پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۹ قبل از ظهر به وقت تهران

با خواص هندوانه بیشتر اشنا شد!

مجل انلاین دوستان :  طبق تحقیقات جدید مصرف آب هندوانه قبل از فعالیت بدنی شدید به کاهش ضربان قلب و درد عضلات کمک می کند و این به خاطر سیترولین موجود در آن است.

dustaan.com-خواص هندوانهمینا عبدالهی دانشجوی دکتری تخصصی علوم تغذیه، گفت: میوه هندوانه در ردیف میوه جات غنی از لیکوپن قرار دارد. لیکوپن برای سلامت قلب و عروق و استخوان مهم است. لیکوپن از آنتی اکسیدان هاست که بخاطر توانایی در خنثی سازی رادیکال های آزاد، باعث پیشگیری و درمان سرطان پروستات نیز می گردد.

اخیرا محققان توجه شان به محتوای سیترولین هندوانه جلب شده است. سیترولین اسیدآمینه ای است که معمولا بوسیله ی کلیه ها و سایر اندام ها به اسیدآمینه ی آرژنین تبدیل می شود.
هر لیوان هندوانه حاوی ۲۵۰ میلی گرم سیترولین است. سیترولین در بدن به سرعت به آرژنین تبدیل می شود.

همچنین مصرف هندوانه به سلامت قلب و کاهش فشار خون در افراد چاق و میانسال و زنان بالای ۴۰ سال کمک می کند.

بیشتر افراد بر این باورند که هندوانه حاوی آب زیاد است و ارزش تغذیه ای کمی دارد. اما ۳۰۰ میلی لیتر آب هندوانه در حدود یک سوم نیاز روزانه به ویتامین A و C و همچنین ۹% نیاز روزانه به پتاسیم را تامین می کند.

ویتامین A و ویتامین C موجود در هندوانه، آن را به میوه ای بی نظیر برای التهاباتی که در بیماری هایی مثل آسم، تصلب شرائین، سرطان روده و التهاب مفاصل وجود دارد تبدیل کرده است.

پتاسیم موجود در هندوانه به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می کند و برای جلوگیری از سکته ی قلبی مفید است. همچنین این میوه حاوی ویتامین های محلول در آب، از جمله ویتامین B۶و تیامین (B۱) و ویتامین C و ماده معدنی منگنز است. مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C به مقاومت بدن در برابر عوامل عفونی کمک می کند و رادیکال های آزاد را ازبین می برد. منگنز برای عملکرد آنزیم های آنتی اکسیدانی بسیار حائز اهمیت می باشد.

روزانه ۵-۳ واحد میوه و سبزی توصیه می شود که بایستی سعی گردد از انواع مختلف میوه ها و سبزیجات استفاده کرده تا از اثرات مفید آنها بر سلامتی خود بهره کافی را ببریم.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *