سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۵ بعد از ظهر به وقت تهران

بهترین ترفندها برای چیدن خانه های کوچک آپارتمانی

چیدن خانه های کوچک آپارتمانی با 5 ترفند

 

 چیدمان خانه های کوچک آپارتمانی یکی از مشکلات خانه های امروزی است. شما هم اگر آپارتمان کوچکی دارید و در فکر راهی برای چیدن دکوراسیون آن هستید به شما پیشنهاد می کنیم این ۵ ترفند را به کار بندید.

 ۵ ترفند دلباز کردن خانه های کوچک

بیشتر ما کودکی مان را در خانه های بزرگ گذرانده ایم و به همین دلیل در نگاه اول، آپارتمان ها کوچک و دلگیر به نظرمان می رسند. یک پذیرایی که به زور مبلمان را می توانیم حاشیه دیوارهای کم عرضش بچینیم، یک اتاق خواب که اگر شانس داشته باشیم تختخواب مان در آن جا می شود، یک آشپزخانه که وقتی آشپز دو تا می شود، دیگر برای نفر سوم جا ندارد و در آخر هم یک دستشویی و حمام که گاهی با هم شریک می شوند! با این مقدمه، راهکارهایی را برای چیدمان بهتر خانه های کوچک ارائه می دهد تا دلبازتر به نظر برسند.

چیدن مبل ها به صورت ال شکل

چیدن مبل ها به صورت ال شکل

برای خانه های کوچک، مبلمان ال شکل مناسب ترین مبلمان است چون افراد بیشتری می توانند از آن استفاده کنند و کنج پرت هم قابل استفاده می شود. میزهای عسلی را کنار بگذارید و از مبلمانی که دسته هایش این کار را انجام می دهد، استفاده کنید. توجه داشته باشید مبل ها را جوری نچینید که یک دایره یا چهارگوش با فضایی بسته ایجاد کند.

نصب تلویزیون روی دیوار بی خاصیت

نصب تلویزیون روی دیوار بی خاصیت

دیواری را برای نصب تلویزیون انتخاب کنید که برای نشستن و چیدن مبلمان مناسب نباشد. میز تلویزیون را حذف کنید. می توانید با طراحی قفسه های افقی روی دیوار تلویزیون، جایی برای مجسمه ها بسازید؛ این یعنی صرفه جویی در فضای اصلی خانه.

روشن تر کردن فضای کم نور

روشن تر کردن فضای کم نور

اگر می خواهید خانه تان دلبازتر و بزرگ تر به نظر برسد از لامپ هایی با نور روشن گرم مانند رنگ سفیدی که به میزان کمی با رنگ زرد یا صورتی آمیخته شده است، استفاده کنید تا  کم نوری اتاق جبران شود و به خواسته تان برسید.

استفاده نکردن از اشیای بزرگ

استفاده نکردن از اشیای بزرگ

مجسمه های بزرگ، گلدان های حجیم، میزهایی با بدنه یک دست و مبل های درشت برای خانه های کوچک مناسب نیستند. آن ها ممکن است در مغازه زیبا به نظر برسند اما خانه شما را کوچک تر و احساس خفقان ایجاد می کنند. در واقع هر خانه ای اشیای مناسب خودش را می خواهد. همین اشیای بزرگ در خانه های بزرگ، می توانند احساس بهتری ایجاد کنند.

رنگارنگ نکردن خانه

رنگارنگ نکردن خانه

در کل خانه چه برای مبلمان و پرده ها و چه دیوارها از دو یا سه رنگ استفاده کنید. رنگ های متنوع باعث احساس آشفتگی و کلافگی شما می شود. تازه این دو، سه رنگ هم باید با هم جور باشد؛ به طور مثال انتخاب یک ترکیب دوتایی یا سه تایی از آبی، سفید و قهوه ای یا سبز، سفید و قهوه ای یا قهوه ای، سفید و کرم می تواند انتخاب مناسبی باشد.

 

بهترین ترفندها برای چیدن خانه های کوچک آپارتمانی

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *