سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۶:۰۷ قبل از ظهر به وقت تهران

بیش ‌از ۸ ‌درصد مردم ایران در عرض یک ‌سال گوشت نخورده ‌اند!

بیش ‌از 8 ‌درصد مردم ایران در عرض یک ‌سال گوشت نخورده ‌اند!

۱. «خرداد ۱۳۹۸، ۷۸.۲درصد خانوارها هرروز یا چندروز در هفته شیر مصرف کرده‌اند درحالی که این میزان در امرداد۱۳۹۹، به ۶۳.۶ درصد رسیده و تقریبا ‍۱۴درصد کاهش داشته.

۲. خرداد ۹۸، ۸۷.۶ درصد خانوارها هرروز یا چندروز در هفته ماست مصرف کرده‌اند که این میزان در مرداد ۹۹ به ۷۶.۷ درصد رسیده و تقریبا ۱۱درصد کاهش داشته.

۳. از هر ۱۰ خانوار ایرانی، چهار خانوار هر روز برنج مصرف می کند؛ ۴۲درصد خانوارها هرروز برنج مصرف می‌کنند و در مقایسه با داده‌های خرداد ۹۸، میزان مصرف روزانه برنج در سبد غذایی خانوارها حدود ۹ درصد کاهش داشته.

۴. ۴.۳ درصد خانوارهای ایرانی هر روز گوشت قرمز مصرف می‌کنند اما ۸.۲درصد خانوارها گفته‌اند در طول سال اصلا گوشت قرمز مصرف نکرده‌اند که در مقایسه با خرداد ۹۸ به شمار خانواده‌هایی‌که اصلا گوشت قرمز مصرف نکرده‌اند ۳.۵درصد افزوده شده.

۵.میزان مصرف گوشت مرغ در مقایسه با خرداد ۹۸ حدود ۱۲.۶ درصد به صورت مصرف هر روز یا چندروز در هفته در سبد غذایی خانوارها کاهش داشته.

۶.میزان مصرف روزانه و چندروز در هفته گوشت ماهی نیز در مقایسه با سال گذشته ۸.۳ درصد کاهش داشته.

▫️این نظرسنجی را مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، ایسپا، در امرداد ۱۳۹۹ از ۱۵۷۵ نفر بالای ۱۸ سالِ ساکن در شهر و روستا و به‌شیوه تلفنی اجرا کرده.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *