جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۹ قبل از ظهر به وقت تهران

برداشت ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی با اجازه رهبری

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از برداشت ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه با اجازه رهبری خبر داد. لاریجانی افزود: ابن مسئله در جلسه سران قوا مطرح شد و پس از آن از رهبر اجازه برداشت گرفته شد. 

اذن رهبر انقلاب به‌منظور برداشت 200 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای کمک به زلزله‌زدگان
مجله دوستان : اذن رهبر انقلاب به‌منظور برداشت ۲۰۰ میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای کمک به زلزله‌زدگان به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۲۸ آذر ماه) طی تذکری شفاهی اظهار کرد: بنده معتقدم که باید حتما به زلزله‌زدگان کمک شود، اما سیاست‌های کلی نظام را مقام معظم رهبری تعیین می‌کنند و خبر نداریم که آیا ایشان به صورت علنی گفته‌اند که می‌توان برای کمک به زلزله‌زده‌ها ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کرد یا خیر.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم از این صندوق هم مانند هر صندوق دیگری برداشت کنیم و بگوییم اذن رهبری دارد دیگر چیزی از آن باقی نمی‌ماند، گفت: ما باید به سوگند خود به قانون اساسی و سیاست‌های نظام وفادار باشیم.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: اگر به صورت خرد از صندوق توسعه ملی برداشت کنیم، جایی هم که از آن مبلغ بالایی برداشت شود، می‌گویند از مقام معظم رهبری اجازه گرفته‌ایم که باید این مسئله شفاف شود.

کواکبیان تاکید کرد: اگر برای کمک به زلزله‌زدگان اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی را گرفتید، دستتان درد نکند اما این نباید روال شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: تذکر شما وارد است، چرا که صندوق توسعه ملی برای تولید کشور است و منابع آن برای بخش خصوصی و غیردولتی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس برای کمک به زلزله‌زده‌ها طرحی را مطرح کردند که منابع واقعی در آن وجود ندارد و برخی از موارد هم عملیاتی نمی‌شود، متذکر شد: این موضوع در جلسه سران قوا هم مطرح شد و دولت گفت که امکانات ما همان ۳۰ میلیونی بود که پرداخت شده است.

رئیس قوه مقننه وکلای ملت معتقدند که با این وضعیت زلزله‌زدگان نمی‌توانند صاحب مسکن شوند، اظهار کرد: براین اساس این موضوع با رهبر معظم انقلاب مطرح شد و ایشان هم اصرار داشتند که خانه‌ها هرچه سریعتر ساخته شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مجلس نمی‌توانست به تنهایی اقدامی انجام دهد و برای برداشت از صندوق مانع وجود داشت، به رهبر معظم انقلاب گفتیم که اگر شما اذن دهید، ۲۰۰ میلیون دلار را در قانون می‌آوریم تا بتوانیم منابع بیشتری به زلزله‌زدگان بدهیم تا بلکه آنان زودتر صاحب مسکن شوند.

 

برداشت ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی با اجازه رهبری

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *