چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۲ قبل از ظهر به وقت تهران

باشگاه استقلال خطاب به تیام: به تهران بیا وگرنه دیدار در فیفا!

در حالی باشگاه استقلال در نامه‌ای به تیام، مهاجم سنگالی‌اش را در صورت عدم حضور در ایران، تهدید به شکایت به فیفا کرده است که از یک هافبک آلمانی و یک مهاجم عراقی به عنوان گزینه‌های مدنظر استقلال نام برده می‌شود.

در حالی باشگاه استقلال در نامه‌ای به تیام، مهاجم سنگالی‌اش را در صورت عدم حضور در ایران، تهدید به شکایت به فیفا کرده است که از یک هافبک آلمانی و یک مهاجم عراقی به عنوان گزینه‌های مدنظر استقلال نام برده می‌شود.
خانه‌تکانی در استقلال در شرایطی با حضور فتحی و رفتن افتخاری کلید خورد که آبی‌ها همچنان در فصل نقل و انتقالات ناکام هستند و به‌رغم جدا شدن بازیکنان تأثیرگذاری، چون امید ابراهیمی، امید نورافکن، سرور جباروف و مامه باباتیام، آبی‌ها نتوانسته‌اند بازیکنانی در حد و اندازه‌های بازیکنان جدا شده خود به ترکیب تیم‌شان اضافه کنند. این در حالی است که پرسپولیس به عنوان رقیب دیرینه شان به‌رغم محرومیت از نقل و انتقالات، از استقلال بهتر عمل کرده و همین مسئله عصبانیت شدید هواداران آبی‌ها را به دنبال داشته است.
باشگاه استقلال تیام را تهدید کرد
امیرحسین فتحی، هرچند با سروصدای زیاد هفته گذشته جای افتخاری را گرفت، اما وعده‌های پرسروصدایش در ابتدای خوردن حکم سرپرستی باشگاه استقلال تاکنون عملی نشده تا آبی‌پوشان همچنان در حسرت قرارداد با یک بازیکن بزرگ باشند. این در حالی است که فتحی در ابتدای حضورش، وعده ماندن تیام و جباروف را داد، اما پس از رفتن جباروف به لیگ قزاقستان، تیام هم در آستانه حضور در لیگ امارات است تا آبی‌ها دو بازیکن تأثیرگذار دیگرشان را هم از دست بدهند. این در شرایطی است که آبی‌ها امیدوار بودند تیام در استقلال ماندنی شود، اما این بازیکن سنگالی آنقدر سنگ جلوی پای آبی‌پوشان گذاشت و رقم‌های پیشنهادی‌اش را بالا برد که مدیران جدید استقلال با توجه به نوسانات شدید قیمت ارز مجبور شدند قید او را بزنند و به دنبال جانشین مهاجم سنگالی باشند.
البته باشگاه استقلال در نامه‌ای به تیام خواهان بازگشت او به تهران و تعیین تکلیفش شده است و به نظر می‌رسد آبی‌ها به‌رغم قرارداد عجیبی که با این مهاجم بسته‌اند، حاضر نیستند او را به این راحتی از دست بدهند، به همین خاطر به دنبال بازگشت تیام به ایران هستند. باشگاه استقلال به تیام اعلام کرده که باید سر تمرین این تیم حضور داشته باشد و در ازای روز‌هایی که غایب است، جریمه می‌شود. این باشگاه همچنین در این نامه به تیام اعلام کرده که اگر قصد رفتن به تیم دیگری را دارد باید تیم جدیدش را برای مذاکره به آن‌ها معرفی کند. در این نامه قید شده که اگر تیام به ایران بازنگردد، باشگاه استقلال از طریق فیفا پیگیر عدم حضور او در تمرینات خواهد شد. تیام چند روز پیش اعلام کرده که حاضر است پول فسخ قراردادش را بدهد و از جمع آبی‌پوشان جدا شود، اما باشگاه استقلال این موضوع را نپذیرفته است. با وجود مخالفت شدید آبی‌ها با جدایی غیرتوافقی تیام و تهدید به شکایت از این بازیکن به فیفا، مدیربرنامه‌های ایرانی این بازیکن از پیوستن تیام به یک باشگاه اماراتی خبر داده است. این باشگاه اماراتی پیشنهادی بالای ۲ میلیون دلار به تیام داده است. مدیربرنامه‌های تیام در گفت‌وگویی که دیروز با پایگاه خبری ورزش ۳ داشته، گفته است: «آقای تیام قصد دارد بنا بر قراردادی که با استقلال امضا کرده با پرداخت حق فسخ ۲۰۰ هزار دلاری از این باشگاه جدا شود. در حال حاضر مقدمات حضورش در یک تیم اماراتی انجام شده و این انتقال در روز‌های آینده رسمی خواهد شد. البته استقلال عقیده دارد تیام بازیکن این باشگاه است، به تلاش آقای فتحی برای حفظ این بازیکن احترام می‌گذارم، اما فکر می‌کنم این تلاش باید پیش از این و در زمان عقد قرارداد اولیه با تیام صورت می‌گرفت. تیام با این شرط که هر زمانی شرایط یا پیشنهاد بهتری داشته باشد می‌تواند از تیم جدا شود، حاضر به حضور در لیگ فوتبال ایران شده بود.»
مذاکره با جانشینان ستاره‌های جدا شده
با توجه به جدایی قریب‌الوقوع تیام از استقلال، آبی‌ها به دنبال جانشین این بازیکن هستند. علاوه بر مرتضی تبریزی که یکی از جدی‌ترین هدف‌های استقلال برای پر کردن جای خالی تیام است، آن‌ها با چند بازیکن خارجی هم برای تقویت تیم در لیگ هجدهم وارد مذاکره شده‌اند. یکی از این بازیکنان مارکوس نیومایر، بازیکن سابق منچستریونایتد است که دیروز به ایران آمد و بعد از عبور از تست‌های پزشکی با استقلال قرارداد می‌بندد. نیومایر با حضور در استقلال قرار است جانشین سرور جباروفی شود که در نهایت تصمیم گرفت فوتبالش را در لیگ قزاقستان ادامه دهد. این بازیکن فصل قبل را در تیم قاسم پاشا در سوپرلیگ ترکیه بازی کرده و یکی از بازیکنان مهم این تیم بوده است. حالا، اما برای فصل جدید او تصمیم گرفته فوتبالش را در استقلال ادامه دهد. ایمن حسین، مهاجم ۲۲ ساله عراقی دیگر بازیکن خارجی مدنظر استقلال است که فصل قبل را در تیم نفت عراق بازی کرده و موفق شده ۹ گل برای این تیم به ثمر برساند.
منبع: روزنامه جوان

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *