پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۷ قبل از ظهر به وقت تهران

بیوگرافی سارینا بابایی دانش‌ آموز فرانخبه ملایری +فیلم

یک دانش‌آموز ۱۲ ساله ملایری، به عنوان فرانخبه ایران شناخته شد؛ وی در ملایر و در خانواده‌ای تحصیلکرده و فرهنگی متولد شده است.

حدود سه سالگی سارینا بود که پدر و مادرش به ضریب هوشی بسیار بالای او پی بردند و از همان زمان آموزش سارینا به‌گونه‌ای که بچگی‌اش هم پابرجا باشد را آغاز کردند طوری که او در سن شش‌سالگی اولین کتاب خود را به نگارش درآورد. فریدون بابایی، پدر سارینا متولد ملایر است و زمان کودکی، نوجوانی و قسمتی از جوانی‌اش در این شهر زیبا سپری شده‌است.

نخستین‌بار مادرش یک سوره از قرآن کریم را به زبان انگلیسی در اختیارش گذاشت و سارینا آن را بلافاصله حفظ کرد، سارینا این کار جدید را دوست داشت و در کنارش با زندگینامه دانشمندان نیز آشنایی پیدا کرد.
 سارینا، گاهی اوقات اشعار شعرای کهن و معاصر را هم حفظ می‌کرد، طراحی‌اش هم فوق‌العاده بود به گونه‌ای که یک استاد طراحی در رابطه با یکی از طراحی‌هایش گفت «با اینکه ۶ سال دارد اما در حد یک جوان ۲۰ ساله طراحی می‌کند.»
سارینا، رفتن به کلاس زبان را در آموزشگاه آکادمیک آغاز کرد و در مدت سه ماه مدرک certificate که حدود ۱۴ ترم طول می‌کشد را کسب کرد و در یک انشاء با موضوع «وقف» که بین کلاس‌های چهارم تا ششم برگزار شد، سارینا تنها از کلاس دوم شرکت داده شد و برگزیده استان شد.
در مراسم نشست کتابخوان به عنوان کوچکترین عضو شرکت و سخنرانی کرد و طرح «کتابت را جا بگذار» برای نخستین‌بار در سطح ایران و در کرج توسط  سارینا آغاز و اجرا شد.
سارینا در برنامه شبکه یک نیز به عنوان نخبه شرکت کرد و کارشناسان مؤسسه «زبان چتر دانش» عنوان فرانخبه را به سارینا اعطا کردند.
http://media.iranpl.ir/d/2018/03/10/4/123624.jpg

هدفم ساخت کلیه مصنوعی است

این دانش‌آموز فرانخبه ایرانی نیز به ایسنا گفت: من تا کنون ۲۶ جلد کتاب نوشته‌ام و حافظ سوره‌هایی از قرآن مجید به زبان انگلیسی هستم، تست هوش ساخته‌ام و دستی هم بر ادبیات، طراحی و موسیقی دارم.
سارینا بابایی با بیان اینکه هدف اصلی‌اش ساخت کلیه مصنوعی و کمک به بیماران دیالیزی است، اظهار کرد: طبق تحقیقاتی که انجام داده‌ام این کار امکان‌پذیر است همانگونه که پروفسور موسیوند قلب مصنوعی را ساخت.
وی خاطرنشان کرد: تا کنون در دانشگاه‌های زیادی چون دانشگاه تهران، دانشگاه فرهنگیان، ادارات‌کل اوقاف و آموزش و پروش سخنرانی داشته‌ام.
سارینا با بیان اینکه در این مسیر افراد زیادی در کنار من بوده‌اند، به دکتر هاشمی معاون وزیر علوم، محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس، مهرداد احمدی استاد دانشگاه و سرفرازی مدیرکل بانوان استانداری البرز اشاره و تصریح کرد: ایران در قلب من است.
http://noshahrport.pmo.ir/MediaServer/tgzirplQkzOZTknz7ZS4v5/72052_0_2018_3_600_0_0_jpg_0_0/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d8%b1%db%8c%d9%86%d8%a7-%d8%a8%d8%a7%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%86%d8%a7%d8%a8%d8%ba%d9%87-10-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d9%86%d8%b7%d9%82%d9%87-%d9%88%db%8c%da%98%d9%87-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af%db%8c-%d8%a8%d9%86%d8%af%d8%b1-%d9%86%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1.jpg

ارائه بیش از ۹۰۰ طرح توسط دانش‌آموز فرانخبه

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ملایر نیز در گفت‌وگو با ایسنا سارینا بابایی را افتخاری برای مردم ملایر، استان همدان و کشور ایران دانست و اظهار کرد: این دانش‌آموز متولد ملایر بالاترین ضریب هوشی را دارد و لقب فرانخبه‌ای به خود گرفته است.
کاوه برخورداری افزود: بر اساس گزارش پژوهشگران دانشگاه تهران، سارینا بابایی دارای بالاترین ضریب هوشی بوده که این ضریب متعلق به افراد فرانخبه بوده و کمیاب است.
وی گفت: سارینا در ملاقات اخیر خود با محمد کاظمی نماینده ملایر گفته مولف ۲۶ جلد کتاب بوده و بیش از ۹۰۰ طرح از خود ارائه داده است، نکته جالب این است که او حافظ آیاتی از قران کریم به زبان انگلیسی است و در زمینه موسیقی و ادبیات هم پیشرفت چشمگیری دارد.
برخورداری عنوان کرد: در جلسه‌ای که در محل آموزش پرورش ملایر با حضور نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، سارینا تعجب همگان را به خود جلب کرد و گوشه‌ای از عظمت خداوندی را نشان داد.
وی ادامه داد: در این جلسه سارینا خود را معرفی کرد و از کتاب‌ها و طرح‌های خود برای حاضران سخن گفت و هدف اصلی خود را در آینده ساخت کلیه مصنوعی برای انسان عنوان و تصریح کرد در راه رسیدن به این هدف مقدس تلاش خواهد کرد.
رئیس آموزش و پرورش ملایر، سارینا بابایی را سرمایه ملی دانست و گفت: او به علت هوش بالای خود مورد توجه بسیاری از مقامات دولتی قرارگرفته است به طوریکه به گفته پدر ومادرش، او مشاور چندین معاون وزیر است.

 

۲.۲/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *