%d8%b4-%d8%aa%d9%84%d9%88%d8%b2%db%8c%d9%88

هنوز مدیران رسانه ملی و سازندگان این مسابقه پاسخی به این اعتراض نداده‌اند، اما هزینه‌های این برنامه و جایزه نهایی آن تضاد قابل توجهی را نسبت به برخورد با عوامل آن نشان می‌دهد. باید دید در روزهای آینده این اعتراض دسته جمعی به نتیجه می‌رسد و مدیران تلویزیون فکری به حال معوقات عوامل می‌کنند یا خیر.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *