شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۳ قبل از ظهر به وقت تهران

بریدن وحشیانه سر ۱۰ زندانی در برزیل

در پی درگیری در زندان بزرگ ایالت ریوگراند برزیل، که بین گروه های خلافکار اتفاق افتاده بود، یکی از باند های بزرگ زندان سر ۱۰ نفر از رقیبان خود را از تنشان جدا کردند.

www.dustaan.com-بریدن وحشیانه سر ۱۰ زندانی در برزیل
به دنبال بروز شورش در یکی از زندان‌های برزیل، اعضای یک باند تبهکار ۱۰ نفر از گروه رقیب را سر بریدند.
به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی؛ مقامات محلی برزیل اعلام کردند شب گذشته (شنبه) در یکی از بزرگترین زندان‌های ایالت ریوگراند در شمال شرق این کشور میان باندهای تبهکار درگیری رخ داده است. به دنبال این شورش دست‌کم ۱۰ زندانی کشته و نیروهای پلیس به زندان اعزام شدند. طبق گزارش‌ها، سر کشته‌شدگان از بدن جدا شده است.
این سومین شورش بزرگ در زندان‌های برزیل در یک ماه اخیر است که طی آن حدود ۱۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. درگیری در زندان “آلکاکوز” از عصر شنبه آغاز شد و اعضای یک باند تبهکار به رقیبان خود در بند دیگری حمله کردند. با دخالت پلیس، صدای شلیک گلوله و انفجار از گوشه و کنار زندان به گوش می‌رسید.
پلیس اعلام کرد هیچ زندانی موفق به فرار نشده است؛ اما به دلیل خشونت بالای زندانیان هنوز تعداد واقعی کشته‌شدگان مشخص نیست و کسی نتوانسته به داخل زندان رفته و کشته شدگان را از آن خارج کند.
از شروع سال جاری میلادی ۳ شورش مرگبار در زندان‌های برزیل رخ داده است که در جدیدترین آنها دست کم ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند. شورش در زندان ایالت ریوگراند بر اثر بروز درگیری میان اعضای دو باند رقیب آغاز شد.
موج خشونت در زندان‌های برزیل از اولین روز سال جاری میلادی آغاز شد که دست کم ۵۶ زندانی در یکی از زندان‌های مانائوس جان خود را از دست دادند. در حادثه شورش در زندان مانائوس، سرهای قربانیان از بدنشان جدا و بدن آنان از دیوار زندان آویزان شده بود.
پس از شورش بزرگ زندان “آمازوناس”، پلیس برزیل دستور ساخت ۵ زندان فوق امنیتی را در این کشور صادر کرد.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *