سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۹:۵۸ قبل از ظهر به وقت تهران

بازیگر «جن زیبا» تغییر نمی کند/ گزارشگر ۲۰:۳۰ در وادی سینما نیست

صحبت های صریح تهیه کننده «جن زیبا» درباره گزارش ۲۰:۳۰ بر علیه این فیلم: بازیگر «جن زیبا» تغییر نمی کند/ گزارشگر ۲۰:۳۰ در وادی سینما نیست/ متاسفانه تلویزیون در حوزه سینما خبرنگار حرفه ای استخدام نکرده است.

بازیگر «جن زیبا» تغییر نمی کند/ گزارشگر ۲۰:۳۰ در وادی سینما نیست

بازیگر «جن زیبا» تغییر نمی کند/ گزارشگر ۲۰:۳۰ در وادی سینما نیست

?به دنبال گزارش روز گذشته اخبار ۲۰:۳۰ بر علیه فیلم «جن زیبا»مهرداد فرید تهیه کننده این فیلم با زیر سوال بردن میزان آگاهی سینمایی تولیدکنندگان «۲۰:۳۰» به سینماروزان گفت: به نظرم تهیه‌کننده این گزارش و یا خود گزارشگر این خبر چندان سواد سینمایی نداشته و در واقع با مقدمات حرفه ای سینما آشنایی ندارند. به طور مثال در گزارش خود عنوان کردند که فیلم «جن زیبا» برای جشنواره فیلم فجر ساخته شده که این خنده دار ترین بخش گزارش بود! آخر کدام فیلمسازی می آید که فقط برای جشنواره فیلم بسازد؟ این ادعا بدان معنی است که عوامل این گزارش حتی تراز کاری سینما را نمیدانند

?یعنی یک تهیه کننده یا سرمایه‌گذار میلیاردها تومان خرج ساخت یک فیلم میکند به خاطر حضور در جشنواره فیلم فجر؟ مثل این است که بگویند فلانی فیلم میسازد برای اسکار یا جشنواره کن! صدها سال است که در کل دنیا فیلم سینمایی ساخته میشود برای مردم و ما فیلم می‌سازیم که مردم ببینند. جشنواره فیلم فجر یعنی چه؟ البته من و دیگر فیلمسازان بدمان نمی‌آید که فیلممان در جشنواره نمایش داده شود و مورد تشویق قرار بگیرد! ولی گزارشگر با همین یک جمله نشان داد که متعلق به وادی سینما نیست و در این امر سررشته ندارد و متأسفانه تلویزیون در حوزه سینما خبرنگار حرفه ای استخدام نکرده است!

?یک خبرنگار یا گزارشگر باید با حوزه کاریش آشنا باشد. وقتی گزارشگر بدون اطلاع از قوانین و اصول فیلمسازی اقدام به تهیه گزارش میکند، میشود این چیزی که میبینیم. مثلا خبرنگاری آمده و میگوید کارگردان «جن زیبا» مهرداد فرید است یعنی هنوز نمیدانند من تهیه کننده فیلم هستم!!! سالهاست که در دنیای وب، مرورگری داریم به اسم «گوگل» که حتی بچه های کم سن و سال هم کارکردن با آن را بلدند. چرا نباید یک خبرنگار پیش از تهیه گزارش حداقل سرچی بکند و اطلاعاتی را جمع آوری نمایند و یکسری موارد اولیه را یاد بگیرد و بعد در مورد آن خبر و گزارش تهیه کنند.

?گزارشگر این خبر عنوان کرده چرا این بازیگر بدون استعلام از نهادهای امنیتی در این فیلم حضور پیدا کرده که این هم یکی دیگر از حرفهای مضحک و خنده دار روزگار است! در پاسخ به ایشان عرض میکنم مگر نهادهای امنیتی بیکارند؟ این همه مسائل مهم و حیاتی در دستور کار دارند بعد فیلمسازان یکی یکی بیایند و بروند در نهادهای امنیتی بپرسند که شما فلان بازیگر یا فلان کارگردان را قبول دارید یا تایید می کنید؟ بیان اینگونه مطالب از سوی رسانه هایی که نام ملی گرفته اند(!) بسیار خنده دار است.

?تنها مرجع استعلام ما وزارت ارشاد است که اصلا امنیتی نیست و یک نهاد کاملا فرهنگی و هنری است و اصول و عقاید کار ذیل پرچم جمهوری اسلامی را میداند و تمام کارگردانها و تهیه کننده های سینما هم آگاه هستند که در جمهوری اسلامی چگونه باید فیلم بسازند. ما یک پروانه ساخت داریم که وقتی آن را اخذ می‌کنیم برمبنای آن کار را میسازیم. دیگر چکار داریم که برویم از نهادهای امنیتی استعلام کنیم؟ اگر من بروم وزارت اطلاعات و در بزنم و بگویم آقا من این کار را میخواهم بکنم و این عمل را میخواهم انجام بدهم آیا به من نمی‌خندند؟ من در زمان درخواست تمدید اعتبار پروانه ساخت حتی کپی پاسپورت بازیگر ترکیه‌ای فیلم را پیوست کردم که اگر مخالفتی دارند پروانه را تمدید نکنند که البته پروانه تمدید شد و هنوز هم معتبر است.

امتیاز دهید!

یک دیدگاه

  1. ۲۰:۳۰ چرا درمورد سریال حوالی پاییز گزارش تهیه نکرد که یه رقاص و آواز خوان لبنانی که فیلم رقصش تو جشن کریسمس و خوانندگیش و عکس های بی حجاب و لباس های باز و این چیزاش پخش شد؟ یه فیلم سینمایی رو همه نمیبینن اما سریال رو عموم مردم میبینن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *