چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۶ قبل از ظهر به وقت تهران

تاج: در هیچ‌ کجا جز ایران بازی نمی‌کنیم

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال: در هیچ‌ کجا جز ایران بازی نمی‌کنیم/فیفا از نکونام توضیح خواسته است نه کی‌روش…

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدیدرئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم بدرقه تیم ملی فوتسال درباره حواشی بازی ایران ـ قطر، حضور تیم ملی فوتسال در جام جهانی، انتخابات هیات فوتبال اصفهان و قرارداد با آدیداس توضیح داد.

مهدی تاج در حاشیه مراسم بدرقه ملی‌پوشان فوتسال ایران به جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا در جمع خبرنگاران ابتدا درباره وضعیت فوتسالیست‌ها عنوان کرد: انتظار من از ملی‌پوشان این است که جایگاه پنجمی در رنکینگ جهانی را بهبود ببخشند.

وی ادامه داد: فوتسال در بین رشته‌های تیمی ایران در بین والیبال، بسکتبال و حتی فوتبال بهترین جایگاه را دارد. ما تعهدی به ملی‌پوشان داشتیم و باید پاداش‌هایشان را پرداخت می‌کردیم که امروز این کار انجام شد. برای جام جهانی نیز پاداش ویژه‌ای را برایشان در نظر گرفته‌ایم که برابر پاداشی است که برای تیم ملی فوتبال در نظر گرفته شده است.

تاج درباره مراسمی که برای ملی‌پوشان برگزار شد و انتقادهایی که به آن وارد شده است، گفت: ما زمان کمی برای برگزاری مراسم داشتیم و لازم‌الشریعه می‌خواست تمرین تیم را هم از دست ندهد. ما هر مراسمی که می‌گرفتیم گل، شیرینی و پاداش داشتیم و امروز همه این‌ها فراهم بود!

رئیس فدراسیون فوتبال درباره توافق با آدیداس توضیح داد: ما با آدیداس در آینده قرارداد می‌بندیم که از سال آینده اجرایی خواهد شد. تیم ملی فوتبال بزرگسالان فعلاً از این برند استفاده می‌کند. زمانی که قراردادمان با آدیداس نهایی شد تمام تیم‌های فدراسیون از لباس‌های این برند استفاده خواهند کرد. لباسی هم که در بازی با قطر به ملی‌پوشان تعلق گرفت، درجه یک بود. تنها سه خطی که روی شانه قرار می‌گرفت اگر مشکی می‌شد، عیناً مشابه پیراهن آلمان می‌شد و به این موضوع اعتراض بود.

تاج درباره انتخابات هیات فوتبال استان اصفهان و این که گفته می‌شود ابطال خواهد شد تصریح کرد: هیات سه نفره‌ای صلاحیت کاندیداها را احراز کرده و یکی از شرایط آن حاکم بودن کاندیداها در اصفهان بوده است و طبق قانون این موضوع احراز شد.

وی درباره حواشی بازی ایران و قطر و نامه‌ای که فیفا پیرامون آن به فدراسیون فوتبال ارسال کرده، اظهار کرد: فیفا درباره نکونام برای ما نامه‌ای نوشت و در مورد نحوه خوشحالی‌اش چند سوال پرسید اما نه محرومیتی برای کی‌روش وجود دارد نه بازیکنان و نه تماشاگران. من باز هم تأکید می‌کنم مسئله‌ای که پیش آمد به دلیل برداشت بد قطری‌ها از خوشحالی نکونام بوده است و آنها این خوشحالی را توهین‌آمیز تلقی کرده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه موضعی در قبال عربستان و اعتراضش به میزبانی ایران خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: ما قبلاً به فیفا نامه نوشتیم و برای جام باشگاه‌های آسیا اعلام کردیم که میزبانی ایران هیچ مشکلی ندارد. عربستان هم نباید به خودش اجازه دهد و مسائلی را مطرح کند که خالی از واقعیت است. اگر خدای ناکرده این مسائل مطرح شد ما هم از الان تصمیم گرفته‌ایم که هیچ‌جا جز ایران بازی نکنیم. کشور ما قطعاً مکان امنی برای بازی است و نه تنها خودمان بلکه از عراق و سوریه هم میزبانی می‌کنیم.

تاج در پایان درباره تبلیغات محیطی نیز به خبرنگاران گفت: هم پرسپولیس و هم استقلال زحمت می‌کشند و دنبال این هستند که مسائل برطرف شود. ما هم راه‌حلی میانی را مطرح کرده‌ایم و مشکل در حال کم شدن است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *