جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۶ قبل از ظهر به وقت تهران

روح سرگردانی که مردم فلیپین را به وحشت انداخت! +تصاویر

پسری ۲۶ ساله با نام انتونیو به دلیل ابتلا به یک بیماری نادر پوستی با چهره ای بسیار ترسناک در کشور فلیپین به دنیا امده است، مردم او را روح سرگردان می نامند!

وی از بدو تولد به دلیل ابتلا به بیماری پوستی ایکتیوز، دارای ظاهری ترسناک بوده و به همین دلیل همیشه مورد ازار و اذیت دیگران قرار داشت.

چندی پیش تصاویری از وی توسط افراد ناشناس در شبکه های اجتماعی فلیپین منتشر شد، که موجب ایجاد رعب و هراس بسیاری میان کاربران این کشور شده بود!

وی زمانی که ۱۲ سال بیشتر نداشت، ازسوی مادرش از خانه رانده شده و در حال حاضر به سختی امرار معاش می کند.

 

………………………………….

ایکتیوز (Ichthyosis) یا ماهیاک یک بیماری متنوع پوستی می‌باشد که با پوست خشک و خارش همراه است. واژه “ichthy” ریشه یونانی دارد که به معنی ماهی می‌باشد و مقصود از آن همان فلس ماهی است که با پوسته‌های ایجاد شده بر روی بدن بیمار شباهت دارد.

در سال ۱۶ هزار بیمار به این بیماری در جهان شناسایی می شود، این بیماری در بدو تولد یا در طول سال اول شناسایی شده و در تمام طول عمر، زندگی بیمار را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

ایکتیوز نوع خاص و شدید خشکی پوست است که با خشکی شدید و پوسته پوسته شدن پوست به‌ویژه در دست‌ها مشخص می‌شود. اغلب فرمهای این عارضه ارثی است. فرمهای شایعتر آن عبارتند از: (ichthyosis vulgaris)، (lamellar ichthyosis)، (epidermolytic hyperkeratosis)، (congenital ichthyosiform erythroderma) و (X-linked ichthyosis)درصدی از این افراد ممکن است مشکلات چشمی پیدا کنند. البته ایکتیوز اکتسابی با علل خودایمنی، عفونی و متابولیک نیز داریم.

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *