پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۹ بعد از ظهر به وقت تهران

باید منتظر نتایج آزمایش های واکسن «فایزر» باشیم

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت درباره تایید واکسن فایزر – بیون تک در درمان کرونا، با تاکید بر این که منتظر نتایج آزمایش های بالینی، ایمنی و مدت محافظت این واکسن هستیم، اضافه کرد: ساخت یک واکسن ایمن و موثر و تولید دوز کافی و اطمینان از دسترسی عادلانه و منصفانه در جهان، فرایندی زمان بر است.

باید منتظر نتایج آزمایش های واکسن «فایزر» باشیم

دکتر مارگارت هریس که به سوالات خراسان درباره واکسن تولید شده توسط شرکت فایزر با همکاری شرکت بیون تک آلمان پاسخ  می داد، در باره این پرسش که آیا سازمان جهانی بهداشت مجوز این واکسن را صادر کرده است؟ گفت: سازمان جهانی بهداشت مشتاقانه منتظر نتایج آزمایش های بالینی دقیق  و کاملاً مطابق با نتایج آزمایش های بالینی(قدرت جلوگیری از بیماری کرونا)، ایمنی (بروز واکنش های نامطلوب به واکسن) و مدت محافظت است.مارگارت هریس تصریح  کرد: جهان در زمینه مبارزه با بیماری کووید-۱۹ نوآوری و همکاری علمی بی سابقه ای را تجربه می کند. یک نتیجه از این همکاری، خط تولید واکسن  با ۴۷ نامزد در مرحله بالینی است، از جمله ۱۰ آزمایش بالینی در فاز۳ که یکی از آن ها واکسن  فایزر-بیون تک  است.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در ادامه  افزود: با این حال در برابر ساخت و تولید واکسن هایی با ایمنی و اثربخشی موثر در پیشگیری از کرونا، چالش های زیادی وجود دارد که باید برطرف شود.
وی درباره زمان احتمالی توزیع این واکسن ها  در جهان  نیز گفت: ساخت یک واکسن ایمن و موثر و تولید دوز کافی و اطمینان از دسترسی عادلانه و منصفانه تعداد زیادی از مردم در هر نقطه جهان پروسه زمان بری است بنابراین ما باید به رعایت  پروتکل ها  و اقدامات بهداشت عمومی ادامه دهیم چون می دانیم در جلوگیری از عفونت و شکستن زنجیره انتقال موثر است.
دکتر هریس درباره توزیع عادلانه واکسن فایزر-بیون تک نیز تاکید  کرد: تولید واکسن یک مبارزه بین شرکت ها یا کشورها نیست بلکه مبارزه با ویروس کووید-۱۹  است. خواسته همه ما تولید چندین واکسن ایمن و پیشرفته در کوتاه ترین زمان  بدون آسیب زدن به اصول اساسی کارایی و ایمنی است بنابراین ما باید با همبستگی، کاراترین محصولات را در کمترین زمان به دست آوریم و آن را بنابر اخلاق و برابری در دسترس هرچه بیشتر مردم جهان قرار دهیم.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *