پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۲ بعد از ظهر به وقت تهران

با بد عهدی در برجام خیلی محکم برخورد می‌کنیم

اگر نیاز باشد حسب تشخیص هیئت نظارت بر اجرای برجام، ان‌شاءالله روندهای قانونی که در برجام مشخص شده هم طی خواهد شد.

%postname%

معاون وزیر امور خارجه گفت: روندهای قانونی مشخص شده در برجام، حسب تشخیص هیات نظارت بر اجرای برجام طی می‌شود.

سید عباس عراقچی در پاسخ به این سوال که آیا ایران در قبال بدعهدی غربی‌ها در اجرای برجام شکایتی را به کمیسیون مشترک تعیین شده در توافق‌نامه با ۱+۵ برده است یا خیر، اظهار کرد: ما در قالب کمیسیون مشترک در حال پیگیری همه موارد هستیم.

معاون وزیر امور خارجه با بیان این که ایراداتی در نحوه اجرای برجام از طرف مقابل وجود دارد، بیان کرد: این ایرادات را در جلسات مختلفی که داشتیم، به خصوص در کمیسیون مشترک مطرح و مورد پیگیری قرار گرفته که بسیاری از آن‌ها حل شده است. مثلا در حوزه بیمه تقریبا همه مشکلات حل شده و در حال حاضر در حوزه‌های بانکی و مالی برخی از مشکلات حل شده است.

رییس کمیته اجرای برجام با بیان این که به طور مرتب در حال پیگیری هستیم و برخی از این‌ها نیاز به زمان دارد و بعضی دیگر از آن‌ها نیاز به آیین‌نامه‌های جدید از طرف مقابل دارد، ادامه داد: همه این‌ها به ترتیب در حال حل شدن است ولی کماکان بعضی از تعلل‌ها، اهمال‌ها و بدعهدی از طرف مقابل وجود دارد که با این مسائل ما به صورت خیلی محکم برخورد می‌کنیم و وظایف طرف مقابل را به آن‌ها گوشزد می‌کنیم.

این عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی با بیان این که هر جایی که طرف مقابل کوتاهی و تعلل داشته باشند پیگیری خواهیم کرد، متذکر شد: اگر نیاز باشد حسب تشخیص هیئت نظارت بر اجرای برجام، ان‌شاءالله روندهای قانونی که در برجام مشخص شده هم طی خواهد شد.

درباره این که آیا وزارت خارجه در خصوص برداشت ۲ میلیارد دلار از سوی آمریکا اقدامی کرده است یا خیر؟ گفت: دفتر حقوقی ریاست جمهوری مسوول این پرونده هستند که این موضوع را دنبال می‌کنند و شکایتی را به دیوان بین‌المللی لاهه ارجاع داده‌اند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *