شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۲ بعد از ظهر به وقت تهران

بهترین فروشگاه لوازم کوهنوردی و کمپینگ تهران کجاست؟

لوازم کوهنوردی مجموعه ای از ابزارآلات، پوشاک، کفش، کوله و مانند آن هستند که در ورزش کوهنوردی کاربرد دارند. این لیست شامل موارد گسترده ای است که می تواند برای هر صعود متفاوت باشد. از یک صعود چند ساعته کوتاه در دامنه کوههای شهرتان تا بالارفتن از بلندترین کوههای هیمالیا و قراقوروم شما به لوازم کوهنوردی نیاز دارید.

نکات مهم در خرید تجهیزات کوهنوردی

نکاتی که در زمان خرید لوازم کوهنوردی باید مدنظر داشته باشید به شرح زیر هستند:

  • سطح کوهنوردی

تعاریف بسیار زیادی در بین مردم راجع به کوهنوردی رایج است. بسیاری از مردم پیاده روی در کوهستان را نیز کوهنوردی می دانند. از طرف دیگر این ورزش دارای جنبه های فنی، زمستانی و صعودهای بلند نیز می باشد. بنابر، نوع نگاه به این ورزش، وسایل مورد نیاز کوهنوردی بسیار متفاوت خواهد بود.

  • میزان بودجه و توان مالی

در هر سطحی از برنامه های کوهنوردی بودجه و میزان توان مالی می تواند وسایل مورد نیاز کوهنوردی را تحت الشعاع قرار دهد. بودجه بیشتر انعطاف پذیری بیشتری ایجاد می کند.

  • تجربه و توان کوهنورد

تجربه و توان بیشتر به معنای استفاده بهینه از تجهیزات کوهنوردی است. کوهنورد با تجربه مقدار بهینه لباس و غذا حمل می نماید. کوهنوردان کم تجربه ممکن است دچار افراط و تفریط شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از چک لیست لوازم کوهنوردی در موج کوه و دهها مقاله دیگر در این رابطه بهره بگیرید.

داشتن آموزش فنی مناسب و داشتن فرم بدنی عالی برای یک تجربه کوهنوردی موفق ضروری است. اما، قبل از اینکه به اولین سفر کوهنوردی خود بروید، باید مطمئن شوید که به تجهیزات و لباس مناسب مجهز هستید.

بهترین فروشگاه لوازم کوهنوردی و کمپینگ تهران کجاست؟

لوازم ضروری کوهنوردی که به آنها نیاز دارید:

  • وسایل کوهنوردی: اقلامی مانند کفش های کوهنوردی، کرامپون، کلاه ایمنی و تبر یخی اقلام استاندارد تقریباً برای هر صعود کوهنوردی هستند. برای سفرهایی که شما را به یخچال‌های طبیعی می روید، به طناب، هارنس و تجهیزات نجات شکاف برای محافظت در برابر سقوط شکاف نیاز دارید.
  • وسایل کمپینگ: برای سفرهای یک روزه، به وسایل اولیه مانند کوله پشتی، چراغ جلو، کمل بک و سایر اقلام ضروری نیاز دارید. اما، بسیاری از سفرهای کوهنوردی حداقل به یک یا دو شب کمپینگ نیاز دارند، در این صورت به چادر، کیسه خواب، پد خواب و اجاق گاز به عنوان بخشی از لوازم کوهنوردی نیاز خواهید داشت.
  • لوازم جانبی کوهنوردی: لوازم جانبی مانند ساعت ارتفاع سنج و ابزار ناوبری می توانند سفر در کوهستان را آسان تر و راحت تر کنند.

لیست تجهیزات کمپینگ و طبیعت گردی

مهمترین تجهیزات کمپینگ و طبیعت گردی که بایست نسبت به خرید و تهیه آنها اقدام کنید به شرح زیر هستند:

  • چادر کمپینگ و طبیعت گردی
  • اجاق و وسایل پخت و پز
  • چراغ چادری و چراغ پیشانی
  • زیرانداز چادر و زیرانداز کیسه خواب
  • چاقو، بشقاب، بطری آب، قاشق و چنگال
  • کتری و قابلمه و ماهیتابه
  • تجهیزات شستشو
  • کیسه خواب

نکات مهم در خرید تجهیزات کمپینگ و طبیعت گردی

همه این تجهیزات با طیف های گوناگونی در بازار موجود است.

در مورد چادر انواع مختلفی را می توانید ببینید. چادرهای سه فصل دوپوش مناسب ترین موارد به شمار می روند. از این چادرها هم در کمپینگ و هم در کوهنوردی در فصل تابستان می توانید استفاده کنید.

همچنین کیسه خواب لازم برای کمپینگ در گام اول باید به درجه بندی دمای آن توجه کنید. به طور کلی کیسه خواب های کمپینگ معمولا سبکتر و ارزانتر هستند و دمای آسایش آنها نیز بین ۵ تا ۱۰ درجه بالای صفر می باشد.

یک زیرانداز کیسه خواب خوب مانند تشک روی تخت است، اما همچنین دارای عایق با تکنولوژی بالا برای جلوگیری از از دست دادن گرمای بدن در زمین سرد است.

از زیرانداز چادر می توانید برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به چادر و همچنین افزایش دوام چادر خود استفاده کنید.

چراغ چادری یکی از تجهیزات کمپینگ است که کار کردن در چادر را راحت خواهد کرد. برخی از انواع چراغ چادری دارای شارژ پاوربانک نیز می باشند که برای شارژ گوشی خود می توانید از آنها استفاده کنید. همچنین به همراه داشتن هدلایت با شارژ یا باتری کافی ضرورت دارد.

صندلی های کمپ نیز از دیگر لوازمی هستند که برای راحتی در کمپینگ و طبیعت گردی کاربرد دارند. این صندلی ها سبک بوده و به راحتی قابلیت حمل دارند.

بهترین فروشگاه لوازم کوهنوردی تهران کجاست؟

در ادامه این مقاله به معرفی یکی از بهترین فروشگاه های لوازم کوهنوردی تهران یعنی موج کوه به آدرس https://mojekooh.com/shop/ می پردازیم. فروشگاه آنلاین موج کوه با طیف وسیعی از محصولات مرتبط با کوهنوردی، سنگنوردی، دوچرخه سواری، بدنسازی، دویدن و غیره در حالت فعالیت و ارایه خدمت به ورزشکاران می باشد. از ویژگی های موج کوه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پشتیبانی تخصصی

کادر پشتیبانی موج کوه از کوهنوردان با تجربه می باشد. یکی از مشکلات خرید لوازم کوهنوردی سردرگمی در بین انواع و اقسام این محصولات است که این مورد در موج کوه حل شد. شما می توانید در صورت نیاز با پشتیبانی این وب سایت تماس گرفته تا بهترین پیشنهادات را به شما ارایه کنند.

ارسال فوری تهران

یکی دیگر از ویژگی های موج کوه امکان ارسال فوری در تهران است. در قسمت پرداخت این سایت می توانید روز و زمان ارسال مرسوله خود را مشخص نمایید و در زمان مورد نیاز با سریعترین سرعت ممکن کالای خود را تحویل بگیرید.

ارسال رایگان

فروشگاه موج کوه یک امکان دیگر نیز به خریداران خود ارایه می دهد که شامل ارسال رایگان به نقاط مختلف می شود. ارسال رایگان این مجموعه به صورت پستی انجام می گیرد.

امکان عودت و تعویض محصول

شما با خرید از موج کوه به مدت ۷ روز ضمانت عودت و تعویض محصول خواهید داشت.

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *