پنجشنبه , ۱۰ ام خرداد ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۹ قبل از ظهر به وقت تهران

بهترین روش آماده کردن دمنوش را بدانید

برای سلامت جسم و روح خود، بهترین روش آماده کردن دمنوش را یاد بگیرید.

نام دمنوش های گیاهی که به گوشمان می‌خورد ناخودآگاه یاد مادربزرگ ها می ‌افتیم. طبیب و دکتر نبودند اما برای هر بیماری نسخه ای در جیب خود داشتند. با نوشیدنی های سحرآمیز خود بارها دردها را از ما دور کرده اند. شاید بعضی از آنها به پدر و مادرهای ما و خود ما رسیده باشد. متاسفانه دمنوش ها امروز کمرنگ شده اند و جای خود را به نوشیدنی هایی که اگر نگوییم مضر ولی بی فایده داده اند. اگر دنبال یک تسکین دهنده از طبیعت هستید خوب است بهترین روش آماده کردن دمنوش، را فرا بگیرید.

طبیعت برای تمام پرسش ها مشکلات ما جواب و راه حل دارد، شاید هنوز به تمام آن نرسیدیم اما تا به حال بسیاری از داروهای طبیعی کشف شده است. دم کردن گیاهان، میوه ها و عصاره آنها یا به اصطلاح دمنوش نوشیدنی موثر از دل طبیعت است که می‌تواند پاسخی برای بسیاری از مشکلات ما باشد.

 

بهترین روش آماده کردن دمنوش

عصاره ها و میوه های گیاه را به روش های مختلف می‌شود درست کرد. برای تهیه دمنوش هر میوه باید روش های مخصوص به آن را پیگیری کرد. اما متداول ترین و بهترین روش آماده کردن دمنوش، به این صورت است که، آنها را بجوشانید. برای دم کردن هرکدام به همراه مکمل ها و افزونه هایی که دارند روش های مختلفی هست. مثلا برای دمنوش گل گاو زبان می‌توانید علاوه بر گیاه گل گاو زبان، یک عدد لیمو عمانی را سوراخ کرده و همراه گیاه به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید، حتی اگر دنبال طعم بهتر هستید یک قاشق عسل نیز به شما کمک می‌کند.
یا برای تهیه به لیمو، که دمنوشی فوق العاده پرفایده است کافی است، به مقدار لازم از برگ به لیمو درون قوری بریزید و روی آن را با آب جوش پر کنید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. دمنوش شما به راحتی آماد هاست می‌توانید با عسل یا نبات میل کنید.
بهترین روش آماده کردن دمنوش گیاه بابونه نیز به همین صورت است یعنی مقداری از برگ بابونه را در قوری نالینو یا لیوان مخصوص دمنوش قرار دهید و روی آن آب جوش بریزید، صبر کنید دم کند و سپس از فواید و آثار فوق العاده آن لذت ببرید.
آویشن یکی از لذت بخش ترین و مفیدترین گیاهانی است که از آن دمنوش گرفته می‌شود. یک قاشق آویشن را با یک لیوان آب جوش به مدت ۲۰ دقیقه دم کنید و از پس از میل کردن از آرامشی که به شما می‌دهد لذت ببرید.
دمنوش ها بسیار مکمل پذیرند. یعنی خوراکی هایی هستند که به راحتی ترکیب می‌شوند و قالبا نیز ترکیب های خوشمزه ای به دست می‌آید که خواص آنها را دو چندان می‌کند. مثلا می‌توانید از عسل و نبات برای شیرین شدن آنها استفاده کنید. از لیمو عمانی برای رگه ترش دادن به دمنوش استفاده کنید. آب لیمو بریزید و در یک روز سرد زمستانی بدن خود را گرم کنید.
برای تهیه دمنوش زنجبیل که در تقویت قوای جنسی بسیار مفید است. زنجبیل را به خوبی بشویید و به تیکه های متوسط تقسیم کنید و سپس با آبی که به خوبی جوشیده است مخلوط کنید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بیاید و یک نوشیدنی مناسب برای قبل از خواب داشته باشید.

 

 

برخی از خاصیت های دمنوش ها

اینکه چرا باید با بهترین روش آماده کردن دمنوش، آشنا شوید، به دلیل وجود خاصیت های فراوان در این نوشیدنی های سحرآمیز طبیعت است.
⦁ آرامش بخش هستند و ذهن شما را آرام می‌کنند
⦁ گردش خون را افزایش می‌دهند
⦁ تسکین دهنده طبیعی درد هستند
⦁ ضربان قلب شما را تنظیم می‌کنند
⦁ هر گیاه خواص خود را به دمنوش خود منتقل می‌کند. به عنوان مثال بابونه در درمان سینوزیت موثر است از دمنوش آن نیز برای این هدف استفاده می‌شود
⦁ انرژی زا و شادابی بخش هستند
⦁ خاصیت درمانی در بعضی از بیماری ها مثل سرماخوردگی دارند
⦁ با تقویت سیستم ایمنی و سیستم تنفسی بدن، پیشگیری کننده خوبی برای بیماری کرونا هستند
و بسیاری از فواید و آثار دیگر که در دمنوش ها وجود دارد. این نوشیدنی ها کاملا بی ضرر هستند و جایگزین خوبی برای چای و قهوه می‌باشند و همچنین یک همراه خوب در روزهای پر مشغله هستند.
به این دلیل جوشاندن بهترین گزینه برای تهیه دمنوش و استفاده از عصاره گیاهان است زیرا حرارت آب جوش باعث جدا کردن خواص و عناصر گیاهان و منتقل کردن آن به آب می‌شود. حتی بخار این گیاهان نیز بسیار مفید است و از آن در بخور پوست صورت استفاده می‌شود. نکته مهم در جوشاندن آب استفاده از آب سرد برای جوشاندن است. این یک باور غلط است که آب گرم بهتر و زودتر جوش می‌آید. اگر از آب گرم برای جوشاندن استفاده کنید شاهد لکه های چربی رو دمنوش خود خواهید بود. آب گرم رنگ و چهره دمنوش شما را عوض می‌کند.

 

 

با نالینو همیشه دمنوش خوش طعم داشته باشید

استفاده از ظرف مناسب برای تهیه دمنوش بسیار ضروری است. اگر از کتری و قوری مناسب استفاده نکنید روی دم کشیدن و تغییر طعم دمنوش ها بسیار تاثیر گذار هستند. اگر از ظروفی استفاده کنید که به خوبی حرارات را حفظ نمی‌کنند دمنوش شما به خوبی دم نخواهد شد و عصاره آن جذب نخواهد شد. با استفاده از قوری نالینو همیشه دمنوش های آماده داشته باشید. این ظروف تمام حرارت را حفظ و آن را به صورت یکنواخت پخش می کند و موجب بهتر دم کشیدن و بیشتر جذب شدن عصاره های گیاه می‌شوند.

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *