پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۸ بعد از ظهر به وقت تهران

بلیط های ۱ میلیون دلاری برای حضور در مراسم تحلیف دونالدترامپ!

بلیط های مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید امریکا تا قیمت یک میلیون دلار به فروش خواهد رسید.

کمیته برگزاری مراسم تحلیف دونالد ترامپ اعلام کرده قیمت بلیط‌های این مراسم بین ۲۵ هزار تا ۱ میلیون دلار خواهد بود.

به گزارش پرس تی وی ؛ قیمت بلیط‌های مراسم تحلیف ترامپ بین ۲۵ هزار تا ۱ میلیون دلار خواهد بود.

مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید آمریکا قرار است روز اول بهمن ۱۳۹۵ در واشینگتن و در مقابل کاخ سفید برگزار شود. براساس قانون آمریکا، باراک اوباما، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، تا ظهر بیستم ژانویه ۲۰۱۷ (۱ بهمن) – روز معارفه- رئیس‎جمهور است.

در روز معارفه که ۲ ماه و نیم از انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته است، رئیس‎جمهور تازۀ آمریکا و معاونش سوگند یاد کرده و وارد کاخ سفید می‎شوند.

کمیتۀ تحلیف ، قیمت این بلیط‌ها را سه‌شنبه (۹ آذر) اعلام کرد. این بلیط‌ها در حقیقت اقدامی است که حامیان مالی عمدۀ این مراسم برای پوشش هزینۀ ۷۵ میلیون دلاری آن ارائه می‌دهند. کمیتۀ تحلیف امیدوار است هزینۀ برگزاری این مراسم از این طریق تأمین شود. رئیس این کمیته توماس بارت، دوست قدیمی ترامپ و سرمایه‌گذار بزرگ امریکایی، است.

 

بنا بر آنچه در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور آمریکا مرسوم است، هرچه پول بیشتری برای خرید بلیط پرداخت کنید، در برنامه‌های بیشتر، مراسم ویژه و دیدار با اشخاص مهم‌تری شرکت خواهید کرد.

قطعاً کارگران «یقه‌آبی» که به پیروزی ترامپ در میشیگان و اوهایو کمک کردند، استطاعت مالی لازم برای خرید این بلیط‌ها را ندارند. این بلیط‌ها با توجه به قیمت گرانشان، می‌توانند با شعار ترامپ برای خشکاندن «باتلاق واشینگتن» (محدودسازی جریان‌های اصلی قدرت در آمریکا) تداخل داشته باشند.

ارزان‌ترین مجموعۀ این بلیط‌ها ۲۵ هزار دلار قیمت دارد که شامل ۲ بلیط برای شرکت در رژۀ تحلیف، کنسرت و آتش‌بازی است.

مجموعۀ بعدی، بلیط‌های ۱۰۰ هزار دلاری است که شامل ۴ بلیط برای مراسم مذکور به علاوۀ شرکت در مراسم شام و یک نشست سیاسی دوستانه با اعضای کابینه است.

بلیط‌های ۲۵۰ هزار دلاری علاوه بر دربرداشتن بسته‌های قبلی، به ۲ نفر اجازه می‌دهد تا با بانوان خانواده‌های اعضای کابینه دیدار کنند. در صورتی که فردی بخواهد در شام مخصوص با حضور ترامپ و مایک پنس، معاون وی، شرکت کند باید ۵۰۰ هزار دلار بپردازد که پرداخت این مبلغ به ۴ نفر اجازۀ ورود به این مراسم را می‌دهد.

کسانی که بلیط‌های ۱ میلیون دلاری و گران‌تر را خریداری می‌کنند، علاوه بر شرکت در تمام برنامه‌های مذکور در گروه‌های ۸ نفره، می‌توانند از نزدیک با ترامپ و اعضای کابینه دیدار کنند.

 

۸ سال پیش وقتی باراک اوباما به عنوان رئیس‌جمهور امریکا انتخاب شد، برای تأمین مالی مراسم تحلیف خود محدودیت‌هایی قائل شد. در آن زمان اهداکنندگان پول به کمیتۀ برگزاری مراسم تحلیف، فقط اجازه داشتند تا سقف ۵۰ هزار دلار هزینه کنند و هیچ‌گونه وجهی از شرکت‌ها، اتحادیه‌های کارگری و شخصیت‌های حقوقی دریافت نشد. در این مراسم حدود ۵۰ میلیون دلار هزینه شد، یعنی ۱۵ میلیون کمتر از بودجه‌ای که همواره برای این مراسم درنظر گرفته می‌شود.

 

اما در دومین مراسم تحلیف در سال ۲۰۱۳ اوباما بسیاری از این محدودیت‌ها را لغو کرد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *