جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۹ قبل از ظهر به وقت تهران

تاثیر فوق العاده جینسینگ در افزایش انرژی بدن

جینسینگ یکی از قدیمی ترین گیاهان مورد استفاده برای مقابله با ضعف و خستگی بدن در طب سنتی است. جینسینگ تاثیر زیادی در رفع خستگی و افزایش انرژی بدن دارد. در قدیم برای رفع خستگی از این گیاه استفاده فراوانی می شده است. 

معجزه جینسینگ در غلبه بر خستگی/افزایش انرژی بدن با مصرف جینسینگجینسینگ گیاهی نیرو بخش است که در حفظ سلامتی بدن و هماهنگی فعالیت‌های حیاتی آن نقش موثری دارد.

باشگاه خبرنگاران : در این مطلب برخی از خواص این گیاه را بیان می‌کنیم.

تقویت حافظه با جینسینگ

جینسینگ فعالیت سلول‌های مغزی را بهبود می‌بخشد و حافظه را تقویت می‌کند، برای این منظور افراد می‌توانند هر روز ناشتا و به مدت ۴۵ روز یک عدد کپسول ۳۰۰ میلی‌گرمی جینسینگ را میل کنند.

 رفع خشکی پوست با جینسینگ

جینسینگ تأثیر بسزایی در رفع خشکی پوست دارد.

 رهایی از خستگی با جینسینگ

از زمان‌های قدیم در طب سنتی از جینسینگ برای مقابله با ضعف و خستگی بدن استفاده می‌کردند، این گیاه انرژی و قدرت فیزیکی بدن را افزایش می‌دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن با جینسینگ

جینسینگ سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؛ برای این منظور افراد باید ۲ قاشق چای‌خوری ریشه خرد شده جینسینگ را در یک لیتر آب سرد بریزند و با شعله‌ی ملایم آن را بجوشانن، سپس شعله را خاموش کنند و بگذارند ۱۵ تا ۳۰ دقیقه به خوبی دَم بکشد، اشخاص می‌توانند روزانه ۲ بار (صبح و ظهر) پس از غذا یک فنجان از این جوشانده را میل کنند، حداکثر مدت زمان مصرف این جوشانده سه ماه است.

 درمان ریزش مو با جینسینگ

جینسینگ ریزش مو را درمان می‌کند برای این منظور افراد باید یک قطره روغن جینسینگ را به همراه یک قطره روغن رازک، یک قطره روغن سویا و یک قطره روغن ذرت به شامپویشان اضافه و مو‌های خود را به این ترکیب آغشته کنند سپس بگذارند این مخلوط ۱۵ دقیقه روی موهایشان باقی بماند پس از این مدت مو‌های خود را به خوبی بشویند، طول دوره درمان با استفاده از این روش سه ماه است.

نابودی استرس با جینسینگ

جینسینگ استرس را از بین می‌برد و به آرامش سیستم عصبی کمک شایانی می‌کند.

طرز تهیه دمنوش جینسینگ

برای تهیه دمنوش جینسینگ نخست ریشه جینسینگ را آسیاب کنید تا عناصر فعال این گیاه آزاد شوند، سپس یک قاشق چای‌خوری از پودر جینسینگ را در درون قوری بریزید؛ ۲ فنجان آب جوش به آن اضافه کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه به خوبی دَم بکشد؛ می‌توانید این دمنوش را با کمی عسل یا نبات شیرین کنید.

موارد منع مصرف دمنوش جینسینگ

کودکان، نوجوانان، زنان باردار و شیرده باید از مصرف دمنوش جینسینگ خودداری کنند؛ مصرف این گیاه برای مبتلایان به چاقی مفرط، آسم، عفونت شدید، مشکلات عصبی حاد، بی‌خوابی، فشار خون و سرطان مجاز نیست. جینسینگ می‌تواند عوارضی مانند اختلالات قاعدگی، درد در سینه، افزایش ضربان قلب، افزایش یا کاهش فشار خون، سر درد، اسهال، گیجی و حساسیت را در برخی از افراد به همراه داشته باشد که البته بروز این عوارض چندان شایع نیست؛ مصرف این گیاه همراه با نوشیدنی‌های محرک مانند چای و قهوه ممنوع است.

 

تاثیر فوق العاده جینسینگ در افزایش انرژی بدن

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *