پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۴ بعد از ظهر به وقت تهران

برایان هوک: احتمال حادثه برای نفتکش‌ های ایران بالاست!

http://media.ws.irib.ir/image/4bk5907b82c55c7kn4_800C450.jpg

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با ادعای اینکه نفت کش‌های ایرانی در هنگام تردد دستگاه فرستنده رادیویی خود را خاموش می‌کنند، از احتمال بالای بروز حادثه توسط این نفت کش‌ها خبر داد.

به گزارش عرب نیوز، متعاقب اجرای دور دوم تحریم‌های واشنگتن علیه ایران از روز دوشنبه (پنجم نوامبر) مقامات آمریکا ادعا می‌کنند که نفت کش‌های ایران با خاموش کردن دستگاه فرستنده رادیویی در تلاش هستند تا مسیر حرکت و جابجایی‌های خود را پنهان سازند.

«برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با طرح این اتهام، گفت که این اقدام نفت کش‌های ایرانی برای امنیت کشتیرانی یک موضوع نگران کننده بشمار می‌رود.

برایان هوک همچنین ادعا کرد که هدف تحریم‌های ایالات متحده تنها «تغییر رفتار» جمهوری اسلامی ایران است و این تحریم‌ها دادوستد‌های بشردوستانه مانند دارو و غذا را هدف قرار نمی‌دهد.

وی در یک پیام ویدئویی خطاب به مردم ایران مدعی شد که با وجود اعمال تحریم‌های سخت علیه جمهوری اسلامی، فروش غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و کالا‌های کشاورزی به ایران هرگز تحریم نبوده و نیست!

برایان هوک روز چهارشنبه اعلام کرد که آمریکا مصمم است از طریق یک رویکرد «درجه بندی شده» در استفاده از حداکثر فشار اقتصادی و بدون بالا رفتن قیمت نفت، صادرات نفت ایران را به صفر برساند.
لازم به ذکر است که آمریکا تحریم‌های یکجانبه خود علیه نفت، صنایع کشتیرانی و بانکداری ایران را از روز دوشنبه پنجم نوامبر برقرار کرد.

به رغم اعطای معافیت‌های موقت به هشت کشور جهان (چین، ژاپن، یونان، کره جنوبی، ترکیه، هندوستان، ایتالیا و تایوان) جهت خرید نفت از ایران، هدف نهایی واشنگتن توقف کامل صادرات نفت ایران است.

برایان هوک در گفتگو با خبرنگاران ضمن خودداری از ارائه جزئیات در مورد توافقات دوجانبه و محرمانه با کشور‌های مذکور گفت: «ما در مورد اِعمال فشار اقتصادی حداکثری (بر ایران) بدون افزایش قیمت نفت بسیار محتاط بوده و آن را با موفقیت انجام داده ایم».

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با اعلام اینکه واشنگتن به رویه خود برای به صفر رساندن [صادرات نفت ایران]ادامه می‌دهد، گفت: «ما می‌خواهیم بدون لطمه زدن به دوستان و متحدان و بدون بالا بردن قیمت نفت، به [هدف]اعمال فشار حداکثری دست یابیم… ما این روند را بسیار خوب تنظیم کرده ایم».
وی در ادامه گفت که آمریکا پیش بینی می‌کند میزان تولید نفت جهانی در سال ۲۰۱۹ به بیش از میزان تقاضا افزایش یابد که این امر واشنگتن را در موقعیت بهتری برای درخواست از کشور‌ها مبنی بر توقف خرید نفت خام ایران قرار می‌دهد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *