یکشنبه , ۹ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۳ بعد از ظهر به وقت تهران

بهترین منابع فیزیک کنکور تجربی

فیزیک از جمله درس‌های رشته تجربی است که برای کسب درصد دلخواه در کنکور باید علاوه بر تهیه و استفاده از منابع مناسب درسی به بررسی کامل ضریب این درس نیز پرداخته شود. در واقع داوطلبان رشته تجربی باید به طور کامل درک کرده باشند که برای قبولی در رشته پزشکی، نیازمند چه درصدی از درس فیزیک هستند تا از این رو بتوانند برنامه بهتری برای مطالعه بهترین منابع داشته باشند.

ضمن اینکه انتخاب منابع فیزیک با توجه به گستردگی کتاب‌ها و راهنماها سخت‌تر شده است و با توجه به اینکه درس فیزیک در کنکور سراسری دارای ضریب ۷ است، طبیعتاً باید از بهترین منابع درسی استفاده شود.

بهترین منابع فیزیک کنکور تجربی

گفتنی است در کنکور تعداد سوالات فیزیک نهایتاً ۳۰ تست است که داوطلبان باید در مدت زمان نهایتاً ۴۰ دقیقه به آنها پاسخ دهند. مشاهده می‌کنید که اگر دانش آموزان به طور کامل به همه بخش‌های این درس تسلط کافی نداشته باشند، به هیچ عنوان نمی‌توانند درصد مناسبی از درس فیزیک را بدست آورند. لذا انتخاب با توجه به اهمیت ضریب این درس در کنکور سراسری در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا برای داوطلبان رشته تجربی بهترین منابع فیزیک را لیست کنیم تا در صورت نیاز با کمترین دغدغه قابل استفاده باشند.

معرفی بهترین کتاب‌های فیزیک کنکور سراسری تجربی از نگاه رتبه‌های برتر کنکور

در ادامه بحث به کتاب‌های کمک آموزشی می‌پردازیم که برای فهم و درک بهتر درس فیزیک مناسب هستند. در واقع اگر در حال حاضر به کتاب‌های درسنامه، تست و حتی سوالات کنکور سراسری نیاز دارید، کافی است از لیست عنوان شده در ادامه استفاده کنید. مزیتی که کتاب‌های معرفی شده در این مقاله دارند، این است که اکثر رتبه برترهای کنکور از آنها استفاده کرده‌اند و نتایج فوق العاده‌ای نیز بدست آورده‌اند. به طور کلی منابع گفته شده در ادامه پیشنهاد رتبه برترهای کنکور سال‌های قبل است. حال این منابع عبارتند از:

  • فیزیک جامع تجربی خیلی سبز

این کتاب کاملاً برای آمادگی بیشتر دانش آموزان طراحی شده است. کتاب فیزیک تجربی انتشارات خیلی سبز دارای بخش‌های مختلف است که درسنامه از مهم‌ترین آنهاست. البته اگر داوطلبان به مطالب فیزیک دوره متوسطه آشنایی نداشته باشند ممکن است درک و فهم این کتاب دشوار باشد. با این حال مولفان فیزیک جامع تجربی خیلی سبز تلاش کرده‌اند تا به صورت جزئی و البته دقیق کلیه مطالب را به بهتین شکل ممکن به دانش آموزان ارائه دهند. از ویژگی‌های مهم این کتاب راهنما در نظر گرفتن تست برای هر درسنامه است تا داوطلبان بتوانند فهم بهتری از مسائل فیزیک پیدا کنند.

گفتنی است تست‌های این کتاب به دو بخش تقسیم‌بندی می‌شوند. در واقع تست‌های کتاب خیلی سبز فیزیک جامع از نوع کنکور سراسری و همچنین تألیفی است. ضمناً ناگفته نماند که در بین تست‌ها از سوالات آزمون‌های آزمایشی استفاده نشده است تا کیفیت تست‌ها افت نکرده باشد. از طرفی در انتها این منبع آموزشی پاسخ تست‌ها نیز به طور کاملاً تشریحی قرار داده شده است تا دواطلبان بتوانند با مطالعه آنها به درک بهتری از سوالات دست یابند. همچنین در بیشتر تست‌ها همه گزینه‌های تست بررسی شده‌اند تا علت رد هر کدام بعنوان پاسخ سوال برای دانش آموزان کاملاً مشخص شده باشد.

  • فیزیک جامع تجربی آی کیو گاج

این کتاب از جمله بهترین منابع فیزیک کنکور تجربی است که در وهله اول به مباحث پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم پرداخته است. در واقع تسلط به این سه دوره متوسطه برای کنکور سراسری فوق العاده دارای اهمیت است که به طور کامل در این کتاب به آن پرداخته شده است. به همین منظور توصیه می‌کنیم داوطلبان کنکور سراسری برای اینکه به طور کامل مفاهیم اولیه درس فیزیک را برای کنکور فرا بگیرند بهتر است از این منبع کمک آموزشی استفاده کنند. از مهم‌ترین ویژگی‌های درسنامه این کتاب پرداختن به جزئی‌ترین مسائل است که خواسته همه دانش آموزان است.

از طرفی بخش مهم‌تر این کتاب که همان تست‌های جذاب کنکوری است حتی از طرف رتبه برترهای کنکور سراسری سال‌های قبل نیز برای مطالعه توصیه شده است. در واقع داوطلبان با استفاده از این کتاب بخصوص بخش تست به راحتی می‌توانند به تسلط کافی برای درس فیزیک دست یابند. همچنین گفتنی است درجه سختی تست‌ها کاملاً شبیه به سوالات کنکور است. ضمن اینکه بخشی از تست‌ها نیز به صورت تألیفی طراحی شده است که برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با سوالات کنکور مناسب هستند.

بهترین منابع فیزیک کنکور تجربی

در بخش دیگری از کتاب فیزیک جامع آی کیو گاج پاسخنامه تشریحی در نظر گرفته شده است که داوطلبان می‌توانند از آن برای برطرف کردن نقاط ضعف و قوت‌شان استفاده کنند. همچنین برای هم بهتر مطالب به علت نادرست بودن گزینه‌های تست‌ها نیز اشاره شده است که این موضوع را می‌توان در کمتر کتاب راهنمای کنکور در دسترس داشت.

هم چنین می توانید تمامی  کتاب های کنکور تجربی را داخل سایت کنکور مشاهده کرده و با تخفیف ویژه و ارسال رایگان به سراسر کشور خریداری کنید.

  • فیزیک پایه دوازدهم تجربی میکرو

این کتاب برای دانش آموزان پایه دوازدهم طراحی شده است که خودشان را آماده شرکت در کنکور می‌کنند. در واقع کتاب فیزیک پایه دوازدهم تجربی میکرو مجموعه فوق العاده‌ای از تست‌هاست که کاملاً درس فیزیک این رشته را در بر گرفته است. از ویژگی‌های این منبع کمک آموزشی بررسی همه فصول کتاب فیزیک پایه دوازدهم است که با تست‌های مناسب دانش آموزان را تا حد زیادی آماده کنکور کرده است. البته گفتنی است که این کتاب دارای جلد دوم نیز بوده که شامل پاسخنامه جلد اول است. پس با این حساب اگر نیازمند یک کتاب با عنوان درسنامه برای پایه دوازدهم هستید، بهتر است به سراغ دیگر منابع فیزیک بروید.

به طور کلی اگر کیفیت تست‌های مشابه کنکور برای دانش آموزان دارای اهمیت باشد، بدون معطلی می‌توانند از این نمونه منبع آموزشی استفاده کنند. گفتنی است که اکثر تست‌های در نظر گرفته شده در کتاب فیزیک پایه دوازدهم تجربی میکرو گاج مورد تأیید معلمان، طراحان سوالات و حتی رتبه برترهای کنکور است و این موضوع نشان می‌دهد که کیفیت سوالات کتاب فیزیک تجربی میکرو فوق العاده مناسب است. از طرفی با توجه به ضریب ۷ فیزیک تجربی در کنکور سراسری استفاده از یک منبع آموزشی ایده‌آل فوق العاده دارای اهمیت خواهد بود که داوطلبان می‌توانند از این کتاب نهایت استفاده را ببرند.

  • فیزیک پایه دوازدهم مهروماه

این کتاب برای افزایش تسلط بر کتاب فیزیک ۳ تجربی برا دانش آموزان پشت کنکوری طراحی شده است. در واقع داوطلبان برای اینکه در آزمون‌های تستی و کنکور عملکرد خوبی در درس فیزیک داشته باشند، می‌توانند از این کتاب انتشارات مهروماه استفاده کنند. گفتنی است در این کتاب به قسمت‌های مختلفی پرداخته شده است که مهم‌ترین آنها ایستگاه‌های یادگیری، تست‌های عالی، راهنما و مشاوره در رسیدن به پاسخ به سوالات و… هستند.

درسنامه‌ای که در کتاب فیزیک پایه دوازدهم مهروماه تدارک دیده شده است با بیان شیوا بوده و حتی بسیاری از نکات در کتاب اصلی نیامده است. همچنین در زمان نگارش درسنامه از تمرین‌های کتاب نیز به کار گرفته شده است. به طور کلی همه دانش آموزان به راحتی می‌توانند از بخش درسنامه این کتاب فیزیک نهایت استفاده را ببرند تا سطح یادگیری‌شان را افزایش دهند.

از طرفی بخش دیگری از کتاب شامل تست‌های جذابی است که به دانش آموزان کمک خواهد کرد تا با کلیت تست‌های آشنا شوند. ضمن اینکه پرسش‌های چهار گزینه‌ای، آزمون‌های مبحثی، هایپر تست، آزمون‌های جامع و… از جمله زیرمجموعه‌های این بخش هستند و داوطلبان به راحتی امکان استفاده از آنها را دارند. گفتنی است که رتبه برترهای کنکور تجربی نیز این نوع تست‌ها را تأیید کرده‌اند و بررسی آنها را برای بهتر تست زدن در کنکور با اهمیت می‌دانند.

اگر از سطح دانش پایینی در درس فیزیک تجربی برخوردار هستید، باید از یک کتاب راهنما استفاده کنید تا حتی با روخوانی آن فهم راحت‌تری داشته باشید. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم از کتاب فیزیک جامع تجربی آبی قلم چی بهره‌مند شوید. در این کتاب با یک درسنامه جذاب روبرو هستید که بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای می‌توانید به کلیه مطالب فیزیک تجربی که در کنکور دارای اهمیت هستند دسترسی داشته باشید. گفتنی است نوع تدریس کتاب قلم چی فیزیک جامع به گونه‌ای است که همه دانش آموزان حتی داوطلبان ضعیف نیز می‌توانند از مطالب کتاب نهایت استفاده را ببرند.

از طرفی برای درک بهتر دروس پس از پایان هر درسنامه، تست‌های مختلفی برای دانش آموزان تدارک دیده شده است تا در این صورت داوطلبان بتوانند دانش خود را محک بزنند. ناگفته نماند که سطح سوالات کتاب فیزیک جامع تجربی آبی قلم چی برای سطوح مختلف دانش آموزان ترتیب داده شده است تا همه بتوانند نهایت استفاده را از این کتاب ببرند. به طور کلی این کتاب مورد تأیید بسیاری از رتبه برترهای کنکور سراسری است و شما عزیزان هم که دغدغه کسب درصد دلخواه برای درس فیزیک هستید به راحتی می‌توانید این کتاب انتشارات قلم چی را تهیه و استفاده کنید.

بهترین منابع فیزیک کنکور تجربی

جمع ‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین منابع فیزیک کنکور تجربی را به شما عزیزان معرفی کنیم. در واقع با توجه به اهمیت ضریب درس فیزیک در کنکور به هیچ عنوان نباید در انتخاب منابع کمک درسی دچار اشتباه شد. به همین منظور تمام تلاش‌مان را به کار بردیم تا بهترین منابع را در این زمینه معرفی کنیم. حال برای اینکه با دغدغه کمتری نسبت به خرید کتاب‌های معرفی شده اقدام کنید، پیشنهاد می‌کنیم به سایت مرجع کتاب کنکور مراجعه نمایید. در این سایت به راحتی می‌توانید به کلیه منابع فیزیک دسترسی داشته باشید و با بهترین قیمت به خرید کتاب‌های مورد نیاز بپردازید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *