سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۶ قبل از ظهر به وقت تهران

بیوگرافی و عکس های دیدنی شبنم مقدمی و همسرش علیرضا آرا

شبنم مقدمی متولد سوم فروردین ماه سال ۱۳۵۱ در شهر تهران می باشد، نخستین کار جدی وی حضور در مجموعه تلویزیونی گل های افتابگردان به کارگردانی مسعود شاه محمدی در سال ۱۳۷۶ می باشد.

www.dustaan.com-بیوگرافی و عکس های دیدنی شبنم مقدمی و همسرش علیرضا آرا

 

بیوگرافی شبنم مقدمی

شبنم مقدمی متولد سوم فروردین ماه سال ۱۳۵۱ در شهر تهران بوده و دارای مدرک کارشناسی ادبیات فارسی و دانش‌آموخته آموزشگاه آزاد بازیگری امین تارخ است.

او فعالیت خود در رادیو را در سال ۷۷ با اجرای برنامه “خانهٔ کاغذی” به کارگردانی شهرام کرمی آغاز کرد و سابقه اجرا در برنامه‌هایی چون “هفت شنبه”، “خط خطیم، “کبوتری ناگهان” و “هفت ترانه” را داراست.

شبنم مقدمی به موازات فعالیت‌های رادیویی خود کار بازیگری در سینما را با فیلم “زخمی” (کامران قدکچیان، ۱۳۷۷) آغاز نمود و تا کنون در فیلم‌های از “صمیم قلب” (بهرام کاظمی، ۱۳۷۹)، به نام پدر (ابراهیم حاتمی کیا، ۱۳۸۴)، “پاداش سکوت” (مازیار میری، ۱۳۸۵) و “فرزند خاک” (محمدعلی آهنگر، ۱۳۸۵) و سینمایی “تنهایی” با حضور شهاب حسینی در سال ۱۳۹۰ نقش آفرینی کرده است.

بیوگرافی و عکس های دیدنی شبنم مقدمی و همسرش علیرضا آرا

شبنم مقدمی و برادرش بهنام مقدمی برادرش

ازدواج شبنم مقدمی

شبنم مقدمی متاهل بوده و همسرش، علیرضا آرا نیز به حرفه بازیگری مشغول است.

بیوگرافی و عکس های دیدنی شبنم مقدمی و همسرش علیرضا آرا

اینستاگرام شبنم مقدمی

وی در شبکه های اجتماعی به خصوص در اینستاگرام فعالیت بسیاری دارد، شبنم مقدمی در اینستاگرام بیش از ۶۰۰ هزار نفر دنبال کننده دارد. (@shabnammoghaddami)

بیوگرافی و عکس های دیدنی شبنم مقدمی و همسرش علیرضا آرا

جوایز شبنم مقدمی

شبنم مقدمی اولین سیمرغ بلورین خود را برای عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فیلم امروز در جشنواره سی و دوم دریافت کرد.

کسب این جایزه به حدی غافلگیرکننده بود که هرچند تنها سیمرغ کسب شده توسط فیلم امروز بود، حتی در پوسترهای فیلم هم لحاظ نشد.

اما شبنم مقدمی دو سال بعد توانست این موفقیت را با دریافت دومین سیمرغ بلورین خود از هیئت داوران بخش سودای سیمرغ جشنواره سی و چهارم در همین عنوان، برای بازی در دو فیلم سینمایی نفس و زاپاس تکرار کند.

شبنم مقدمی و همسرش علیرضا آرا و همراز اکبری
بیوگرافی و عکس های دیدنی شبنم مقدمی و همسرش علیرضا آرا
شبنم مقدمی و پدرش در عظیمیه کرج, ۱۳۶۰

فیلم های تلویزیونی و سینمایی شبنم مقدمی

سینمایی

اکسیدان (۱۳۹۵)

آبا جان (۱۳۹۵)

آن‌ها (۱۳۹۵)

یک روز طولانی (۱۳۹۴)

سایه (۱۳۹۴)

ابد و یک روز (۱۳۹۴)

زاپاس (۱۳۹۴)

نفس (۱۳۹۴)

آنها (۱۳۹۴)

امروز (۱۳۹۲)

آینه شمعدون (۱۳۹۱)

گس (۱۳۹۱)

آزمایشگاه (۱۳۹۰)

ابرهای ارغوانی (۱۳۹۰)

بوسیدن روی ماه (۱۳۹۰)

تنهایی(۱۳۹۰)

زیر آب (۱۳۸۸)

کودک و فرشته (۱۳۸۷)

فرزند خاک (۱۳۸۶)

همیشه پای یک زن در میان است (۱۳۸۶)

پاداش سکوت (۱۳۸۵)

به نام پدر (۱۳۸۴)

ماجرای من و دوچرخه بابام (۱۳۸۱)

زیستن (۱۳۸۰)

از صمیم قلب (۱۳۷۹)

 

 

مجموعه تلویزیونی

جلال‌الدین (۱۳۹۳)

مدینه (۱۳۹۳)

هفت سنگ (۱۳۹۳)

سقوط یک فرشته (۱۳۹۰)

پس از سالها (۱۳۸۷)

زیر تیغ (۱۳۸۵)

گل‌های آفتابگردان (۱۳۷۶)

www.dustaan.com-بیوگرافی و عکس های دیدنی شبنم مقدمی و همسرش علیرضا آرا

بیوگرافی علیرضا آرا همسر شبنم مقدمی

علیرضا محمدی ملقب به علیرضا آرا، بازیگر و کارگردان ایرانی، متولد سال ۱۳۵۴ در تهران، تحصیلات خود را در رشته مهندسی عمران به پایان رسانید و دوره بازیگری را در حوزه هنری گذراند.

علیرضا آرا با بازی در نقش عبد در سریال «پشت بام تهران» در تلویزیون شناخته شد و این شب ها از او سریال زیر پای مادر در حال پخش است که از او در این سریال شاهد ایفاگری نقش صدرا می باشیم.

کارهای علیرضا آرا :

او در نمایش‌های “رکوئیم”، ”پرنده سبز”، ”آریاداکاپو”، ”شام آخر”، ”محمود استاد محمد”، ”تعزیه زینب”، ”دیوان تئاترال”، ”صلح”، ”حاشیه‌ای بر راشومون”، ”حاشیه‌ای بر خسرو و شیرین”، ”کسی که هیچکس نمی‌دانست کیست”، ”سیزده”، ”حاشیه‌ای بر خسرو و شیرین”، ”کسی که هیچکس نمی‌دانست کیست” و ”سیزده” به عنوان بازیگر و در نمایش‌های ”در خیابان هر روز”، ”سیاه”، ”تابلو”، ”حاشیه‌ای بر راشومون”، ”اهوم”، ”کانگورو” و ”جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی نیاوران” به عنوان کارگردان حضور داشته‌است.

از دیگر فعالیت‌های هنری محمدی طراحی صحنه نمایش ”میمون میمون است” و همچنین دستیاری کارگردان نمایش‌های ”دیوان تئاترال”، ”کودکی من” و ”محمود استاد محمد” می‌باشد.

دریافت “جایزه ویژه بازیگری برای بازی در نمایش ”حاشیه‌ای بر راشومون” از جشنواره کانونها”، “دریافت جایزه طراحی صحنه برای نمایش”میمون میمون است” از جشنواره ایران زمین”، “دریافت جایزه ویژه بازیگری برای بازی در نمایش”سیزده”از جشنواره آئینی سنتی”، “دریافت جایزه کارگردان برگزیده از انجمن نمایشهای خیابانی خانه تئاتر” و “دریافت جایزه بهترین نمایش برای نمایشنامه ”کانگورو” از جشنواره نمایشنامه‌خوانی نیاوران” از جمله جوایزی است که این هنرمند در مدت فعالیت هنری خود کسب نموده است.

۴.۲/۵ - (۱۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *