پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۰ بعد از ظهر به وقت تهران

باک های ماشینتان را پر کنید بنزین تا ۲۹ اسفند گران خواهد شد!

مجله انلاین دوستان : یک عضو شورای عالی کار با بیان اینکه دولت یارانه کارگران را در سال آینده قطع نمی‌کند، گفت: نمایندگان کارگران در شورای عالی کار زیر بار افزایش دستمزد کمتر از ۳۰ درصد نخواهند رفت.

باک های ماشینتان را پر کنید بنزین تا 29 اسفند گران خواهد شد!
باک های ماشینتان را پر کنید بنزین تا ۲۹ اسفند گران خواهد شد!

محمدرضا بقاییان به تشریح جزییات جلسه شب گذشته شورای عالی اشتغال پرداخت و گفت: در جلسه دیشب وزیر کار اطمینان کامل داد که یارانه کارگران در سال آینده قطع نخواهد شد و اعلام کردند که طی مذاکره با رییس جمهوری ایشان قول مساعد داده‌اند که یارانه کارگران باقی می‌ماند.

به گزارش ایسنا، عضو شورای عالی کار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال آینده سال سختی پیش رو داریم، گفت: در جلسه به وزیر کار اعلام کردیم که خواسته ما افزایش حداقل مزد بر اساس درصد تورم بانک مرکزی است و هرگونه چانه زنی و افزایش کمتر از ۳۰ درصد را نمی‌پذیریم چون سال آینده سال سختی است و با توجه به افزایش قیمت حامل‌های انرژی، اجرای فاز دوم هدفمندی و افزایش قیمت بنزین از ۲۹ اسفند که هماهنگ شده است، صد در صد زندگی مردم و اقشار ضعیف تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

بقاییان در پایان موضوع سایر سطوح مزدی را از دیگر محورهای جلسه شب گذشته عنوان کرد و گفت: تاکید کردیم که سال آینده نگاه ویژه‌ای به بحث سطوح مزدی صورت گیرد و بهتر عمل شود گروه کارفرمایی هم معتقد بودند که در چند سال گذشته کارگران با سابقه و متخصص در بحث سایر سطوح مزدی دیده نشدند و باید این مساله مدنظر قرار گیرد.

او با اشاره به صحبت‌های وزیر اقتصاد در این جلسه گفت: آقای طیب نیا به مشکلات کارگران واقف بودند و به آن اعتراف کردند ولی بحث مشکلات صنایع، سود بانکی و حفظ اشتغال گره‌ای از کار کارگران باز نمی‌کند هر چند که ما کارفرمایان را مقصر نمی‌دانیم و معتقدیم که دولت به عنوان ضلع سوم باید به وظیفه خود عمل کند.

عضو شورای عالی کار درباره پیشنهاد گروه کارفرمایی و کارگری در جلسه شب گذشته شورای عالی کار گفت: اختلاف ما با کارفرمایان زیاد است؛ گروه کارفرمایی هر چند در لفافه اما بیشتر افزایش زیر ۲۰ درصد مدنظرشان بود و عنوان می‌کرد که مابه تفاوت افزایش جزیی را در بن مسکن جبران می‌کند اما ما معتقدیم که اضافه کردن بن مسکن هیچ تاثیری روی عیدی، اضافه کار و سنوات ندارد و در واقع با این مساله که حداقل مزد را کمتر ببینند ولی روی بن کارگری جبران کنند، مخالفت کردیم چون دریافتی کارگر خیلی کم می‌شود.

او گفت: : آخرین رقم نرخ تورم بانک مرکزی ۳۳.۷ درصد بوده است لذا خواسته ما افزایش حداقل مزد بر مبنای نرخ تورم است که قانون هم صراحتا بر این مساله تاکید دارد،حاضریم معیشت و بند دو ماده ۴۱ را به کارفرمایان هدیه بدهیم ولی افزایش حداقل مزد را به هیچ وجه و کمتر از ۳۰ درصد هم توافق نمی‌کنیم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار در ادامه از برگزاری دو جلسه دیگر تا جلسه نهایی تعیین دستمزد خبر داد و گفت: به جز جلسه امروز بعد از ظهر، فردا هم یک جلسه دیگر خواهیم داشت و دلیل تعیین روز جمعه به عنوان روز نهایی این بود که اگر به طول انجامید حداقل به نتیجه برسیم.

بقاییان گفت: کلیات جلسه امروز عصر مذاکرات گروه کارفرمایی و کارگری است و تنها معاون روابط کار از طرف دولت حضور دارند.

او گفت: در جلسه روز جمعه حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت را خواهیم داشت و ممکن است آقای سیف رییس کل بانک مرکزی هم حضور یابند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *