سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۶:۰۲ قبل از ظهر به وقت تهران

به پسر مورد علاقه ‌ام شک دارم!

بیش از دو سال است که با پسری برای ازدواج، آشنا شده‌ام. تصمیم داشتم آخر امسال برای ازدواج به او جواب مثبت بدهم تا این‌که چند هفته پیش به یک رفتار او حس بدی پیدا کردم و وقتی توضیح خواستم نتوانست از خودش دفاع متقاعد کننده ای داشته باشد. پسر خوبی است و خیلی دوستش دارم اما نگرانم که در آینده، به من خیانت کند.

مخاطب گرامی، این نگرانی تا حدودی طبیعی است و باعث می‌شود شما دقت بیشتری برای یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های زندگی‌تان داشته باشید. به طور کلی، ضرورت تحقیقات درباره خواستگار همین است تا شما بتوانید با فردی که قصد ازدواج دارید، بیشتر آشنا شوید و انتخاب بهتری داشته باشید. البته سه سال زمان زیادی برای آشنایی است و شما به این نکته اشاره نکردید که این آشنایی زیر نظر خانواده‌ها بوده است یا نه؟ چراکه در صورت بی‌اطلاعی خانواده‌ها از این موضوع، ادامه آن قطعا آسیب‌هایی خواهد داشت. با این حال موضوعی که گفتید دلیل کافی برای نگرانی در باره آینده و احتمال خیانت نیست.

به پسر مورد علاقه ‌ام شک دارم!

از او بخواهید به خواستگاری‌تان بیاید

ادامه این رابطه برای آشنایی بیشتر بعد از نزدیک به سه سال، به صلاح شما نیست. در این مدت باید به شناخت خوبی از او دست یافته باشید. یک بار دیگر ملاک‌های‌تان برای ازدواج را بررسی کنید و اگر پسر مورد علاقه‌تان آن‌ها را دارد، از او بخواهید که هرچه زودتر به خواستگاری‌تان بیاید.

 

به او بگویید که متوجه دستپاچگی‌اش شده اید

پیشنهاد می‌کنم که درباره نگرانی‌تان با او صحبت و حتی اگر لازم است در این زمینه در حضور مشاور، گفت‌وگو کنید. اما از همه مهم‌تر اقداماتی است که شما بعد از ازدواج باید برای برخورد با چنین اتفاق‌هایی در نظر بگیرید از جمله اهمیتی که برای موضوعاتی مثل وفاداری قائل خواهید بود. شما هیچ‌گاه نمی‌توانید به طور کامل همسرتان را کنترل کنید و تمام فعالیت‌های او را زیر نظر داشته باشید. به قول معروف اگر کسی بخواهد زیر آبی برود، در سخت‌ترین شرایط هم کار خودش را انجام می‌دهد اما با این حال عکس العمل شما در برابر نشانه‌هایی که از او می‌بینید بسیار مهم است و باعث می‌شود اگر هم جایی لغزش کند، دیگر تکرار نشود. به عنوان مثال درباره ماجرایی که گفتید بهتر است از او بخواهید که برایتان توضیح دهد و حتی احساس‌تان را درباره دستپاچگی او بیان کنید. مثلاً بگویید: «وقتی می بینم که این‌قدر دستپاچه می شوی، فکر می‌کنم داری چیزی را از من مخفی می‌کنی» یا «دوست دارم که در چنین شرایطی با من روراست باشی و اگر چیزی باعث می‌شود حقیقت را از من مخفی کنی، به من بگویی» یا حتی به او بگویید که می‌ترسم نکند در آینده به من خیانت کنی و … .

 

خطوط قرمز را به او یادآور شوید

رفتاری که مطرح شد، از دو نظر حائز اهمیت است. اول این‌که به او می‌فهمانید حواس‌تان جمع است و متوجه رفتارهایش هستید. دوم، کاری می‌کنید تا خطوط قرمز و موضوعاتی را که باعث ناراحتی شما می‌شود ، بشناسد و او اگر بداند که چه چیزهایی شما را ناراحت می‌کند و شما عکس‌العمل نشان می‌دهید، به سمت آن رفتارها نخواهد رفت. همین خود بسیار بازدارنده است و باعث می‌شود از مشکلات بعدی پیشگیری کند.

 

حواس‌تان به زوایای دیگر انتخاب‌تان باشد

توصیه پایانی این که، هرچه زودتر تکلیف این رابطه را مشخص کنید و بدانید که موضوع انتخاب همسر محدود به بررسی همین یک جنبه نمی‌شود و باید در حضور مشاور به تمام زوایای آن نگاه و پس از آن اقدام به ازدواج کنید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *