سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۷ بعد از ظهر به وقت تهران

بن لادن قصد داشت دیوید بکهام و آلن شیرر را در بازی با تونس ترور کند

اسامه بن لادن قصد داشت که تیم انگلیس را در یک حمله تروریستی وحشیانه، خونین و ترسناک در جام جهانی سال ۱۹۹۸ و در طی بازی سه شیر‌ها با تونس منفجر کند.

http://www.entekhab.ir/files/fa/news/1397/3/29/433876_168.jpg

بر اساس گزارش میرر، قرار بود القاعده در سال ۱۹۹۸ در فرانسه دیوید سیمن (دربازه بان سابق انگلیس) را با یک بمب و در یک عملیات انتحاری منفجر کند. به این صورت که شخص انتحاری نارنجک را در نیمکت تیم انگلیس پرتاب کند و تیم انگلیس را قبل از شروع بازی نابود کند. قرار بود در این حمله دیوید بکهام و مایکل اوون هم ترور شوند.

این موضوع را اخیرا آدام رابینسون (یک روزنامه نگار انگلیسی) و ژوزف بودانسکی مطرح کرده و افشا نموده اند.

بودانسکی، یک روزنامه نگار آمریکایی است که به مدت ۱۶ سال به عنوان مدیر گروه محققین کنگره ایالات متحده در مورد تروریسم فعالیت کرده است.

این دو در اواسط دهه ۱۹۹۰ ادعا می‌کنند که بن لادن ملکی را در ومبلی خریداری کرده است تا با تیمش یک مأموریت را در لندن به اتمام رساند.

رابینسون در کتاب “ترور در زمین فوتبال” نشان می‌دهد که چگونه بن لادن، کارت پستال‌های متعددی را از بریتانیا در حالیکه در توسعه باشگاه آرسنال فعالیت می‌کرد، برای خانواده اش ارسال می‌کند.

در حقیقت، این اعمال پوششی بود برای عملیات تروریستی گسترده القاعده جهت حمله به انگلیس.

آن‌ها قصد داشتند عملیات خود را در جام جهانی و در بازی انگلیس مقابل تیم ملی تونس اجرایی کنند.

رابینسون در کتاب خود سندی را بیان می‌کند که مربوط به سال ۱۹۹۷، و از احمد زاوی، یکی از اعضای ارشد القاعده است.

این مطلب را زاوی بیان کرده است و رایینسون در کتابش عینا آورده است: “شیخ (بن لادن) که خداوند او را برکت دهد، از ما می‌خواهد که حرکات دیوید سیمن (دروازه بان) و آلن شیرر (مشهور‌ترین بازیکن) را به دقت رصد کنیم.

همچنین، توجه او به دو بازیکن جوان که به خوبی شناخته شده هستند، یعنی دیوید بکهام و مایکل اوون جلب شده است … ما پیشنهاد کردیم که هدف اصلی ترور در نهایت بهتر است که دیوید سیمن (دربازه بان) باشد.

این عملیات پیامی خواهد بود برای دیگر برادران تا عملیات دیگر را در شهر‌های دیگر آغاز کنند. ”

رابینسون ادعا می‌کند که بن لادن بودجه و کمک تسلیحاتی لازم را برای سازماندهی و عملیاتی کردن این طرح اختصاص داده بود. او همچنین موافقت کرد که وجوه و تسلیحات بیشتر را به القاعده دهد و همچنین به اشخاصی که وظیفه اجرایی کردن عملیات را داشتند، آموزش دهد.

نویسنده این طرح را “وحشیانه، خونین و تلخ” خواند. چرا که همچنین قرار بود یکی از تروریست‌ها یک نارنجک را به سمت تماشاگران انگلیسی پرتاب کند و آن‌ها را نابود کند.

برنامه‌ای که البته القاعده و بن لادن نتوانست آن را تحقق ببخشد و این عملیات وحشیانه تروریستی هرگز رخ نداد.

بن لادن چند سال پیش بنا به ادعای نیرو‌های ویژه ایالات متحده در ماه مه ۲۰۱۱ در مخفیگاه خود در ابوت آباد پاکستان کشته شد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *