جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۹ بعد از ظهر به وقت تهران

برکناری یک فرمانده نظامی بخاطر گفتن “یا علی” در شروع هر عملیات!

مجله انلاین دوستان  :«خالد عبیدی» از وزرای اهل تسنن کابینه عراق به شمار می رود. البته این اولین باری است که اقدامی طایفه ای مرتکب شده است.

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از شهر بغداد پایتخت عراق حاکی از آن است که «خالد عبیدی» وزیر دفاع این کشور یکی از فرماندهان ارشد نیروی هوایی ارتش عراق را به دلیل “یا علی” گفتن در ابتدای آغاز هر عملیاتی، برکنار کرده است.

در همین راستا رسانه های عراقی نوشتند: این فرمانده ارتش به قدری توانمند، با تجربه و موفق بوده که در میان سربازان و فرماندهان ارتش عراق با نام “صیاد داعش” شهرت یافته زیرا وی طی چند ماه اخیر عملیات های مختلفی علیه گروهک تروریستی – تکفیری “داعش” را هدایت و رهبری کرده است.

این رسانه ها همچنین افزودند: البته بعد از برکناری وی، جنجالی در وزارت دفاع عراق به وجود آمد لذا این وزارت با هدف کنترل اوضاع و کاهش فشارها بیانیه ای رسمی صادر کرد و علت برکناری این فرمانده نظامی را بالا رفتن سن وی و رسیدن سنش به بازنشستگی اعلام کرد.

در همین حال رسانه های عراقی فاش کردند که این فرمانده عراقی متولد ۱۹۶۲ است یعنی در حال حاضر حتی به ۶۰ سال سن نرسیده در حالی که بیشتر فرماندهان با سابقه، با تجربه و قدیمی ارتش عراق بالای ۶۰ سال سن دارند.

ناگفته نماند به رغم صدور این بیانیه از سوی وزارت دفاع عراق، اما بررسی های انجام شده نشان می دهد بیشتر پرسنل وزارت دفاع عراق معتقدند برکناری این فرمانده نظامی بدلیل گفتن “یا علی” در ابتدای عملیات های نظامی، اقدامی طایفه ای بوده است.

شایان ذکر است،‌ «خالد عبیدی» از وزرای اهل تسنن کابینه عراق به شمار می رود. البته این اولین باری است که اقدامی طایفه ای مرتکب شده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *