پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۰ بعد از ظهر به وقت تهران

برخورد با مانتوهای جلوباز؟

 کافی است وارد مغازه مانتو فروشی شوید، با مانتوهایی مواجه می شوید که چیزی به نام دکمه در آنان به کار نرفته است .

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,

 کافی است وارد مغازه مانتو فروشی شوید، با مانتوهایی مواجه می شوید که چیزی به نام دکمه در آنان به کار نرفته است . این مانتوها که به مانتوی جلو باز شهرت دارند بیشتر در تن دختران جوان خودنمایی می‌کند. اگر تا چند سال پیش پوشیدن این مانتو مختص روزهای داغ تابستان بود الان دیگر ربطی به سرما و گرما ندارد انگار مد فراگیر برای زنان، مانتوهای جلوباز است.

 

بسیاری بهره گیری از این مانتوها را بدپوششی می‌نامند. از همین روی تا حدودی سختگیری‌ها و برخوردهایی برای جلوگیری از این روند توسط نهادهای مختلف صورت گرفته است اما چندان موثر نبوده است . اما با این وجود مسئولان هنوز هم درصدد جمع آوری مانتوهای جلو باز از مغازه‌ها هستند. در همین راستا مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان گفته است:« طی بازرسی‌های انجام شده از سطح پوشاک فروشی‌ها، ۵۸۰ مانتو جلوباز به ارزش ۳۰ میلیون تومان جمع آوری شد.» جواد محمدی فشارکی اظهار داشت: «طی بازرسی به عمل آمده با همراهی پلیس اماکن عمومی از یک واحد صنفی و انبار در اصفهان، تعداد ۵۸۰ ثوب انواع مانتو (جلو باز) مبتذل با حروف انگلیسی و ضد فرهنگی به ارزش ۳۰۰میلیون ریال، کشف، جمع آوری و برای انجام سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی صلاح شد».

 

وی گفت: «همچنین در بازرسی به عمل آمده از یک پارکینگ واقع درحومه اصفهان، دو هزار ثوب انواع پوشاک خارجی قاچاق، به ارزش ۷۰ میلیون ریال کشف و جمع‌آوری شد. مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان اعلام کرد:« از یک واحد صنفی انبار عمومی در حومه اصفهان، تعداد یک هزار و ۱۰۰ ثوب انواع پوشاک خارجی قاچاق جمع آوری شد. پوشاک‌های جمع آوری شده از واحد صنفی به ارزش ۲۵ میلیون تومان است. همچنین متخلفان برای انجام سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.»

 

**باید فرهنگسازی کرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص تاثیر جمع آوری مانتوهای جلو باز در وضعیت حجاب به آفتاب یزد می‌گوید: اصل وجودی چنین مانتوهایی اصلا خوب و جالب نیست ولی با این وجود برخی از زنان چنین مانتوهایی را می‌پوشند.

 

سمیه محمودی با بیان اینکه باید در این زمینه زیرسازی و فرهنگسازی صورت بگیرد، اظهار کرد: نمی‌توانم بگویم که جمع آوری این مانتوها خوب است یا بد ولی وقتی که ذهن ، ذهن آماده‌ای نباشد، وقتی در این زمینه فرهنگسازی انجام نشود یا آن زیر بناها از بین رفته باشد باید اصلاحات در این باره انجام بگیرد. وی بیان کرد: اینکه مانتوهایی که مصادق بدپوششی است را بخواهند جمع آوری کنند اقدامات روبنایی است .اگر اقدام یا ارزشی در جامعه از بین می‌رود اگر همان لحظه شروع به اصلاح آن کنند چندین سال زمان می‌برد تا آن اصلاح شود بنابراین باید اقدامات زیربنایی صورت بگیرد.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: متولیان فرهنگی کشورمان که تعدادشان کم نیست باید در این زمینه فرهنگی سازی کنند و نهایت کارشان را انجام دهند. از طرفی هم نهادهای دینی نیز باید از نظر اعتقادی، مسائل دینی را به صورت واقعی به بطن مردم وارد کنند.سمیه محمودی با تاکید بر اینکه باید اقدامات زیربنایی انجام شود، گفت: جمع آوری مانتوهای جلوباز یا هر مانتویی که مصادق بدپوششی است اقدامی زودگذر است چرا که فردا ممکن است مانتوی بدتری جایگزین آن شود. بنابراین چنین کارهایی را اقدامی اصلاحی نمی‌دانم بلکه باید در این خصوص فرهنگسازی شود.

 

———————————–

** جمع آوری مانتوهای جلوباز یا هر مانتویی که مصادق بدپوششی است اقدامی زودگذر است چرا که فردا ممکن است مانتوی بدتری جایگزین آن شود. بنابراین چنین کارهایی را اقدامی اصلاحی نمی‌دانم بلکه باید در این خصوص فرهنگسازی شود

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *