سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۴ قبل از ظهر به وقت تهران

تجربه هنرپیشه زن معروف درباره آزار جنسی آقای تهیه کننده / برای محافظت از خودم شلوار پوشیدم +عکس

رسوایی جنسی هاروی واینستین تهیه کننده مشهور هالیوود بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشته است و با وجود اینکه چندین روز از انتشار خبر رسوایی جنسی هاروی واینستین گذشته است هنوز هم بازیگران زیادی در این باره اظهار نظر می کنند. ژولیت بینوش هنرپیشه زن فرانسوی جدیدترین شخصی است که به این موضوع واکنش نشان داده است.

 

بینوش

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،« ژولیت بینوش» در مصاحبه با نشریه لوموند درباره تجربه خود از آزار جنسی در محیط کار و همچنین رسوایی‌های جنسی “هاروی واینستین”، تهیه کننده آمریکایی سخن گفت.

بر اساس گزارش یورونیوز، این هنرپیشه فرانسوی در ابتدا «هاروی واینستن» را «پیچیده» توصیف کرد. شخصی که گاهی اوقات «بخشنده» است و گاهی «دروغگو»؛ می‌تواند به‌راحتی گریه کند و «به‌طرز عجیبی دلسوز» است.

او می‌گوید که همیشه می‌دانسته که «چیز غریبی» در «هاروی واینستین» وجود دارد.

«ژولیت بینوش» در پاسخ به سوال خبرنگار لوموند درباره اینکه «آیا خود او شخصاً مورد آزار جنسی توسط هاروی واینستین قرار گرفته است؟»، گفت:”به شخصه نه. اما فکر می‌کنم بدلیل شرایطی که از کودکی با آن مواجه شدم، احساس خطری (نسبت به او) داشتم.”

این هنرپیشه فرانسوی با اشاره آزار جنسی توسط معلم خود در سن هفت سالگی می‌گوید: “برای محافظت از خودم شروع کردم به پوشیدن شلوار؛ یکی از دوستانم هم از تجربه خود با من صحبت کرد؛ من البته توانستم همه چیز را به مادرم بگویم و همه چیز سریعاً متوقف شد.” با پشت سر گذاشتن این تجربیات و شنیدن تجربیات دوستان ژولیت جوان برای خود و دیگران حد و مرزهایی قرار داد و از گفتن «نه» باکی نداشت، شرایط را بسرعت تحلیل می‌کرد تا واکنشی سریع و مناسب داشته باشد. اما او می‌افزاید: «متاسفانه همه این حاضر جوابی (واکنش سریع) را ندارند. و برخی شرایط می‌تواند به سرعت وخامت یابد.”

«بینوش» در این مصاحبه قدرت را در سینما نکته‌ای کلیدی می‌داند و می‌گوید: “تهیه کنندگان، کارگردانان و هنرپیشه‌های مرد قدرت زیادی دارند؛ نزدیک شدن به این قدرت کمی شبیه به نزدیک شدن به سیاهچاله‌های فضایی است؛ انرژی بر است و تا حدودی می‌توان به آن نزدیک شد اما باید حد و حدود را رعایت کرد.”

“ژولیت بینوش” که با بازی در فیلمی به با نام «بیمار انگلیسی» به تهیه کنندگی هاروی واینستین در سال ۱۹۹۷ موفق به دریافت جایزه اسکار شد، درباره او می‌گوید:”زمانی که من با هاروی واینستین کار می‌کردم می‌دانستم که او شخصیتی دارد که برای من هیچگاه جالب نخواهد بود؛ یکبار با او در سوئیت شخصی‌اش ناهار خوردم؛ احساس خطر نمی‌کردم اما نمی‌فهمیدم که چرا می‌خواست مرا ببیند.”

این هنرپیشه فرانسوی می افزاید: “بازیگر مردی بود که نیمه‌های شب به من تلفن می‌زد یا سرزده به خانه من می‌آمد تا اینکه یکبار زمان آرایش و گریم در مقابل گریمورها از او پرسیدم چرا نصفه شب به من زنگ می‌زند و همین باعث شد که او این حرکت را متوقف کند.”

“بینوش” معتقد است که “در چنین شرایطی باید از خود پرسید که من اینجا چکار می‌کنم؟ در این موقعیت؟ و چه چیزی می‌خواهم؟ و سپس به سرعت واکنش نشان داد.”

تجربه هنرپیشه زن معروف درباره آزار جنسی آقای تهیه کننده / برای محافظت از خودم شلوار پوشیدم +عکس

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *